Citat:
Ursprungligen postat av
UndeadNinja
Jävlar trist att läsa om olyckan du vart med om och jag håller med om att oxy är skit som inte fungerar för många. Usch ångrar nästan att jag frågade, hemskt att läsa om olyckor osv.
Som jag skrev så är ja helt öppen för att metadon används mer mot smärta pga sin långa halveringstid dock kommer det ju till en punkt då metadon likt buprenorfin inte har samma effekt längre vilket är fördelen med morfin och fentanyl bla att effekten inte avtar även Oman får högre tolerans som kan justeras.
Du ska inte ha må dåligt för att du frågade. Världen skulle stanna om folk inte frågade varandra saker och ting, tycker det har försvunnit en del i dagens samhälle. Nu är det massa sociala medier där folk har "världens bästa liv" osv osv.
Plus att det kan vara skönt för mig att få skriva av mig lite, om just olyckan, det var en sådan otroligt känslig ålder när det hände. Jag var bara 16 år, där man börjar typ hitta vem man vill bli, alltså med utbildning, fester & allt. Så jag missade ju en ganska kritiskt tid i mitt ungdomsliv.
Och ibland går det för långt mellan gångerna jag pratar om just det här, och på något sätt bearbetar jag det steg för steg om att just ta upp det som hände lite då & då.
Är faktiskt i just denna skrivande stund i mitt livs värsta "dal/depp". Sjukskriven 100% för just den jävliga nervsmärtan och en rejäl depression. Aldrig någonsin känt så som jag gjort senaste året. Alltid varit den "klyschiga" positiva, energiska och glada grabben, som vill alla väl osv... men nu är det som sagt otroligt mörkt, jag har helt tappat bort mig själv. Håller på att jobba mycket med att finna små bitar på vägen, men vägen är otroligt lång. Men jag ska tillbaka, så är det bara!!
Om det finns någon person som läser i denna tråd, som kanske lever med smärta, ångestattacker/depressioner. Skriv jättegärna till mig, jag kanske kan ge dig något och vice versa.