Citat:
Ursprungligen postat av DrinaII
Vojvodina har alla förutsättningar att klara sig på egen hand och bli ett minst lika lyckat EU-land som Slovenien, visserligen är det möjligt att man vill ansluta sig till Ungern men det lägger jag mig inte i, det får Vojvodinas invånare själva bestämma. Det viktiga är att de får stöd av EU så att de så snart som möjligt kan befria sig själva från parasiterna i Belgrad.
Varför i helvete skulle Vojvodina vilja ens bryta sig ur förutom dessa storungrare? Majoriteten i Vojvodina har röstat på ett parti som har makten, så varför bryta sig ur?
Vad spelar det för roll hur Serbien såg ut 1878? Du valde den just för att Serbien var som minst då.
Med samma logik så borde hela Bosnien splittras för det fanns ju ingen Bosnien när det var "Drzava Slovenaca, Hrvata i Srba". Helt ologiskt, eller hur?
Vajo: Vad tror du händer när nationalisterna får makten? Vi försvagas bara av hela Europa då. Hur kul är det? Jag ser hellre att Europa samarbetar med Serbien än att de arbetar emot Serbien. Just av den anledningen vill jag att nationalisterna inte ska komma till makten. Även om vissa nationalister i Serbien är ärliga, så fungerar det inte i praktiken, ledsen, men det är så.