Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-22, 00:14
Medlem
Jag tycker det är mycket märkligt att personer som dessa svin klarar sig, att dom inte hittas med ett skott i varje knäskål i ett grustag.

Gillar att ni sitter och gråter i FB, säger vad ni ska göra, men sen godtar att ni blivit blåsta, har ni ens åkt hem till henne? Om man blir av med 200 000, är det inte värt att sälja skulden vidare? då lär hon garanterat inte göra om det, hennes adress ligger ju ute, hennes bild, hennes killes bild, hur svårt kan det vara?

Vem fan köper en lgh utan ens titta på den? bara det är ju helt sjukt, och borde, BORDE det inte ringa en liten klocka, eller googlar man inte ens säljarens / förmedlarens namn innan man lägger ut massa pengar på konton?
Vid googling så ser man ju vad det är för person och vad andra som haft saker ihop med dessa svin vill göra med han / henne.
Detta bör säga en hel del om vare sig man ska göra affärer eller inte, vilket man inte borde.

Du får ursäkta men jag blir bara upprörd över hur naiv man får vara.
Jag hoppas att ni som sitter och väntar på era pengar får tillbaka dom, på ett lagligt sätt.

GoodLuckHaveFun
Senast redigerad av FCKD 2011-09-22 kl. 00:19.
Citera
2011-09-22, 00:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Jag tycker det är mycket märkligt att personer som dessa svin klarar sig, att dom inte hittas med ett skott i varje knäskål i ett grustag.

Gillar att ni sitter och gråter i FB, säger vad ni ska göra, men sen godtar att ni blivit blåsta, har ni ens åkt hem till henne? Om man blir av med 200 000, är det inte värt att sälja skulden vidare? då lär hon garanterat inte göra om det, hennes adress ligger ju ute, hennes bild, hennes killes bild, hur svårt kan det vara?

Vem fan köper en lgh utan ens titta på den? bara det är ju helt sjukt, och borde, BORDE det inte ringa en liten klocka, eller googlar man inte ens säljarens / förmedlarens namn innan man lägger ut massa pengar på konton?
Vid googling så ser man ju vad det är för person och vad andra som haft saker ihop med dessa svin vill göra med han / henne.
Detta bör säga en hel del om vare sig man ska göra affärer eller inte, vilket man inte borde.

Du får ursäkta men jag blir bara upprörd över hur naiv man får vara.
Jag hoppas att ni som sitter och väntar på era pengar får tillbaka dom, på ett lagligt sätt.

GoodLuckHaveFun

Marie har säkert klarat sig tack vare att hon är 3-barns mamma annars hade hon säkert blivit klippt av nån som hon har lurat på en väldig massa pengar.

Faktum är att jag har träffat denna kvinna för några år sen och fick väldigt dåliga vibbar av henne, hon är en usel lögnare och hennes ögon är opålitliga.

Obegripligt att hon kunnat lura så många människor faktiskt.

Hoppas att kärringen håller sig på mattan nu när hon kommer ut.

Hennes sambo klarade sig tydligen?

Har han hand om ungarna?
Citera
2011-09-22, 14:13
Medlem
endloss avatar
Jag fick höra om en härva i Knivsta/Sigtuna-området där en kvinna under våren/sommaren lurat en massa människor på deposition för hyra av en villa. Är det någon av personerna som nämns i tråden som är inblandade?
Citera
2011-09-27, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endlos
Jag fick höra om en härva i Knivsta/Sigtuna-området där en kvinna under våren/sommaren lurat en massa människor på deposition för hyra av en villa. Är det någon av personerna som nämns i tråden som är inblandade?

Aldrig hört talas om, kan säkert vara en ny stjärna eller en gammal. svårt att sia om.
Citera
2011-09-27, 14:27
Medlem
27e idag någon som vet något om hon är fortfarande häktad eller ev en dom.
Citera
2011-09-30, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemlos
27e idag någon som vet något om hon är fortfarande häktad eller ev en dom.
Hej!
Hon är fortsatt häktad till 5/10 då väcks åtalet och sen blir det rättegång ganska så snart i Attunda tingsrätt. vi är 27 st ca , det kommer ett repotage på SVT rapport på söndag 19.30 i ettan med mig ,om hur hon nästlat sig in i vår familj och lurat oss på pengar!Vi var vänner i ca ett år,hon är ett riktigt svin bruden.

Du får gärna maila mig på sc.frizzotek@telia.com så kan du få datum på rättegångarna om du vill komma och lyssna,det är en öppen rättegång där vem som helst får komma
Citera
2011-10-05, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scfrizzotek
Hej!
Hon är fortsatt häktad till 5/10 då väcks åtalet och sen blir det rättegång ganska så snart i Attunda tingsrätt. vi är 27 st ca , det kommer ett repotage på SVT rapport på söndag 19.30 i ettan med mig ,om hur hon nästlat sig in i vår familj och lurat oss på pengar!Vi var vänner i ca ett år,hon är ett riktigt svin bruden.

Du får gärna maila mig på sc.frizzotek@telia.com så kan du få datum på rättegångarna om du vill komma och lyssna,det är en öppen rättegång där vem som helst får komma

https://www.flashback.org/leave.php?u=http%3A%2F%2Fwww.dn.se%2Fsthlm%2Fbullm amma-tros-ha-blast-over-20-vanner
Citera
2011-10-05, 19:57
Medlem
stenbackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TröttSvensk
Hittade det här, kanske hade MC Polisen kollat upp vad det var för lögnare han stoppade...
Tror inte ett skit på vad de säger i tidningen, visserligen från 2008 men ändå.

http://www.expressen.se/nyheter/1.1238183/korde-akut-till-bb-blev-stoppad-av-polisen

Där är hon ja...och hennes man
Citera
2011-10-05, 20:05
Medlem
stenbackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grusgata
Men snälla du, lär dig att skilja på när du ska skriva de eller dem!!!!!

...eh? Vad spelar det för roll?

Jag skriver inte en uppsats i svenska eller hur?
Citera
2011-10-31, 18:16
Medlem
ThanYouForSmokings avatar
Sitter och skummar tråden för första gången och har radion på. Har aldrig hört om Marie men döm om min förvåning så handlar P3-programmet "Verkligheten i P3" som går just nu om henne.
Citera
2011-11-01, 12:12
Medlem
Marie Digeklint-Harderud tycker synd om sig själv:

http://www.newsmill.se/artikel/2011/10/27/vi-f-ngelsed-mda-b-r-f-b-ttre-st-d-n-r-vi-friges
Citera
2011-11-01, 19:58
Medlem
love.actuallys avatar
Men va faaaan!! Marie gråter ut i media och försöker bli taleskvinna för de kriminella och för bättre fångvård.
Man tar visst hänsyn till omständigheterna, om det finns missbruk eller annat psykiskt mående som lindrar domen. Man tar visst hänsyn till om det var första gången du begick brott eller ej. Man tar visst hänsyn till om du har ett jobb du riskerar att bli av med eller ej. Därför kan man ex få skjuta fram tiden du ska gå in i fängelse, eller om det var första brottet och har ett stabilt jobb utan missbruk i bagaget så kan du få fotboja så att du får sitta i husarrest och kan gå till ditt jobb.
Man tar visst hänsyn till familj, Marie! Det var därför du fick ha din unge inne i fängelset!! Du hade din 1 åring inne hela ditt straff. Så vad fan snackar du om att det inte tas hänsyn till omständigheter!
Bara mediekåt.
Det är vad denna brud är.
Marie borde ha tagit hänsyn själv till sina barn.
Vad är du för jävla människa som riskerar att lämna dina äldre barn hemma utan mamma och med skammen att ens mamma sitter i fängelse, och att sätta din yngsta unge med dig själv på kåken i 1 och 1/2 år... ...för 30 000 kr.
Har lyssnat på verkligheten berättar på p3 och du får precis vad du förtjänar.
Mediekåt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in