2010-05-31, 19:21
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RövSmöret
Alltså, är ni helt dumma i huvudet lr? Ni har fått denna medicin utskriven förmodligen då ni lider av GAD.

Vill ni inte bli av med er Gad lr? Ska ni "flumma" gör det på något annat för fan, hade jag varit mod hade jag förbjudit alla dessa "pix fan club" dessa "fan clubs" kommer potentiellt att förstöra för mängder av människor som faktiskt tar det efter ordination.

Att man vill fly verkligheten med hjälp av substanser, det är jag väll medveten om, då jag gör det sj, men inte med denna typ av substanser.

Jag har det ordinerat från läkaren, jag äter precis som han säger att jag ska göra, inann jag fick medicinen (trodde aldrig att jag skulle få den) så flummade jag på den ibland.

Det är ju inte så att jag påverkas av att folk skriver att dom flummar?
Låt folk flumma på det om dom vill, det är deras egna val om dom vill förstöra för sig själva.

Precis som du säger, du flyr ju verkligheten med annat, som att det är så mycket bättre?

Tyvärr, det är så det ser ut i detta samhälle, folk försöker flumma på allt som går att flumma på, vare sig det är voltaren till bensodizaepiner/lyrica eller någon opiat.
Har du problem med detta bör du inte gå in på dessa trådar.

Men jag förstår vad du menar och jag förstår även varför du tycker och tänker som du gör, jag är en av dom med, även fast jag ibland kan ge dumma råd till folk som flummar, men som sagt, dom kommer flumma vare sig folk skriver eller inte.
Det är ju bättre att dessa trådar finns så folk får reda på vad som är rimligt istället för att folk tar en överdos och dör.
Citera
2010-05-31, 20:21
Medlem
RövSmörets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Jag har det ordinerat från läkaren, jag äter precis som han säger att jag ska göra, inann jag fick medicinen (trodde aldrig att jag skulle få den) så flummade jag på den ibland.

Det är ju inte så att jag påverkas av att folk skriver att dom flummar?
Låt folk flumma på det om dom vill, det är deras egna val om dom vill förstöra för sig själva.

Men jag förstår vad du menar och jag förstår även varför du tycker och tänker som du gör, jag är en av dom med, även fast jag ibland kan ge dumma råd till folk som flummar, men som sagt, dom kommer flumma vare sig folk skriver eller inte.
Det är ju bättre att dessa trådar finns så folk får reda på vad som är rimligt istället för att folk tar en överdos och dör.

Problemet är ju inte att dom bara förstör för sig själva, utan hade du läst min post där jag skrev att dessa typer av trådar förstör för folk som tar det efter ordination. Dock "uppskattade" jag det sista du skrev, vi är nog på samma våglängd sas.
Citera
2010-05-31, 20:24
Medlem
Astenikers avatar
Jag blev också påverkad av 75 mg Lyrica allra första gången jag tog den. Det utvecklade sig till ett litet rus.
Citera
2010-05-31, 20:32
Medlem
RövSmörets avatar
Nej du kan inte ha roligt på 75mg Lyrica. Lyrica är en medicin som skall brukas efter ordination, inget annat.
Citera
2010-05-31, 20:44
Medlem
Citat:
Nej du kan inte ha roligt på 75mg Lyrica. Lyrica är en medicin som skall brukas efter ordination, inget annat.

Nej. Lyrica ger ett fint rus i höga doser, finns skäl till varför folk missbrukar det och varför det håller på att bli narkotikaklassat. Om du tar 75mg första gången så kanske du känner av lite av effekterna, dvs lite lite bättre humör, men jag tror att majoriteten inte skulle känna av det.
Citera
2010-05-31, 20:52
Medlem
RövSmörets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Nej. Lyrica ger ett fint rus i höga doser, finns skäl till varför folk missbrukar det och varför det håller på att bli narkotikaklassat. Om du tar 75mg första gången så kanske du känner av lite av effekterna, dvs lite lite bättre humör, men jag tror att majoriteten inte skulle känna av det.

Jag har det själv ordinerat, så du behöver inte lära mig, lilla gubben...
Citera
2010-05-31, 23:18
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Jag har det själv ordinerat, så du behöver inte lära mig, lilla gubben...
dock så har han ju en poäng i det han skrev
Citera
2010-05-31, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xalterad
Lyrica ÄR beroendeframkallande, inte så mycket som många opioider men en avtändning är att vänta efter ett längre användande.

Det kunde man ju ge sig fan på!
Citera
2010-05-31, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ambienbear
Är precis hemkommen från kranen där jag införskaffat en påse med söndagsgodis. Det blev 20x10mg stilnoct och 20x2mg xanor den här gången.

Han gav mig även tre stycken "lyrica", á 25mg styck. Han sa att en av hans kunder hade bett honom införskaffa dem och han delar nu ut dem gratis till folk för att se om någon är intresserad av att köpa i framtiden. Jag tackade och bugade och begav mig hemåt.

Har sökt lite här på FB och lyrica verkar ju vara någon slags mesversion av benzo? Är det ens värt att testa? Ska jag testa dem själv eller med min benzo-cocktail?

Tjejen kommer hem kl. 20:00 och jag vill ju inte vara alltför väck... och så är det min tur att laga mat ikväll. Jag vet att jag klarar det på benzo-cocktailen (inkl. stilnoct) men med lyrica så har jag ingen aning då jag ej testat dem innan.

Vad tror ni? Det är ju endast 75mg totalt. Blir det någon eufori på det?

För egen del blev jag ganska lyrisk de första gångerna men tro mig, det var så bara de första dagarna. Jag tror det kan vara därför många blir beroende av dem. Man misstar berusningskänslan för den effekt den skall ha.

Jag kan ju ha fel men jag tror att det är så.
Citera
2010-06-01, 03:24
Medlem
Buttersss avatar
Fick i mig en HEL del sprit + 600mg Lyrica,

gick finfint i början men slutade i minnesluckor, dålig balans, såg extremt påverkad ut..& slutade i att jag deckade,

ska man blanda så ska man se till att det inte blir för mycket..

någon annan som provat?
Citera
2010-06-01, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Det kunde man ju ge sig fan på!

Man kan bli beroende av allt, fast på olika sätt. Visste du att man kan bli beroende av nässpray, till exempel?

Många läkare "anser" ju inte att Lyrica är vanebildande och skriver ut dem som vore de Peztabletter (jag får dem utskrivna i väldiga mängder, och jag vill inte ens ha dem. Men nej, jag säljer inte!).

När Tradolan kom trodde man inte att de var vanebildande, och man trodde inte att de hade några tråkiga biverkningar. Well, nu vet vi bättre, inte sant?. Folk får krampanfall till höger och vänster (iofs beror det oftast på överdoseringar, men man kan även få krampanfall efter föreskriven dos. Jag fick det, till exempel.).

Du kan läsa i forumet om folk som vill sluta med dem och får ett mindre h*lv*t*, eftersom de inte bara fungerar som smärtstillande utan även som "lyckopiller".

Jag tror många läkare ångrar i dag att de sade till sina patienter att Tradolan var så ofarliga...

Vad har nu detta med Lyrica att göra, kanske du undrar. Jo, många läkare har resonerat likadant kring Lyrica som man en gång gjorde kring Tradolan. Lyrica är heeelt ofarligt (jo tjena, någon som kollat bipacksedeln nyligen?) och de är sååå lätta att sluta med. Jodå, visst är de det... Tror det var Carl-Ann von S som försökt sluta med Lyrica, minns jag rätt nu? Hursomhelst, om det var du, Carl-Ann, så kan du väl berätta lite om hur "lätt" det var...?

I alla fall. Om du har planer på att börja med Lyrica kanske du ska tänka en vända till. De har många biverkningar, till exempel var det en smärtläkare berättade om en patient som ringt upp, alldeles panikslagen. Han tittade ut genom fönstret och såg allting i blått! Hans gräsmatta såg väldigt konstig ut...

Nu var väl den just den biverkningen en väldigt ovnlig, men om du går in på fass.se och tittar på Lyrica ska du få se en lååång lista på biverkningar. Och som sagt, de är inte lätta att sluta med den dagen du kanske vill göra det.

Sedan vet jag inte om du vill äta dem i terapeutiskt syfte eller om du är ute efter att "flumma"? Är det det det senare kanske du redan läst detta, men Lyrica har en enormt snabbt toleransökning!

Om du behöver exempelvis 300 mg för att få ett "rus" ena dagen kommer du antagligen behöva ungefär det dubbla för att få samma rus dagen efter! Detta ökar naturligtvis risken för otrevliga biverkningar, och risken för beroende...

Jag säger inte detta för att j*vlas, utan av välvilja, bara så du vet det!
Senast redigerad av Vanillia 2010-06-01 kl. 07:56.
Citera
2010-06-01, 10:31
Medlem
monkfishs avatar
[quote=Tjacktorsk
Det är ju bättre att dessa trådar finns så folk får reda på vad som är rimligt istället för att folk tar en överdos och dör.[/QUOTE]

Håller med i de två övre talarna. Själv vill jag att dessa trådar försvinner pga av jag tror klassning och problem med att det blir svårt för dem som verkligen behöver dem.

Men jag är väldigt dubbelmoralisk nu för har själv medverkat med inlägg i dessa trådar.

Och rubrikerna :Fan club: Lyrica, Xanor m.m.

Sen det att använda att dessa trådar räddar liv tror jag inte på, visst nått pucko har säkert räddas genom fb. Det är ju massor av sidor i dessa trådar och vem ska man tro på? Finns ju otroligt olik info från person till person.

Nej jag tror dom förstör mer än hjälper. //Moraltant med dubbelmoral.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in