Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-11-02, 00:29
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scfrizzotek
Han bor på jökelv 13 i Haningen och hon på edvägen 1b i Huddinge sägs det men jag tror hon sitter och trycker hos Fredrik! Hon har väl satt igång igen för nu är hon utan pengar,eller skor sig på våra!!!
Men vem är mannen med tonårssönerna då? Th*rd Sv*n-Er*c Bergqv*st 1957. Hyr han ut del i sitt radhus?

Citat:
Ursprungligen postat av xpqr12345
Marie Digeklint-Harderud tycker synd om sig själv:
http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/27/vi-f-ngelsed-mda-b-r-f-b-ttre-st-d-n-r-vi-friges
Bostäder är verkligen hennes issue:
Citat:
Nyckeln för att man mot alla odds ska kunna ta sig tillbaka är en bostad. Det viktigaste politikerna i Stockholms Stadshus därför kan göra är att skaffa fram fler bostäder åt nyligen frigivna. De allmännyttiga bostadsbolagen borde därför åläggas att upplåta en större andel av sitt bestånd för tidigare fängelsedömda. Detta är ett beslut som Stadshuspolitikerna kan fatta idag.

För övrigt är denna tråd en jäkla blandning av C Stenströmmer 19741116 och M Digeklint Harderud19800429, två olika personer som borde fått varsin tråd?
Citera
2011-11-02, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av love.actually
Denna tråd borde flyttas till brott och straff. Bara för att man hyr ut en lägenhet (som man inte ens äger själv) på östermalm och har gått och festat en kväll på sturecompaniet med alla bönder som går där så blir man ju inte "kändis" för det.

Visst har du rätt, Marie är en dömd brottsling och denna tråd hör hemma i brott och straff.

Jag har själv träffat på Marie 2008 och hon gav ett märkligt intryck, snygg men ack så falsk och opålitlig.

En fråga nu, har Marie och Ceren blåst folk på pengar i något sorts samarbete eller känner dom varandra sen gammalt ?

Orkar inte leta i tråden...........

Tack på förhand.
Citera
2011-11-02, 18:12
Medlem
P3 sänder nu om Digeklint, hon sitter nu och beklagar sig över bland annat den här tråden, som hon lusläser.
Citera
2011-11-02, 18:18
Medlem
glupsks avatar
skyll dig själv kärring är allt jag känner när jag hör henne snacka på radion. Hoppas nästan dom hittar något mer på henne så här i efterhand för hon värkar ju vara en sjukt egennyttig människa.
Citera
2011-11-02, 18:19
Medlem
Hade ingen aning om vem denna person var. Men lyssnar nu på P3's verkligheten. Och hon gråter verkligen ut! Så synd det är om henne då!

Sjukt störig överklassdialekt har hon också. Suck. Hon ska vara glad att hon kom lindrigt undan. Tänk all den skit hon ställt till med för andra.

Så hej hej Marie! Eftersom du är dömd så finns domen till allmän beskådan.

Orkar inte lusläsa hela tråden. Är det någon som sitter på domslutet?

Bli arg du lilla fröken. Någon som har mer info om henne. Något snaskigt?

P.S. BYT NAMN OCH FLYTTA Marie, bara ett tips!
Citera
2011-11-02, 19:05
Medlem
love.actuallys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mobboffer
Hade ingen aning om vem denna person var. Men lyssnar nu på P3's verkligheten. Och hon gråter verkligen ut! Så synd det är om henne då!

Sjukt störig överklassdialekt har hon också. Suck. Hon ska vara glad att hon kom lindrigt undan. Tänk all den skit hon ställt till med för andra.

Så hej hej Marie! Eftersom du är dömd så finns domen till allmän beskådan.

Orkar inte lusläsa hela tråden. Är det någon som sitter på domslutet?

Bli arg du lilla fröken. Någon som har mer info om henne. Något snaskigt?

P.S. BYT NAMN OCH FLYTTA Marie, bara ett tips!
Ja i tråden kommer det fram att hon varit med i två tv-program, "9 månader" med den misshandels åtalade exet, vars första lya hon hyrde ut efter att ha kastat ut han från hans egna lya.
"I sanningens ögonblick" med den nuvarande killen som hon svindlade den andra lägenheten med, men det avsnittet sändes aldrig. De kanske kom på att de hade så mycket skit i garderoben så det var bäst att inte hela sveadala skulle få reda på det.
Pengakåt. Mediekåt.
Citera
2011-11-02, 19:30
Medlem
Jag mår illa...

Marie gråter ut i Sveriges Radio (i 3 program hittills!) och fokuserar bara på hur synd det är om henne och hur man kan göra så här mot henne..

http://sverigesradio.se/sida/default.aspx?programid=3052
Citera
2011-11-02, 20:25
Medlem
Konkebanans avatar
Mådde illa av att höra henne gråta i radio!
Citera
2011-11-02, 20:33
Medlem
Wajis avatar
Ja usch.. Hon har lurat och skadat många och nu vill hon att fokus ska vara på henne.

Är det synd om henne och har hon sonat sitt brott? Synat brottet kanske men det är fan inte synd om henne utan hon förtjänar att få det tufft.

Men nu har hon ju skaffat sig många kriminella vänner och det bådar ju för att hon inom kort kommer sitta inne igen
Citera
2011-11-02, 21:10
Medlem
B´stards avatar
Om Marie ser till att betala av sitt skadestånd, så kommer folk inte längre å skriva om henne. Men mer troligt är att hon kommer gå på soc, gråta ut i media om näthatet lite då och då och hora vid sidan om.
Citera
2011-11-02, 21:14
Medlem
papperskulas avatar
Gah! Lyssnade på henne i bilen på väg till affären, jävlar vad förbannad jag blev!
Visst, jag skulle också tycka att det var orättvist att just jag skulle bli uthängd om jag var i hennes skor, men det är ändå bara att bita i det sura äpplet.. HERREGUD
Citera
2011-11-02, 21:43
Medlem
Dryg attityd.

Hon klagar på att hon blev uthängd och att andra brottslingar ej blir uthängda. För det första så blir många uthängda här för mindre saker och för det andra har hon visat att det ej var någon engångsföreteelse.

Varför inte be om ursäkt och visa lite ödmjukhet så kanske folk slutar jaga dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in