2017-08-04, 10:41
Medlem
När kommer första at symptomen för er? Har varit runt 24 timmar förut men också 48 timmar innan "influensan" kommer.
Var 30 timmar sedan jag tog sist, 100 mg, borde man inte få symptomen fortare vid lägre doser?
Citera
2017-08-04, 13:52
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heltutanklass
Inneliggande vård menar du att man blir inlagd lixom? De va inte så jag menade utan att man uppger på sin vårdcentral att man fått visst preparat och blivit hemskickad från psyk. För jag har hört av både psyk och vc att dom inte kan se varandras journaler fast det var en 5-7 år sedan nu så det är möjligt att det är ändrat.

Att man bor på sjukhus under en period avsåg jag. Ja, det är fortfarande att vårdställen inte är synkade när det gäller journalerna.
Jag kan ha fel men är 99% säker på att alla läkare kan logga in på våra medicinlistor via apoteket.se.

Har fler än en gång varit hos läkare som kan se läkemedelsuppgifter, senast igår. Sa till henne att jag har intervallspärr som gör att jag inte kan hämta ut den och den medicinen före X datum och att jag behöver ett litet recept för att täcka den tid jag annars skulle stå utan medicin. Hon checkade i sin dator att det jag sa var med sanningen överensstämmande.
Citera
2017-08-04, 21:21
Medlem
storpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ha4kioskvaltareJ
Exakt man kan aldrig utgå från sig själv som måttstock på hur alla reagerar på olika mediciner alt. droger.

Du tar alltså inte längre Lyrica emot din Gad?
Jag utgår från tusentals människor. Inte mig själv. Jag undrar också varför han inte tar Lyrica ("supermedel") längre om den är så förbannat bra.
Citera
2017-08-04, 21:46
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av storpungen
Jag utgår från tusentals människor. Inte mig själv. Jag undrar också varför han inte tar Lyrica ("supermedel") längre om den är så förbannat bra.

Gillar ditt nick skarpt. Raka puckar. Trevlig helg
Citera
2017-08-07, 06:40
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Jag är nog lite trög men du har inga planer på att sätta ut Lyrican. Är det Lyrican eller din sjukdom som får dig att må illa?

Varför skulle jag sätta ut Lyrican? Varför skulle jag ha sådana planer?

Jag mår ju sk*t p.g.a. MS; jag är i mycket dåligt skick. Sjukdomen överglänser allt vad biverkningar från Lyrica heter.

Är man så sjuk som jag är så är Lyrican det lilla problemet. Allt opiat-mög, som förstört min mage; de är långt värre. Likväl har jag ont som f*n trots doser på upp mot 200mg kodein/dag. (Citodon + rena kodeintabletter)

Jag kan inte räkna med att bli frisk, från min sjuka; så det blir till fortsätta med dem, och kanske ännu värre saker framöver, därför den nuvarande medicineringen tar dåligt.

Jag är inte hoppfull när det gäller min medicinering eller min sjukdom.
Citera
2017-08-07, 09:04
Medlem
Ha4kioskvaltareJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Varför skulle jag sätta ut Lyrican? Varför skulle jag ha sådana planer?

Jag mår ju sk*t p.g.a. MS; jag är i mycket dåligt skick. Sjukdomen överglänser allt vad biverkningar från Lyrica heter.

Är man så sjuk som jag är så är Lyrican det lilla problemet. Allt opiat-mög, som förstört min mage; de är långt värre. Likväl har jag ont som f*n trots doser på upp mot 200mg kodein/dag. (Citodon + rena kodeintabletter)

Jag kan inte räkna med att bli frisk, från min sjuka; så det blir till fortsätta med dem, och kanske ännu värre saker framöver, därför den nuvarande medicineringen tar dåligt.

Jag är inte hoppfull när det gäller min medicinering eller min sjukdom.

Hej bästa Sezlow,

-det blev fel när jag tänkte där. Beklagar både det och din situation. Blandade helt enkelt ihop vem som skrivit vad.
Citera
2017-08-07, 09:44
Medlem
Kreativiteten på denna ihop med känslan av lätt berusning får mig att ta tag i tunga bitar som oftast i slutändan gör mig förmögen!
Citera
2017-08-07, 14:41
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
När kommer första at symptomen för er? Har varit runt 24 timmar förut men också 48 timmar innan "influensan" kommer.
Var 30 timmar sedan jag tog sist, 100 mg, borde man inte få symptomen fortare vid lägre doser?

Det är inte säkert att du får någon AT alls från 100-0, det är inte en jättedos precis, 100mg. JAG skulle trappa ner så sakta som möjligt, men det beror på hur länge man varit på också.
Citera
2017-08-08, 06:22
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Hej bästa Sezlow,

-det blev fel när jag tänkte där. Beklagar både det och din situation. Blandade helt enkelt ihop vem som skrivit vad.

Ingen fara, jag hade gärna slutat samma dag som jag mirakulöst blivit frisk, och åter blivit mitt "gamla jag".
Citera
2017-08-08, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestmannen
Det är inte säkert att du får någon AT alls från 100-0, det är inte en jättedos precis, 100mg. JAG skulle trappa ner så sakta som möjligt, men det beror på hur länge man varit på också.
Klarade mig förvånadsvärt bra, va kass 40 timmar sen tog jag 600 mg, var ren 70 timmar o bara orken som fattad, tog 400 idag ska va ren 70 timmar sen, känns som det gick ändå
Citera
2017-08-08, 11:19
Avslutad
Har aldrig behövt trappa ned lyrica tidigare, men vill gärna komma ner lite grann,
låg stabilt 2år men under senaste skit-perioden ökades det och doserna nu är för höga och dyra.

Någon som har några tips, hur långsamt man trappar ned t.ex? 50-75mg per vecka eller nå?
Citera
2017-08-08, 12:34
Medlem
angestmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Har aldrig behövt trappa ned lyrica tidigare, men vill gärna komma ner lite grann,
låg stabilt 2år men under senaste skit-perioden ökades det och doserna nu är för höga och dyra.

Någon som har några tips, hur långsamt man trappar ned t.ex? 50-75mg per vecka eller nå?

Skynda långsamt är mitt tips, det finns 25mg tabletter så man kan sänka väldigt långsamt, finns inte en chans att kroppen märker en sänkning på 25mg åt gången. Minst en vecka åt gången med varje ny dos skulle jag köra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in