Hej!
För 3 år sen snart öppnade en resaturang intill min lya, jumbofläkten brummar som fan o det låter i hela min lägenhet, inte högt men nog så jobbigt för det! Brummar.... får fan spader!!! har redan fått gråa hår av detta! Och idioten vägrar fixa sin fläkt, jag har föreslagit enkla billiga åtgärder men han skiter i det.
Jag kan kräva av min bostadsrättsförening att de kostar på sig nya fönsterrutor hos mig som är bättre än de usla jag har idag? Med nya fönster skulle det hjälpas helt tror jag, dock inte när jag öppnar balkongen eller ett fönster. Eller kan man få ersätting av försäkringsbolaget på sin hemförsäkring? Knappast troligt, men nått kryphål kanske det finns.
Miljökontoret i min kommun har redan varit här men de tror inte biullret är så pass högt att jag har en chans att komma åt problemet rättsligt, jag överklagade detta till länsrätten, det är ca 1,5år sen...har ännu inte fått svar, o tror inte heller jag lyckas hos dem heller eftersom de går på kommunens utlåtelse främst.
Så vad tror ni, vad kan jag göra? Tror ni min föreningen kan pröjsa nya fönster? Kan jag kräva detta? Eller andra tips? Jag ska prata med idiotgrannen en gång till sen...men lär inte lyckas.
Vill ha vettigta svar, inget att jag ska elda upp hans hus eller nått.