2014-09-14, 03:37
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LysergicZero
600 MG Lyirca i effekt snart.
På väg till apoteket för att köpa en gubbe, vi hörs snart killar.
Fick du dig någon effekt?
Citera
2014-09-14, 05:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stone..
Fick du dig någon effekt?

yes sir, jag däcka i ruset hahaha
edit, eurofin på lyrica o gräs e ju hur härlig som helst på större dos så klart
ljusen blir starkare, bilarna på gatan va lite messed up men annars i loved it
Senast redigerad av LysergicZero 2014-09-14 kl. 06:25.
Citera
2014-09-14, 11:10
Medlem
populopiduss avatar
Är det någon som har koll på hur skadligt Lyrica är att ta då och då? Har läst på flera ställen att det inte är bra för kroppen att sporadiskt inta Lyrica (kan bland annat skada hjärta, njurar etc).
Citera
2014-09-14, 13:23
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Är det någon som har koll på hur skadligt Lyrica är att ta då och då? Har läst på flera ställen att det inte är bra för kroppen att sporadiskt inta Lyrica (kan bland annat skada hjärta, njurar etc).

Det kan framkalla krampanfall hos känsliga personer (ofta i kombination med t.ex. amfetamin) när man tar det i rusdoser (1g+). Jag hade en tjej med EP-diagnos som testade mina 300mg-kapslar vid tre tillfällen och fick krampanfall varje gång (grand mal på grand mal, tills det var ute ur systemet). Efter tre försök lärde hon sig att det var Lyrican, men notera att det vid varje tillfälle var så lågt som 300mg.

Angående njurar så vet man inte mer än att ett normalt bruk (d.v.s. inte högre än 300mg två gånger om dagen) inte skadar inre organ över en 10-årsperiod speciellt nämnvärt (vilket betyder att färre än en på 10,000 får mindre njurskador till totalt njurfel).

När det gäller hjärnan så visste man tidigare att gabapentin, Lyricas föregångare, hos både möss och människor förhindrar hjärnan att bilda nya synapser. Idag vet man bara att Lyrica har samma effekt hos möss men ny forskning indikerar på att det är samma sak med människor (och någon annan slutsats skulle inte vara trolig). Men, som vuxen människa med färdigutvecklad hjärna så behöver du inte förmågan att bilda nya hjärnsynapser. Du blir inte dummare. Men att ge Lyrica till en växande femåring skulle vara katastrofalt ur denna aspekt.
Citera
2014-09-14, 18:19
Bannlyst
Är det vanligt att man får huvudvärk dagen efter man har haft ett lyrica rus? Har hänt mig två gånger nu
det är ungefär som migrän, kommer som en baksmälla när man har vaknat
Senast redigerad av LysergicZero 2014-09-14 kl. 18:25.
Citera
2014-09-14, 18:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Är det vanligt att man får huvudvärk dagen efter man har haft ett lyrica rus? Har hänt mig två gånger nu
det är ungefär som migrän, kommer som en baksmälla när man har vaknat

Jag har ofta ont i huvudet och känner mig bakis när jag vaknar på morgonen innan jag tar medicinen så tror inte det är något att oroa sig över. Står med i biverkningslistan också.
Citera
2014-09-14, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Jag har ofta ont i huvudet och känner mig bakis när jag vaknar på morgonen innan jag tar medicinen så tror inte det är något att oroa sig över. Står med i biverkningslistan också.

Ok! Tack så mycket, visste detta ej innan. Får ju det utskrivet men är inte på lyrica dagligen.
Var lite fundersam bara.
Citera
2014-09-15, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Jag tycker ändå att man får lite effekt av fulbatchen från GL. Har tagit 2G nu, får inget direkt rus som jag brukar få med 1G av gamla batchen eller Pfizers original, men det tar ändå bort min ångest. Men den är ju inte i klass med vad GL tidigare levererat. Bra att de ersätter och skickar nytt, förhoppningsvis är den nya batchen i samma klass som tidigare.

Jag har testat den nya batchen idag och kan säga att den definitivt är bättre än den förra. Var ungefär 1 timme sen jag tog den och känner att den börjar verka, full effekt brukar komma efter 2 timmar. Hursomhelst känner jag mig ångestfri och lite lyrad. Min tolerans är rätt hög så får inte längre någon eufori av lyrica. Tror den nya batchen är lika bra som Pfizers original. Ska testa att göra uppehåll några dagar så jag får ner toleransen och sen försöka jämföra GL:s nya pulver med Pfizer-kapslar (har ju även lyrica utskrivet, tyvärr bara 100mg kapslar).
Citera
2014-09-15, 21:14
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Det kan framkalla krampanfall hos känsliga personer (ofta i kombination med t.ex. amfetamin) när man tar det i rusdoser (1g+). Jag hade en tjej med EP-diagnos som testade mina 300mg-kapslar vid tre tillfällen och fick krampanfall varje gång (grand mal på grand mal, tills det var ute ur systemet). Efter tre försök lärde hon sig att det var Lyrican, men notera att det vid varje tillfälle var så lågt som 300mg.

Angående njurar så vet man inte mer än att ett normalt bruk (d.v.s. inte högre än 300mg två gånger om dagen) inte skadar inre organ över en 10-årsperiod speciellt nämnvärt (vilket betyder att färre än en på 10,000 får mindre njurskador till totalt njurfel).

När det gäller hjärnan så visste man tidigare att gabapentin, Lyricas föregångare, hos både möss och människor förhindrar hjärnan att bilda nya synapser. Idag vet man bara att Lyrica har samma effekt hos möss men ny forskning indikerar på att det är samma sak med människor (och någon annan slutsats skulle inte vara trolig). Men, som vuxen människa med färdigutvecklad hjärna så behöver du inte förmågan att bilda nya hjärnsynapser. Du blir inte dummare. Men att ge Lyrica till en växande femåring skulle vara katastrofalt ur denna aspekt.

Okej, tack för utförligt svar. Har en del liggandes här hemma sedan tidigare och skulle vilja testa någon gång annat än i medicinskt syfte, därav min fråga. Läste någonstans (minns ej var) att det kan vara skadligt för kroppen om man använder Lyrica utan att fasa in medicinen, men det kanske inte stämmer?
Citera
2014-09-15, 21:41
Medlem
Jävligt kort rus på nya batchen, vet inte om det är fel på den eller om min tolerans är för hög. Men tog lite mer (har ingen våg, så vet inte exakt mängd men gissar på ca 1g) nu då ångesten börjar komma tillbaka....
Citera
2014-09-15, 22:21
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
yes sir, jag däcka i ruset hahaha
edit, eurofin på lyrica o gräs e ju hur härlig som helst på större dos så klart
ljusen blir starkare, bilarna på gatan va lite messed up men annars i loved it
Dom två ihop är en riktigt skön kombination.
Citera
2014-09-16, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebbie
Jävligt kort rus på nya batchen, vet inte om det är fel på den eller om min tolerans är för hög. Men tog lite mer (har ingen våg, så vet inte exakt mängd men gissar på ca 1g) nu då ångesten börjar komma tillbaka....

Nä GL:s nya batch var även den en besvikelse... har säkert tagit ca 4g idag och känner inte mycket, har fortfarande ångest. Har ingen knarkvåg, men en vanlig... där vägde påsen 22g när jag fick den och nu väger den 18g. Får klara mig på de ynka 100mg tabletterna som läkaren skriver ut, han är tyvärr väldigt tjurig med att vilja höja dosen, snarare vill han sänka den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in