2009-02-04, 23:21
Medlem
Funderar på att köpa ett 360 arcade, men den saknar ju hårddisk..
Kommer jag kunna spara spelen? Andra tänkbara problem?
Citera
2009-02-04, 23:29
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGryberr
Funderar på att köpa ett 360 arcade, men den saknar ju hårddisk..
Kommer jag kunna spara spelen? Andra tänkbara problem?

Funderade också på det nu när arcade kostar så lite cash. Problemet som jag såg det var att man vill ha en hårddisk... framför allt för att spara sina spel men även kunna ladda ner ev demos och liknande. När man sen tittade på priset på en hdd löst ja då vart man mörkrädd. Du hamnar i samma pris som en med hdd inbakad... i princip...

Arcade ca 1800kr
+ HDD (120Gb för jämförelse med elite) ca 1200kr

Totalt = 3000kr

Komplette Xbox 360 Elite ca 3000kr.

Iof får du med några fjuttiga arcade spel i första alternativet men av någon anledning känns Elite paketet endå som ett givet val.

Edit: Glömde svara på din fråga. Ja du kommer kunna spara dina spel men det är knappt. Minneskort medföljer ock kan sedan köpas löst som tillbehör men det känns väldigt PS1...
Senast redigerad av Sbnr1 2009-02-04 kl. 23:31.
Citera
2009-02-04, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Funderade också på det nu när arcade kostar så lite cash. Problemet som jag såg det var att man vill ha en hårddisk... framför allt för att spara sina spel men även kunna ladda ner ev demos och liknande. När man sen tittade på priset på en hdd löst ja då vart man mörkrädd. Du hamnar i samma pris som en med hdd inbakad... i princip...

Arcade ca 1800kr
+ HDD (120Gb för jämförelse med elite) ca 1200kr

Totalt = 3000kr

Komplette Xbox 360 Elite ca 3000kr.

Iof får du med några fjuttiga arcade spel i första alternativet men av någon anledning känns Elite paketet endå som ett givet val.

Edit: Glömde svara på din fråga. Ja du kommer kunna spara dina spel men det är knappt. Minneskort medföljer ock kan sedan köpas löst som tillbehör men det känns väldigt PS1...

Jaha okej dte är så pass alltså..
Tycker ändå dte känns rätt intressant med arcade med tanke på priset.
Jag kommer ändå bara använda det till spel ingen musik eller nått live-konto.
Och spelen ska jag bränna ner, så hårddisk kanske man kan klara sig utan. även om det känns fattigt...
Citera
2009-02-04, 23:53
Medlem
Sbnr1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrGryberr
Jaha okej dte är så pass alltså..
Tycker ändå dte känns rätt intressant med arcade med tanke på priset.
Jag kommer ändå bara använda det till spel ingen musik eller nått live-konto.
Och spelen ska jag bränna ner, så hårddisk kanske man kan klara sig utan. även om det känns fattigt...

Ja klarar du dig utan hårddisk så kör på. Tänk dock på att 1GB i minneskort =1000kr varav 1GB i hdd =10kr. Enorm skillnad på Gb priset. Med många spel i samlingen kommer mycket sparande av save filer.
Citera
2009-02-05, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sbnr1
Ja klarar du dig utan hårddisk så kör på. Tänk dock på att 1GB i minneskort =1000kr varav 1GB i hdd =10kr. Enorm skillnad på Gb priset. Med många spel i samlingen kommer mycket sparande av save filer.

Nej det är ju sant. Får nog bli till att lägga till en 500 hundring till ett premium likförbaskat!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in