2018-04-18, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Det är säker bra men aldrig fått så förut, bara kristaller så ville kolla här först.
Jag gillar att blanda det i varmt vatten, tycker det är gott och så slipper man plasten från kapslarna. Men ska kolla om dom funkar lika bra som dom andra jag hade.
Tack för svar. Synd att inte shoptrådarna finns kvar.

Vill förtydliga att kapslarna är gjorda av gelatin och inte plast. Gelatin är inte farligt för kroppen, det hade kapslar i plast varit däremot.
Citera
2018-04-18, 13:48
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Testade köpa hem kapslar med pregabalinpulver istället för lyrican som ligger ute. Är det någon här som märkt någon skillnad på dessa?

Jag har inte förstått kategorierna på FS eftersom detta borde vara samma sak?
Lyrica och Pregabalin är väl samma substans med olika namn bara?

Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Vill förtydliga att kapslarna är gjorda av gelatin och inte plast. Gelatin är inte farligt för kroppen, det hade kapslar i plast varit däremot.

Ja det var det jag menade, en kapsel smälter väldigt fort i kontakt med vätska och troligen snabbare i kontakt med magsyrorna.
Nu vet man väl inte riktigt vad för kapslar som används av säljarna på FS, både de fejkade röd/vita med Pfizer stämplat lr vad det står och de andra sorterna men att någon ens skulle sälja ngt annat än just gelatinkapslar måste väl vara ovanligt.
Det finns väl tom kapslar att köpa för vegetarianer som inte gillar gelatin nuförtiden.

Men alla har sina favoritmetoder med intag och har man inget emot smaken så funkar det ju bra att ha det i vätska med spec om man har kristall-varianten.

Själv har jag apoteks-varianten som tas i medicinskt syfte och de smälter då fort så jag har inte testat något från FS på väldigt länge, verkar vara så mycket skit i omlopp så lika bra det av vad man läser.
Bättre att hoppas på att säljarna där får sålt slut på sina lager och förhoppningsvis inte köper in sitt nästa från samma leverantör som gett de skiten de har nu.
Citera
2018-04-18, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid

Ja det var det jag menade, en kapsel smälter väldigt fort i kontakt med vätska och troligen snabbare i kontakt med magsyrorna.
Nu vet man väl inte riktigt vad för kapslar som används av säljarna på FS, både de fejkade röd/vita med Pfizer stämplat lr vad det står och de andra sorterna men att någon ens skulle sälja ngt annat än just gelatinkapslar måste väl vara ovanligt.
Det finns väl tom kapslar att köpa för vegetarianer som inte gillar gelatin nuförtiden.

Men alla har sina favoritmetoder med intag och har man inget emot smaken så funkar det ju bra att ha det i vätska med spec om man har kristall-varianten.

Själv har jag apoteks-varianten som tas i medicinskt syfte och de smälter då fort så jag har inte testat något från FS på väldigt länge, verkar vara så mycket skit i omlopp så lika bra det av vad man läser.
Bättre att hoppas på att säljarna där får sålt slut på sina lager och förhoppningsvis inte köper in sitt nästa från samma leverantör som gett de skiten de har nu.
Lyrica är pregabalin. Lyrica är ett varumärke, pregabalin är en substans.

Läste för något år sedan att gelatinkapslar från kina innehöll något ämne som var skadligt och de fick kritik samt varningar, vet tyvärr inte hur det ligger till nu...

Pregabalinpulver från kina kan beställas kilovis vad jag sett, mycket möjligt att de köpt in något i den stilen och kapslat själva (gissar på detta, vet ej hur det ligger till egentligen).
Citera
2018-04-18, 20:23
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrMattan
Lyrica är pregabalin. Lyrica är ett varumärke, pregabalin är en substans.

Läste för något år sedan att gelatinkapslar från kina innehöll något ämne som var skadligt och de fick kritik samt varningar, vet tyvärr inte hur det ligger till nu...

Pregabalinpulver från kina kan beställas kilovis vad jag sett, mycket möjligt att de köpt in något i den stilen och kapslat själva (gissar på detta, vet ej hur det ligger till egentligen).

Jo jag vet att det är så det var därför jag undrade varför FS har en kategori för Lyrica och en annan för Pregabalin det blir bara en jävla oreda enligt mig när det är samma sak.

Lyrica var väl Pfizer's namn på den tills patentet tog slut då kom Pregabalin (insert tillverkare här) men det är ju samma sak i grund och botten.
Har själv just Pregabalin men det är ju detsamma som Lyrica bara det att det brukar skilja ngn krona i pris på apoteket.

Samma sak med tex Stesolid och Diazepam, samma sak men ofc har de inte olika kategorier för det.
Men nu börjar vi halka från ämnet passar nästan bättre i tråden om DN shoppar men äter som sagt Pregabalin själv från apotek och det är ingen skillnad förutom att de priskrigar på apoteket typ mellan sorterna.
Citera
2018-04-19, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Ja, det är samma sak, men Lyrica är fabriksgjorda och pregabalinkapslar är vägda och packade för hand hemma hos en knarklangare.
Citera
2018-04-19, 20:04
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ja, det är samma sak, men Lyrica är fabriksgjorda och pregabalinkapslar är vägda och packade för hand hemma hos en knarklangare.

Jo men det argumentet håller inte heller, jag har Pregabalin-kapslar som inte är vägda lr paketerade av ngn knarklangare i den bemärkelsen.
Visserligen en av världens största knarklangare men inte den varianten du syftar på

Men visst FS kanske försöker skilja äkta och ful-labb's Lyrica åt på det sättet men senast jag kollade deras Lyrica kategori så är det ju def inte bara äkta varor där heller.
Citera
2018-04-19, 21:21
Medlem
Zot^s avatar
Citat:

Det är inte samma sak. Pfizer > allt kinespregabalin.

Det fanns en säljare, Lyricey (Absolute på FS), som höll samma kvalité. Har inte påträffat det sen dess och då handlar jag ändå rätt mycket pregabalin.

Men visst funkar det, dock ger vissa mer biverkningar och andra får man ta mer av. Beror väl på vem du handlar ifrån.

edit: Lyrica kategorin på FS har mycket fejklyrica som är mycket sämre än att köpa pregabalin pulver av en vettig säljare (det finns några sådana på FS och clearnet). Bara så ni vet det, be warned.
Senast redigerad av Zot^ 2018-04-19 kl. 21:33.
Citera
2018-04-19, 21:36
Medlem
Har dragit i mig 4mg sub och ca 1500-2000mg lyrica på 4 dagar och idag 4mg sub och 3500 lyrica men känner inget mer än ett tryck i bröstet, vad händer vill ju bli rusad men inte ta livet av mig hehe.
Citera
2018-04-20, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PittssoN
Har dragit i mig 4mg sub och ca 1500-2000mg lyrica på 4 dagar och idag 4mg sub och 3500 lyrica men känner inget mer än ett tryck i bröstet, vad händer vill ju bli rusad men inte ta livet av mig hehe.

Hm, har du också köpt av denna billiga skit som cirkulerar just nu (egentligen sen över ett år tillbaka). Isf, låt bli att ta mer av lyrican, om den ger dig biverkningar. Var väl någon mer här i tråden som klagade över ett tryck i bröstet efter att ha tagit större mängder av den här feltillverkade/utbankade skiten.

Ja, jag tror den är feltillverkad i första hand. Att dom fått fel isomer av kineserna, och nu bankar dom ut den äkta isomer'n med den spegelvända, som man blir sjuk av. Och tror att det inte ska märkas så mkt. Men det är mina teorier.

Ska någon skicka in på analys, så är detta något som måste checkas också, vilken isomer den innehåller, samt vilka mängder av varje isomer.

Är inte så väldigt påläst om detta, hittar inte så mkt info om det nu heller. Men kollar man längre tillbaka i den här tråden, eller om det är den låsta drogshop-tråden kanske. Så var det en shop som sålde fel isomer en gång, och folk blev riktigt sjuka och en del fick uppsöka vård pga skiten.

Nu tror jag inte att det som säljs nu är enbart fel isomer, men en stor del av innehållet är nog den felaktiga. Därför smakar pulvret/kristallerna som pregabalin, men fungerar inte alls som det ska. Fel isomer tror jag bara är 50% så potent som den rätta, samt har en annan halveringstid.

Vart har alla gamla lyrica-användare tagit vägen? Fanns ju en del folk här som hade koll på sånt här minns jag. :/

mvh
EUO
Citera
2018-04-20, 10:14
Medlem
raven101s avatar
Hur långe kan man ta lyrica innan ev at? Pratar doser på 150mg max 300mg per dag. Det är inget rus jag är ute efter. Tagit nitrazolam sedan i måndags, små mängder. Uppehåll igår och idag då jag tänkte ta lyrica istället. Kan den komma snabbare iom att jag tagit benzo dagarna innan?
Citera
2018-04-20, 13:00
Medlem
Vattenspridares avatar
Hej!
Jag har fått i mig 1.7g lyrica för någon timme och tog 2.3g igår.

Nu till frågan; igår var pupillerna normala, idag är dom små som att jag har tagit en opiat :-s
Får man små pupiller av lyrica/pregabalin?

Jag vet att doserna är höga men har rätt så hög tolerans på GaBa.
Citera
2018-04-20, 14:06
Medlem
Hej, har lite frågor kring dos med alkohol.

Har tagit lyrica förut, men det var väl 3 år sedan så minnet sviker.

Jag och min fru hade väl tänkt käka ett X antal mg och skölja ned det med vin.
Hon är liten på max 56kg och jag väger kring 65 kg.

Som "nybörjare", vad ska man stoppa i sig för mängd och hur många glas vin passar?
Säkert rätt individuellt, men en rekommendation kan man väl få?

Har läst igenom några sidor men blir snabbt körigt i huvudet då folk bara skriver en massa skit och inte håller sig till ämnet så blev fan inte klokare av att skumma igenom 10+ sidor.

Glad 4/20. Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in