2018-04-20, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Hej!
Jag har fått i mig 1.7g lyrica för någon timme och tog 2.3g igår.

Nu till frågan; igår var pupillerna normala, idag är dom små som att jag har tagit en opiat :-s
Får man små pupiller av lyrica/pregabalin?

Jag vet att doserna är höga men har rätt så hög tolerans på GaBa.

Nej, har aldrig varit med om att man fått små pupiller av lyrica. Är det äkta vara från apotek?

Känner du nån opiat-känsla? Svårt att urskilja med lyrica i kroppen kanske. Men om det syns på pupillerna, så borde du även känna av det tycker jag.

Tur jag snart är nere på noll på den här skiten, så man slipper noja över sånt här längre.

mvh
EUO
Citera
2018-04-20, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raven101
Hur långe kan man ta lyrica innan ev at? Pratar doser på 150mg max 300mg per dag. Det är inget rus jag är ute efter. Tagit nitrazolam sedan i måndags, små mängder. Uppehåll igår och idag då jag tänkte ta lyrica istället. Kan den komma snabbare iom att jag tagit benzo dagarna innan?

Vet inte hur pass stark nitrazolam är, men benso/pregabalin är ju en aning korstoleranta iaf.

Så det kan gå fortare att utveckla ett litet fysiskt beroende. Men inte efter så kort tid. Så det lär inte spela så stor roll.

Du kan nog äta den dosen i 3-7 dagar, om du verkligen håller dig på max 300mg/dagen. Och inte går över det.

Kör du en vecka så lär du känna dig lite utmattad och trött, samt en aning ångest ett par dagar efter dock. Inga större bekymmer...

Det är väl dock rätt så individuellt.

mvh
EUO
Citera
2018-04-20, 16:42
Medlem
Vattenspridares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Nej, har aldrig varit med om att man fått små pupiller av lyrica. Är det äkta vara från apotek?

Känner du nån opiat-känsla? Svårt att urskilja med lyrica i kroppen kanske. Men om det syns på pupillerna, så borde du även känna av det tycker jag.

Tur jag snart är nere på noll på den här skiten, så man slipper noja över sånt här längre.

mvh
EUO
Nej, inte apoteksvara, köpte från FS. Pregabalin pulver.

Nej, känner ingen opi känsla öht. Tog subutex senast i fredags förra veckan och den lär ju vara ur kroppen så pregabalinet inte boostar det?
Citera
2018-04-21, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vattenspridare
Nej, inte apoteksvara, köpte från FS. Pregabalin pulver.

Nej, känner ingen opi känsla öht. Tog subutex senast i fredags förra veckan och den lär ju vara ur kroppen så pregabalinet inte boostar det?

Du kan ha köpt av någon som säljer det feltillverkade och/eller utbankade pregabalinet som cirkulerar där. Om du läser några sidor tillbaka i den här tråden. Orkar inte ta det igen :P

Men tror ingen har nämnt att dom fått små pupiller av det.

Däremot var det väl nån mer här som hade ätit preg från FS och lämnat positivt på fentanyl. Men om det stämmer eller inte, har jag ingen aning om. Provet kan väl ha visat falsk positivt på fent också. Tror inte det var efter analys iaf.

mvh
EUO
Citera
2018-04-21, 02:16
Medlem
Jag köper från FS, feltillverkade men ändå stoppar man i sig det

Fast de funkar ganska bra, visst ibland kan det komma svagare batcher. Men för det mesta är de bra.
Citera
2018-04-21, 02:18
Medlem
Citat:
Du kan ha köpt av någon som säljer det feltillverkade och/eller utbankade pregabalinet som cirkulerar där. Om du läser några sidor tillbaka i den här tråden. Orkar inte ta det igen :P

Däremot var det väl nån mer här som hade ätit preg från FS och lämnat positivt på fentanyl. Men om det stämmer eller inte, har jag ingen aning om. Provet kan väl ha visat falsk positivt på fent också. Tror inte det var efter analys iaf.

mvh
EUO

Vaaaa? Fentanyl??? Då borde den personen varit död.
Citera
2018-04-21, 02:38
Medlem
Citat:

mvh
EUO

Hur går det med nedtrappningen förresten? Vill minnas att du var nere på 75 mg, men hade AT även på den dosen?
Citera
2018-04-21, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Jag köper från FS, feltillverkade men ändå stoppar man i sig det

Fast de funkar ganska bra, visst ibland kan det komma svagare batcher. Men för det mesta är de bra.

Citat:
Vaaaa? Fentanyl??? Då borde den personen varit död.

Citat:
Hur går det med nedtrappningen förresten? Vill minnas att du var nere på 75 mg, men hade AT även på den dosen?

Finns en del där som säljer äkta pregabalin också Men det billiga är det helt klart nåt fel på. Man blir ju fan sjuk av det. :/

Kan ha varit rester eller nåt, som hamnat i lyrican, vad som helst. Menar inte att kapslarna innehåller 300mg fentanyl. :P

Eller så ljuger personen helt enkelt. Eller så visade stickan fel. Vi får se när folk har skickat in detta pregabalin på analys helt enkelt. Vet en som kommer göra det inom kort iaf.

Bakslag, men ligger på 90mg/dagen nu, och tar bort 10mg var 2-3e dag nu. Verkar funka riktigt bra Bättre än att plocka bort typ 25mg en gång i veckan, upptäckte jag Så inte långt kvar nu.

mvh
EUO
Citera
2018-04-21, 13:39
Medlem
Citat:
Hm, har du också köpt av denna billiga skit som cirkulerar just nu (egentligen sen över ett år tillbaka). Isf, låt bli att ta mer av lyrican, om den ger dig biverkningar. Var väl någon mer här i tråden som klagade över ett tryck i bröstet efter att ha tagit större mängder av den här feltillverkade/utbankade skiten.

Ja, jag tror den är feltillverkad i första hand. Att dom fått fel isomer av kineserna, och nu bankar dom ut den äkta isomer'n med den spegelvända, som man blir sjuk av. Och tror att det inte ska märkas så mkt. Men det är mina teorier.

Ska någon skicka in på analys, så är detta något som måste checkas också, vilken isomer den innehåller, samt vilka mängder av varje isomer.

Är inte så väldigt påläst om detta, hittar inte så mkt info om det nu heller. Men kollar man längre tillbaka i den här tråden, eller om det är den låsta drogshop-tråden kanske. Så var det en shop som sålde fel isomer en gång, och folk blev riktigt sjuka och en del fick uppsöka vård pga skiten.

Nu tror jag inte att det som säljs nu är enbart fel isomer, men en stor del av innehållet är nog den felaktiga. Därför smakar pulvret/kristallerna som pregabalin, men fungerar inte alls som det ska. Fel isomer tror jag bara är 50% så potent som den rätta, samt har en annan halveringstid.

Vart har alla gamla lyrica-användare tagit vägen? Fanns ju en del folk här som hade koll på sånt här minns jag. :/

mvh
EUO
Det är äkta Pfizer från apotek så inget kina här inte.. Men somsagt kan äta en jäävla dos och händer inte ett skit.. alltid haft hög tolerans på allt men detta känns löljigt..
Citera
2018-04-21, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PittssoN
Det är äkta Pfizer från apotek så inget kina här inte.. Men somsagt kan äta en jäävla dos och händer inte ett skit.. alltid haft hög tolerans på allt men detta känns löljigt..

Toleransen på Lyrica ökar direkt. Redan andra dagen måste du ta nästan dubbla dosen för samma effekt som första dagen. Och så fortsätter det. Och efter nån vecka på höga doser, så mår man rätt dåligt några dagar när man slutar. Tar inte lång tid att bli lite beroende av skiten heller.

Eller så kan du vara en av dom som får dålig effekt av pregabalin bara. Verkar finnas en del

Själv får jag typ noll effekt av tramadol, bara biverkningar. Och Iktorivil ger mig typ ingen ångestlindring alls, men får den muskelavslappnande effekten, och den håller även abstinensen borta från andra benso's. Men får absolut inte samma sköna känsla som vissa andra verkar få på den. Gillar fan sobril och valium mer än ikto. Men Xanor är väl den som funkar bäst.

Sorry, off topic ser jag.

Trevlig helg på er!

mvh
EUO
Citera
2018-04-21, 17:21
Medlem
Citat:
Finns en del där som säljer äkta pregabalin också Men det billiga är det helt klart nåt fel på. Man blir ju fan sjuk av det. :/

Kan ha varit rester eller nåt, som hamnat i lyrican, vad som helst. Menar inte att kapslarna innehåller 300mg fentanyl. :P

Eller så ljuger personen helt enkelt. Eller så visade stickan fel. Vi får se när folk har skickat in detta pregabalin på analys helt enkelt. Vet en som kommer göra det inom kort iaf.

Bakslag, men ligger på 90mg/dagen nu, och tar bort 10mg var 2-3e dag nu. Verkar funka riktigt bra Bättre än att plocka bort typ 25mg en gång i veckan, upptäckte jag Så inte långt kvar nu.

mvh
EUO

Vad kul att höra att 10 mg var 2-3e dag funkar!! Ingen AT på det sättet?

Men egentligen är det sjukt att du får AT av att ta bort 25 mg i veckan kan jag tycka. Märklig medicin helt klart

Jag har kör 100 mg i 6 dagar nu. Innan har jag kört på mellan 150-400 mg 2-3 gånger i veckan.

Märker att ångestlindringen är bättre om jag tar mindre doser, men mer kontinuerligt.

Skulle det skita sig för mig totalt, och att jag får AT av bara 100 mg, så ska jag göra som dig ta bort 10 mg var 3 dag.

Då borde det väl gå smärtfritt? VEt att allt är individuellt, men jag har hört av andra faktiskt att trappar man ner Lyrica på rätt sätt, så får man inte AT.

Men trappar man ner fel, då är det det värsta AT'n av alla.
Senast redigerad av blaha95 2018-04-21 kl. 17:23.
Citera
2018-04-22, 07:19
Medlem
Citat:
Vad kul att höra att 10 mg var 2-3e dag funkar!! Ingen AT på det sättet?

Men egentligen är det sjukt att du får AT av att ta bort 25 mg i veckan kan jag tycka. Märklig medicin helt klart

Jag har kör 100 mg i 6 dagar nu. Innan har jag kört på mellan 150-400 mg 2-3 gånger i veckan.

Märker att ångestlindringen är bättre om jag tar mindre doser, men mer kontinuerligt.

Skulle det skita sig för mig totalt, och att jag får AT av bara 100 mg, så ska jag göra som dig ta bort 10 mg var 3 dag.

Då borde det väl gå smärtfritt? VEt att allt är individuellt, men jag har hört av andra faktiskt att trappar man ner Lyrica på rätt sätt, så får man inte AT.

Men trappar man ner fel, då är det det värsta AT'n av alla.

Nej, inget som jag lider speciellt mkt av iaf. Men jag går som sagt på sub och äter även benso också. Men samma doser varje dag. Men lite skillnad gör det väl såklart.

Ja, verkar som att man måste hitta sin egen takt och hur pass mkt och ofta man kan minska den. Att plocka bort en större dos 1gång/veckan funkade inte alls lika bra som det här sättet iaf. Väldigt stor skillnad måste jag säga. Du får testa dig fram lite sen.

Nu på morgonen tar jag ingen lyrica alls. Väntar till mitt på dagen jämt, för på morgonen så räcker det med lite ikto/xanor samt min vanliga dos sub. Så känner jag mig frisk fram till 12-13 på dagen. Då brukar jag ta första dosen lyrica, sen en till dos runt kl 16-17, och en sista kl 20.

Men vaknar alltid tidigt på morgonen och då mår jag inte så bra direkt. Fan svårt att få i sig subben när mn sitter helt skakig, svettas och näsan rinner. Känns som man drar ner hälften av subben i halsen direkt :/ Så får ta flera små doser istället för en större. Vilket är lite smått irriterande. Vill ha i mig hela dosen direkt.

mvh
EUO
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in