2013-06-18, 09:56
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Det är på gång ja.

Jag tycker man har hört länge att något sånt skulle skulle vara på gång men att det aldrig blir av.

Men nu kanske det verkligen är så?
Citera
2013-06-18, 14:19
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Jag var kraftigt beroende av lyrica. Värsta abstinensen jag varit med om.

Slutade med lyrica för 8 månader Sedan. Det är det bästa jag gjort, även fast det var riktigt plågsamt den första månaden.
Så jag vill bara säga till alla er som äter lyrica att ta det lugnt.
Hur länge hade du gått på det?

Mvh. / stone..
Citera
2013-06-18, 14:36
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Hur länge hade du gått på det?

Mvh. / stone..

Ca. 3 år. 600mg, och ibland mer, åt jag per dag.
Citera
2013-06-18, 15:30
Medlem
Jag ska ta min sista dos på midsommar , sedan trappar jag ur. Lite sporadiskt brukande sen februari..jag vet att Lyrican är jävlig att sluta med , men fuck så underbart de är när man inte tagit på ett tag o smäller i sig 1G och tar en öl. Ska trappa ur långsamt men inte överdrivet. Största dos är väll typ 1800 kanske 2 gånger annars snitt på kanske 5-600.
Citera
2013-06-18, 15:46
Medlem
GaiNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Jag ska ta min sista dos på midsommar , sedan trappar jag ur. Lite sporadiskt brukande sen februari..jag vet att Lyrican är jävlig att sluta med , men fuck så underbart de är när man inte tagit på ett tag o smäller i sig 1G och tar en öl. Ska trappa ur långsamt men inte överdrivet. Största dos är väll typ 1800 kanske 2 gånger annars snitt på kanske 5-600.

Låter vettigt.

Har inte tagit på några dagar nu, men hämtade ut idag och slängde i mig 1200mg. Blev rätt skön i kroppen fan, och då brukar jag behöva mer. Skönt när man inte tagit det på ett tag och sen tar som du sa.

Ta det lugnt, det ska nog gå bra!

Må väl
GaiN
Citera
2013-06-18, 15:51
Medlem
masterior26s avatar
Citat:

Ligger du på 600 om dagen rekommenderar jag dig verkligen att trappa ner under 3-4 veckor för lyrica är fan det jobbigaste jag slutat med och jag har gjort många CT på heroin men lyrican var fan jobbigare och jag låg på 300 mg om dagen, även när jag var klar med nedtrappningen så var det psykiska fruktansvärt jobbigt har fan aldrig fått såna panikattacker jag fick både under nedtrappningen och efter.
Citera
2013-06-18, 16:08
Medlem
Speedkillahs avatar
är fan rädd att jag verkligen KNULLAT mig själv, är uppe på doser så som 2-3g när jag vill verkligen flumma eller må allmänt dunder, men ingenting händer känner jag, måste nog trappa ner, min vanliga dos är 1,5 för min smärta ska försvinna lite, käkat dessa i fem år, men va fan bör man göra? trappa ner är inte lätt det heller, vad kan bosta lyrican förutom alkohol?

Har utskrivet 750mg om dagen, jag tripplar alltså min dos för må allmänt bra, och inte ens komma närheten utav jag kom förr på behövde jag bara 600mg för må bra, innan jag fick 750mg om dagen

En annan fråga, vet ni när pfizer släpper på sitt jävla patenet? minns dom gick ut om jag läste rätt förra året, men ingenting har hänt till dess? :/
Citera
2013-06-18, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av masterior26
Ligger du på 600 om dagen rekommenderar jag dig verkligen att trappa ner under 3-4 veckor för lyrica är fan det jobbigaste jag slutat med och jag har gjort många CT på heroin men lyrican var fan jobbigare och jag låg på 300 mg om dagen, även när jag var klar med nedtrappningen så var det psykiska fruktansvärt jobbigt har fan aldrig fått såna panikattacker jag fick både under nedtrappningen och efter.

Ok jag har oxå gjort många CTs , Heroin , moffe , benso. Jag vet att lyrica är jobbigt men har svårt att tro att det blir överdrivet påtagligt efter 4 månader kan däremot tänka mig dem som hållt på i flera år.
Citera
2013-06-18, 16:49
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ok jag har oxå gjort många CTs , Heroin , moffe , benso. Jag vet att lyrica är jobbigt men har svårt att tro att det blir överdrivet påtagligt efter 4 månader kan däremot tänka mig dem som hållt på i flera år.

AT på lyrica kan vara väldigt långdragen. Ibland så länge som månader.
Men självklart är inte ATn lika stark efter ett par månader.
Citera
2013-06-18, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
AT på lyrica kan vara väldigt långdragen. Ibland så länge som månader.
Men självklart är inte ATn lika stark efter ett par månader.

Jo , men det finns bra metoder att ta sig igenom det. Att tex. gå emot sig själv hela tiden oavsett vad hjärnan lurar en som fan !
Citera
2013-06-18, 17:23
Medlem
Stormorfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Speedkillah
är fan rädd att jag verkligen KNULLAT mig själv, är uppe på doser så som 2-3g när jag vill verkligen flumma eller må allmänt dunder, men ingenting händer känner jag, måste nog trappa ner, min vanliga dos är 1,5 för min smärta ska försvinna lite, käkat dessa i fem år, men va fan bör man göra? trappa ner är inte lätt det heller, vad kan bosta lyrican förutom alkohol?

Har utskrivet 750mg om dagen, jag tripplar alltså min dos för må allmänt bra, och inte ens komma närheten utav jag kom förr på behövde jag bara 600mg för må bra, innan jag fick 750mg om dagen

En annan fråga, vet ni när pfizer släpper på sitt jävla patenet? minns dom gick ut om jag läste rätt förra året, men ingenting har hänt till dess? :/
"The patent for Lyrica currently expires in March 2018" så är ett tag kvar.

Testa gå ner till 750mg en dag eller två, du överlever helt klart och får ner toleransen. Sen gör upp något slags schema där du käkar låg dos en dag och ökar på den varannan dag eller så. Toleransen på lyrica går upp fort som fan om man ökar dosen, men det räcker med en dag med underhållsdosering för att den ska sjunka. Jag käkar 300mg morgon o 300mg eftermiddag o får bra effekt. Skulle jag ta 300mg extra skulle jag få rejäl effekt, men håller man på så är man ju uppe på 1200mg inom 2-3 dagar och få samma effekt som på 600mg..
Citera
2013-06-18, 20:48
Medlem
Har en snabb fråga som jag hoppas kan få svar på, hur lång half-life är det på Pregabalin (Lyrica) - Mao hur länge kan det spåras i urin?

Och på samma gång, vilket värde är det man ska multiplicera med en drogs half-life för att få fram tiden? (minnet är blankt)
EDIT: Nevermind den sista frågan, det var 4-5 * halveringstiden för att få fram eliminationen.
Men vill gärna få svar på den första.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in