Tänkte bara dela med mig av ett sätt att trappa ned lyrica som fungerade toppen för mig.
Kört på ganska hårt i ett halvår mer eller mindre regelbundet och oftast rätt stora doser och kände att
det var dags att ta ett break.
Dygn1 utan lyrica gick toppen
Dygn2 var mindre trevlig, frossa och svettningar omvartannat, lite illamående och trötthet och allt annat som hör till.
Dygn3 var jag redo att bryta ihop, fy vad dåligt jag mådde diarre, ångest och helvete.
Så efter 72h orkade jag inte längre utan tog en liten dos (450mg) vilket fick mig må topp igen.
Sen höll jag mig borta från lyrican igen, märkte att följande 3 dygn var mycket enklare, hade knappt några besvär alls om man jämför med första breaket. Höll upp ytterligare 3 dygn sen tog jag en 450mg dos igen, mer för att jag kände för det än för att jag hade abstinensbesvär.
Nu har jag hållit upp igen 9 dygn och dom har varit hur enkla som helst. Imorgon blir det nog en dos eller så kör jag på några dagar till utan.
Poängen jag vill komma till är att det går att bryta avtändningen med EN dos då och då, ingen refill utan endast EN dos sålänge man har styrkan att hålla upp några dagar längre innan man tar nästa dos igen.
Kanske inte fungerar för alla men värt testa om det känns för överjävligt, jämfört med att envisa sig om att verkligen sluta cold turkey som jag gjort ett antal gånger förut så var det här rena barnleken.