2013-10-23, 17:07
Medlem
Främst till dig Kartolf - men också andra nykomlingar av detta preparat:

2.200:- kostar det innan du får frikort på Apoteket i ett år. Så efter ca 1.5 200st-burk har du frikort, det motsvarar kanske 4-5st 56x-paket.

Den fungerar extremt bra mot generell (ständig & utdragen) ångest, iallafall i tre månader åt gången, sen har jag tvingats öka 100mg förskriven dagsdos. Är nu uppe i 600mg/dygn efter 2 års bruk.

Vet dock ej hur jag ska göra nästa gång jag behöver höja pga 600mg är generellt maxdosen för oss med GAD. Nån annan som kan svara på vad jag bör göra?? Har inlett KBT-sessioner för att kunna hjälpa mig bort från både ångest o medicin.

Fördelaktiga bieffekter av Lyrica (för min del):

* Ångestförintande
* Smärtstillande
* Lätt euforiserande
* Kramplösande (resulterar i mjukhet för oss utan EP)
* Djup sömn - gudomlig sådan (mycket drömmar innan uppvaknande)
* Motivationsökande
* Aptitökande
* Sexuell aptit likaså
* Skön-kli

Negativa bieffekter (för min del):

* Torr mun
* Beroendepotential
* Samhällets stigmatiserande

Kompletterade och skrev om detta inlägget för det är oerhört viktigt att ge en fullständigt rättvis bild av detta preparat. Ber om ursäkt för det.

Mvh, en jävla Kattjefvel
Senast redigerad av Kattjefvel 2013-10-23 kl. 17:20.
Citera
2013-10-23, 18:16
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GonerStoner
En fråga här, fungerar opiater bra mot lyrica avtändning?

Bump
Citera
2013-10-23, 18:20
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Bump

Som jag skrev tidigare så hjälper opiater utmärkt vid abstinens av Lyrica.
Citera
2013-10-23, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kattjefvel
Främst till dig Kartolf - men också andra nykomlingar av detta preparat:

2.200:- kostar det innan du får frikort på Apoteket i ett år. Så efter ca 1.5 200st-burk har du frikort, det motsvarar kanske 4-5st 56x-paket.

Den fungerar extremt bra mot generell (ständig & utdragen) ångest, iallafall i tre månader åt gången, sen har jag tvingats öka 100mg förskriven dagsdos. Är nu uppe i 600mg/dygn efter 2 års bruk.

Vet dock ej hur jag ska göra nästa gång jag behöver höja pga 600mg är generellt maxdosen för oss med GAD. Nån annan som kan svara på vad jag bör göra?? Har inlett KBT-sessioner för att kunna hjälpa mig bort från både ångest o medicin.

Fördelaktiga bieffekter av Lyrica (för min del):

* Ångestförintande
* Smärtstillande
* Lätt euforiserande
* Kramplösande (resulterar i mjukhet för oss utan EP)
* Djup sömn - gudomlig sådan (mycket drömmar innan uppvaknande)
* Motivationsökande
* Aptitökande
* Sexuell aptit likaså
* Skön-kli

Negativa bieffekter (för min del):

* Torr mun
* Beroendepotential
* Samhällets stigmatiserande

Kompletterade och skrev om detta inlägget för det är oerhört viktigt att ge en fullständigt rättvis bild av detta preparat. Ber om ursäkt för det.

Mvh, en jävla Kattjefvel

Tack för svaret. Funderar på att ringa en psykiatriker o be om lyrica. Är så jävla trött på min ångest och har testat många mediciner inkl starka benso men lyrica är utan tvekan den bästa, den ger en lång ångestdämpande effekt och man blir inte dum i huvudet som av benso. När jag använder lyrica så tar jag 300-450mg men antar att läkare oftast vill trappa upp?
Citera
2013-10-23, 18:41
Medlem
GonerStoners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Som jag skrev tidigare så hjälper opiater utmärkt vid abstinens av Lyrica.

Aah ursäkta det missade jag!
Tack för svaret iaf
Citera
2013-10-23, 19:45
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Bump
Ja, vad jag har läst och hört så ska det fungera bra.
Opiater underlättar de flesta ats.
Citera
2013-10-23, 20:33
Medlem
rhymenoceross avatar
Betyder denna press release att de nu kommer kunna se om man överkonsumerat Lyrica, eller är det bara ett positivt/negativt test?
Citera
2013-10-24, 10:12
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Betyder denna press release att de nu kommer kunna se om man överkonsumerat Lyrica, eller är det bara ett positivt/negativt test?

Länken fungerar inte.
Citera
2013-10-24, 12:02
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Länken fungerar inte.

http://orebroll.se/Files-sv/USO/Kliniker_enheter/Laboratoriemedicin/Nyheter/131001Ny_Analys_Pregabalin_i_urin.pdf

Sorry!
Citera
2013-10-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
http://orebroll.se/Files-sv/USO/Kliniker_enheter/Laboratoriemedicin/Nyheter/131001Ny_Analys_Pregabalin_i_urin.pdf

Sorry!

Det är väll inte sticka?? bara analys?
Citera
2013-10-24, 14:17
Medlem
danthaman87s avatar
Jag äter 150 mg lyrica om dagen. Jag tycker det är skitbra medicin.
Citera
2013-10-24, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kartolf
Tack för svaret. Funderar på att ringa en psykiatriker o be om lyrica. Är så jävla trött på min ångest och har testat många mediciner inkl starka benso men lyrica är utan tvekan den bästa, den ger en lång ångestdämpande effekt och man blir inte dum i huvudet som av benso. När jag använder lyrica så tar jag 300-450mg men antar att läkare oftast vill trappa upp?

Det är en rätt rimlig dos, dvs normal för de flesta med svår ångest, upp till 600mg. Men skulle inte vilja säga att dem två läkare jag haft (i denna fråga) varit specifikt uttalade om vare sig höjning eller sänkning av dosen. I och med att jag bara känt behöv av att höja det själv var tredje månad och då bett om det, har dem dock inte varit motsträviga i frågan om att höja, då med 100mg.

Vill återigen påpeka min lista jag skrev om bieffekter. 1 av 3 i listan om negativa var beroendepotentialen, den ÄR faktiskt i mitt tycke strax under nivån på morfin, så var inte alltför sugen att höja dina doser. Men som sagt instämmer jag om att jag också gått igenom alla kända preparat mot ångest och heller inte hittat något bättre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in