2018-04-15, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
Har inga Imovane, men har någon stilnoct hemma i alla fall! Tror jag. Ska se ifall jag hittar.

Tycker lyrica hjälper mig väldigt bra även om det är en bitch att komma ner ifrån. Kör det i etapper mellan 2-6 månader och sedan trappar jag ner, men den här gången när jag fick skitpiller hemskickat så kom det som en smäll.

Tränar lite då och då, men på grund utav rådande omständigheter så finns det lite tid över till just det nu.

Tack! Ska kika på det. Aldrig testat, men ska vara en lindrigare variant om jag förstått det rätt.

Stämmer alldeles utmärkt. Ovanpå bieffekterna på abstinens så har jag fått huvudvärk och smärtor i bröst och mage.

Ett par klunkar vin hjälpte mig i 4 timmar i alla fall! Fast vet inte om det var tramadolen eller alkoholen som hjälpte mest. Ska testa med en av varje imorgon och se vilken av dem det är som lindrar.

Men ja, jag hade inte tänkt dricka mig full. Håller med dig om att bakfylla på det hela inte skulle göra saken bättre

Har fått stilnoct utskrivet så skulle de leta efter det och det syns så gör det inget. Vet med mig att de letar efter narkotiska preparat och inte läkemedel.

Tackar för tipsen, och hoppas det kan hjälpa kommande folk i samma situation!

Är du villig att dela med dig vilken försäljare det var som sålde skräp? Har flera kompisar med samma erfarenhet som inte vet vem det är som skickar bunk, hade varit bra att kunna få ut vilka som säljer skit. I övrigt: Kämpa på, och lycka till!
Citera
2018-04-16, 00:48
Medlem
Jävligt trist att det cirkulerar massa skit pregabalin, fick några av en polare som knappt fungerade.
Även fast det var många som gjorde reklam för skitknappar i drogshopstrådarna så saknar jag dom.
Brukade vara tämligen enkelt att se vilka som var äkta och inte, var en bra indikator från vilka man kunde köpa av och inte.
Men jag hoppas att de jag beställer till veckan fungerar!
Tur att jag har några stycken av den äkta varan kvar
Blir till att ta tre stycken och gå och lägga sig, godnatt folket
Senast redigerad av nickleanddimes 2018-04-16 kl. 00:52.
Citera
2018-04-16, 06:41
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fluffhaj
[...]

Jag undrar om det finns någonting som lindrar Lyrica AT:n? Provade söka lite och såg att alkohol skulle hjälpa. Kan återkomma ifall det stämmer.

Notering: Kan inte ta någonting som kommer att synas på urinprov eftersom jag blir inkallad på provtagning ibland.

Baklofen, om du kan få tag på det. Det används mot spasmer och verkar på GABA-B receptorer precis som pregabalin. Inte narkotikaklassat heller. Från Wikipedia;

"Baclofen, sold under the brand name Lioresal among others, is a medication used to treat spasticity. It is used as a central nervous system depressant and skeletal muscle relaxant. It is also used in topical creams to help with pain.[1]

Chemically it is a derivative of the neurotransmitter γ-aminobutyric acid (GABA). It is believed to work by activating (or agonizing) GABA receptors, specifically the GABAB receptors.[2] Its beneficial effects in spasticity result from its actions in the brain and spinal cord.[3]"
Citera
2018-04-16, 08:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Baklofen, om du kan få tag på det. Det används mot spasmer och verkar på GABA-B receptorer precis som pregabalin. Inte narkotikaklassat heller. Från Wikipedia;

"Baclofen, sold under the brand name Lioresal among others, is a medication used to treat spasticity. It is used as a central nervous system depressant and skeletal muscle relaxant. It is also used in topical creams to help with pain.[1]

Chemically it is a derivative of the neurotransmitter γ-aminobutyric acid (GABA). It is believed to work by activating (or agonizing) GABA receptors, specifically the GABAB receptors.[2] Its beneficial effects in spasticity result from its actions in the brain and spinal cord.[3]"

Har du testat detta själv och vet att det fungerar bra? Fungerar det bättre än benso?

Har själv tänkt på att detta kan fungera. Har frågat runt lite på andra ställen angående det. Men inte fått något rakt svar, då ingen verkar ha testat själv av dom jag frågat. Men det fungerar alltså? Ska man börja på låg dos och sen öka på den precis som man ska göra med just baklofen? (Vad jag läst iaf). Men då är ju även baklofen en aning beroendeframkallande, men inte på samma nivå som pregabalin antar jag?

Tack för tipsen iaf, tror vi är många här som uppskattar det!

mvh
EUO
Citera
2018-04-17, 04:26
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Har du testat detta själv och vet att det fungerar bra? Fungerar det bättre än benso?

Har själv tänkt på att detta kan fungera. Har frågat runt lite på andra ställen angående det. Men inte fått något rakt svar, då ingen verkar ha testat själv av dom jag frågat. Men det fungerar alltså? Ska man börja på låg dos och sen öka på den precis som man ska göra med just baklofen? (Vad jag läst iaf). Men då är ju även baklofen en aning beroendeframkallande, men inte på samma nivå som pregabalin antar jag?

Tack för tipsen iaf, tror vi är många här som uppskattar det!

mvh
EUO

Det var så lite! Nej, har inte testat baklofen. Rent teoretiskt borde det fungera bättre än bensodiazepiner men det är skillnad på teori och praktik..

Phenibut är ett annat alternativ men jag tror det är klassat numera. Hoppas det löser sig för dig (och er andra) !!
Citera
2018-04-17, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Det var så lite! Nej, har inte testat baklofen. Rent teoretiskt borde det fungera bättre än bensodiazepiner men det är skillnad på teori och praktik..

Phenibut är ett annat alternativ men jag tror det är klassat numera. Hoppas det löser sig för dig (och er andra) !!

Ja, det är ju det.

Phenibut har jag hört ska fungera också. Men verkar vara massa biverkningar där. Och dosen går upp fort. Vilket jag vill undvika. Vill få ner dosen, på allt. :P Så börjar jag använda Phenibut, så ska ju den dosen isf gå neråt från det att jag börjar med den. Så jag blir "fri" från även den samt lyrican då.

Ett annat alternativ är ju att hoppa över till Gabapentin nu på slutet kanske. Är nere på ca 115mg/dagen nu igen. Då klarar jag dagen utan större problem. Lite svettningar och lite ångest när det är nån timme kvar till nästa dos typ. Så det är ju lugnt typ. Men efter flera veckor på det viset, så blir man rätt matt. :/ Mycket tre steg framåt och två steg bakåt just nu.

Vad jag läst så ska väl ca 300mg Gabapentin motsvara ca 100mg lyrica. Så att byta till Gabapentin och börja på 3x100mg av den, sen ta bort 50mg med jämna mellanrum kanske skulle funka bättre än att trappa ner mer på lyrican? Vad säger ni andra om detta? Har ni själva testat det?

Har bara använt mig av Gabapentin i början av mitt Lyrica-missbruk runt 2011-2012. Innan det fanns så stort utbud av just Lyrica. Brukade köpa 100 pack med 300mg/600mg-kapslar/tabletter billigt från annat land minns jag. Men då åt jag ju höga doser Lyrica, runt 1200mg om dagen i snittt. Så fick ju ta uppåt 3gram+ av Gabapentinen för att det skulle fungera. Vilket gav mig enorma biverkningar. Men på en så låg dos som 300mg/dagen, så bör man ju inte få så pass mkt biverkningar iaf?

Men tack än en gång iaf! Mycket uppskattat Ska kolla lite mer på Phenibut också.

mvh
EUO
Citera
2018-04-17, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nickleanddimes
Jävligt trist att det cirkulerar massa skit pregabalin, fick några av en polare som knappt fungerade.
Även fast det var många som gjorde reklam för skitknappar i drogshopstrådarna så saknar jag dom.
Brukade vara tämligen enkelt att se vilka som var äkta och inte, var en bra indikator från vilka man kunde köpa av och inte.
Men jag hoppas att de jag beställer till veckan fungerar!
Tur att jag har några stycken av den äkta varan kvar
Blir till att ta tre stycken och gå och lägga sig, godnatt folket
Jag fick vita kappslar med 150mg men dom klumpar i vatten och om man tar pulvret på tungan blir det som en smet som fastnar, ska det vara så och är det bra lyrica i så fall?
Citera
2018-04-17, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seua
Jag fick vita kappslar med 150mg men dom klumpar i vatten och om man tar pulvret på tungan blir det som en smet som fastnar, ska det vara så och är det bra lyrica i så fall?

Pregabalin kommer i olika former, antingen som kristaller eller som pulver som beter sig som du säger. Det säger dock ingenting om kvalitén på pregabalinet. Du måste testa det för att veta om det är bra eller inte.

Själv har jag bara fått i kristallform senaste tiden, och dom har varit lika bra som originalet.

Köpte även från en annan källa för några veckor sen, och då var det samma pulver som du beskriver, och det var bra kvalité det också.

Men beror helt på var/vem du köpt av. Hoppas det var äkta saker iaf!

mvh
EUO
Senast redigerad av EUO 2018-04-17 kl. 17:51.
Citera
2018-04-17, 18:50
Medlem
TheVoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seua

Skulle skrivit typ exakt vad EOU skrev, preg från apoteket kommer som en mer "mjölig" substans och även samma från vissa batchar på svarta marknaden.
Sen finns det även de som säljer mer som rena kristaller typ.
Vad som är bra och dåligt svart atm vet jag inte men båda varianterna har haft effekt förr iaf.

Får jag fråga varför du tar det i vatten om du har det i kapslar? Jag gillar att ta mitt med en kopp kaffe av ngn anledning och har därför många ggr sett båda sorternas pulver reaktion iaf i varm vätska och den mjöliga varianten löser inte sig lika bra som kristall-vsrianten, den första får man röra om rejält medans kristallerna löser sig direkt.
Anledningen till att jag frågar om vattnet är för att jag även ofc tabbat mig och tappat kapseln i kaffet och den blir som gelé typ direkt och löses upp fort, vad lär inte magsyrorna göra med de då? Men svarta kapslar kanske inte löses lika bra det var bara en undran, inte många som direkt uppskattar smaken på lyrica.
Citera
2018-04-17, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EUO
Pregabalin kommer i olika former, antingen som kristaller eller som pulver som beter sig som du säger. Det säger dock ingenting om kvalitén på pregabalinet. Du måste testa det för att veta om det är bra eller inte.

Själv har jag bara fått i kristallform senaste tiden, och dom har varit lika bra som originalet.

Köpte även från en annan källa för några veckor sen, och då var det samma pulver som du beskriver, och det var bra kvalité det också.

Men beror helt på var/vem du köpt av. Hoppas det var äkta saker iaf!

mvh
EUO

Citat:
Ursprungligen postat av TheVoid
Skulle skrivit typ exakt vad EOU skrev, preg från apoteket kommer som en mer "mjölig" substans och även samma från vissa batchar på svarta marknaden.
Sen finns det även de som säljer mer som rena kristaller typ.
Vad som är bra och dåligt svart atm vet jag inte men båda varianterna har haft effekt förr iaf.

Får jag fråga varför du tar det i vatten om du har det i kapslar? Jag gillar att ta mitt med en kopp kaffe av ngn anledning och har därför många ggr sett båda sorternas pulver reaktion iaf i varm vätska och den mjöliga varianten löser inte sig lika bra som kristall-vsrianten, den första får man röra om rejält medans kristallerna löser sig direkt.
Anledningen till att jag frågar om vattnet är för att jag även ofc tabbat mig och tappat kapseln i kaffet och den blir som gelé typ direkt och löses upp fort, vad lär inte magsyrorna göra med de då? Men svarta kapslar kanske inte löses lika bra det var bara en undran, inte många som direkt uppskattar smaken på lyrica.
Det är säker bra men aldrig fått så förut, bara kristaller så ville kolla här först.
Jag gillar att blanda det i varmt vatten, tycker det är gott och så slipper man plasten från kapslarna. Men ska kolla om dom funkar lika bra som dom andra jag hade.
Tack för svar. Synd att inte shoptrådarna finns kvar.
Citera
2018-04-18, 00:06
Avslutad
Testade köpa hem kapslar med pregabalinpulver istället för lyrican som ligger ute. Är det någon här som märkt någon skillnad på dessa?
Citera
2018-04-18, 04:37
Medlem
Cybersluts avatar
Fick nyligen en beställning från Poteket och deras 300mg är av ganska dålig kvalité just nu tyvärr. Inte ätit lyrica på ca 14 dagar och varit helt nykter från alla andra rusmedel sen i helgen så jag har således ingen tolerans & jag fick knappt effekt på en hel kapsel, skulle vara motsvarande 50-75mg max. Kapslarna väger mellan 440-490mg med pulver i så de är troligtvis fyllda med rätt mängd, fast då med dålig kvalité på pulvret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in