Citat:
Ursprungligen postat av
blaha95
Vad kul att höra att 10 mg var 2-3e dag funkar!! Ingen AT på det sättet?
Men egentligen är det sjukt att du får AT av att ta bort 25 mg i veckan kan jag tycka. Märklig medicin helt klart
Jag har kör 100 mg i 6 dagar nu. Innan har jag kört på mellan 150-400 mg 2-3 gånger i veckan.
Märker att ångestlindringen är bättre om jag tar mindre doser, men mer kontinuerligt.
Skulle det skita sig för mig totalt, och att jag får AT av bara 100 mg, så ska jag göra som dig ta bort 10 mg var 3 dag.
Då borde det väl gå smärtfritt? VEt att allt är individuellt, men jag har hört av andra faktiskt att trappar man ner Lyrica på rätt sätt, så får man inte AT.
Men trappar man ner fel, då är det det värsta AT'n av alla.
Nej, inget som jag lider speciellt mkt av iaf. Men jag går som sagt på sub och äter även benso också. Men samma doser varje dag. Men lite skillnad gör det väl såklart.
Ja, verkar som att man måste hitta sin egen takt och hur pass mkt och ofta man kan minska den. Att plocka bort en större dos 1gång/veckan funkade inte alls lika bra som det här sättet iaf. Väldigt stor skillnad måste jag säga.

Du får testa dig fram lite sen.
Nu på morgonen tar jag ingen lyrica alls. Väntar till mitt på dagen jämt, för på morgonen så räcker det med lite ikto/xanor samt min vanliga dos sub. Så känner jag mig frisk fram till 12-13 på dagen. Då brukar jag ta första dosen lyrica, sen en till dos runt kl 16-17, och en sista kl 20.
Men vaknar alltid tidigt på morgonen och då mår jag inte så bra direkt. Fan svårt att få i sig subben när mn sitter helt skakig, svettas och näsan rinner. Känns som man drar ner hälften av subben i halsen direkt :/ Så får ta flera små doser istället för en större. Vilket är lite smått irriterande.

Vill ha i mig hela dosen direkt.
mvh
EUO