Citat:
Ursprungligen postat av
Speedkillah
är fan rädd att jag verkligen KNULLAT mig själv, är uppe på doser så som 2-3g när jag vill verkligen flumma eller må allmänt dunder, men ingenting händer känner jag, måste nog trappa ner, min vanliga dos är 1,5 för min smärta ska försvinna lite, käkat dessa i fem år, men va fan bör man göra? trappa ner är inte lätt det heller, vad kan bosta lyrican förutom alkohol?
Har utskrivet 750mg om dagen, jag tripplar alltså min dos för må allmänt bra, och inte ens komma närheten utav jag kom förr på behövde jag bara 600mg för må bra, innan jag fick 750mg om dagen
En annan fråga, vet ni när pfizer släpper på sitt jävla patenet? minns dom gick ut om jag läste rätt förra året, men ingenting har hänt till dess? :/
"The patent for Lyrica currently expires in March 2018" så är ett tag kvar.
Testa gå ner till 750mg en dag eller två, du överlever helt klart och får ner toleransen. Sen gör upp något slags schema där du käkar låg dos en dag och ökar på den varannan dag eller så. Toleransen på lyrica går upp fort som fan om man ökar dosen, men det räcker med en dag med underhållsdosering för att den ska sjunka. Jag käkar 300mg morgon o 300mg eftermiddag o får bra effekt. Skulle jag ta 300mg extra skulle jag få rejäl effekt, men håller man på så är man ju uppe på 1200mg inom 2-3 dagar och få samma effekt som på 600mg..