2015-01-15, 15:50
  #12025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Aoki du behöver inte vara orolig att ta dina 50mg Lyrica. Själv har jag tagit Lyrica i åratal, oftast med en dos på 225mg 2ggr/dag. Jag har aldrig direkt funderat på det hela i syfte av tolerans, inte eller så har jag oroat mig för att det skulle vara beroendeframkallande, jag tar mina kapslar således utan fundera vidare på det. Jag har Lyrica på recept mot nervsmärtor (MS), så får nog gå på det livet ut. Jag fick börja med 3x300 mg Gabapentin 3ggr/dag, men snart blev det istället 2x75mg Lyrica 2ggr/dag, och nu 3x75mg 2ggr/dag.

Jag upplever ingen eufori av dessa doser, kanske så blir jag lite snurrig och aningen mer sorglös. Men snurrig är jag redan p.g.a. sjukdom och sorglös till attityden har jag alltid varit.

Jag vet inte hur gammal du är och viket perspektiv du har på livet, själv närmar jag mig de 60 raskt och skulle i princip ta vilken medicin som helst - utom sådana gifter somAoki, jag skulle inte tveka att ta Lyrica om alternativet vore döden, även om jag fick ta det väldigt länge, så det finns alltid möjligheter att avsluta medicineringen.

Tack...äntligen ett bra svar utan snack om snortande, blanda och experimentera för det är jag inte intresserad av. Vilka tider tar du? Jag har tiderna 08, 15, 19. Morgnarna är ju värst. Innan man fått i sig det, eller hur? Vilka biverkningar upplever du? Känner själv lite huvudvärk men helt klart värt det, om det nu är lyrica som gör att jag har dämpad ångest. Har ju bara haft det i ett par dagar.
Citera
2015-01-15, 19:41
  #12026
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoki
Tack...äntligen ett bra svar utan snack om snortande, blanda och experimentera för det är jag inte intresserad av. Vilka tider tar du? Jag har tiderna 08, 15, 19. Morgnarna är ju värst. Innan man fått i sig det, eller hur? Vilka biverkningar upplever du? Känner själv lite huvudvärk men helt klart värt det, om det nu är lyrica som gör att jag har dämpad ångest. Har ju bara haft det i ett par dagar.

Jag tar min medicin tidigt på morgonen innan jag går till jobbet och sedan vid 19:00 tiden.
Jag är inte så noga med tiderna, utan det får ibland variera någon timme upp eller ner. Jag märker en "miss" först efter en dryg halvdag, då är jag snabb med att ta den bortglömda dosen.

Det är svårt att säga om morgnarna är så dåliga, jag är lite avtrubbad dygnet runt, 450mg/dygn är en ganska försvarlig dos för mig. Jag stoppar även i mig Baklofen, förutom Lyrica. Denna blandning fungerar ganska bra för mig, så några dåliga morgnar har jag inte. Ångest har jag haft lite av och till men det är inte det primära problemet.

Biverkningar? Min sjukdom överglänser biverkningarna med råge, så även där kan jag inte sätta fingret på något specifikt. Jag har vant mig med att vara sjuk och försöker att med fysisk träning hålla mig i kroppslig och mental form. Jag kör 2 en-timmars pass i gymmet och har dessutom en timme yoga och därtill en timme allmän gymnastik, allt per vecka. Årskort på gymmet? Givetvis.

Det är som jag antyder; man vänjer sig vid allt. Men, utan Lyrica skulle jag nog inte klara av att jobba 75%, och sjukskriven lär jag nog förbli.

Så... var inte orolig, du lär dig snart hur du reagerar på medicineringen, efter 2 - 3 månader känner du både dig och Lyrica bättre, och då vet du om du är på rätt spår.
Citera
2015-01-16, 12:11
  #12027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sezlow
Jag tar min medicin tidigt på morgonen innan jag går till jobbet och sedan vid 19:00 tiden.
Jag är inte så noga med tiderna, utan det får ibland variera någon timme upp eller ner. Jag märker en "miss" först efter en dryg halvdag, då är jag snabb med att ta den bortglömda dosen.

Det är svårt att säga om morgnarna är så dåliga, jag är lite avtrubbad dygnet runt, 450mg/dygn är en ganska försvarlig dos för mig. Jag stoppar även i mig Baklofen, förutom Lyrica. Denna blandning fungerar ganska bra för mig, så några dåliga morgnar har jag inte. Ångest har jag haft lite av och till men det är inte det primära problemet.

Biverkningar? Min sjukdom överglänser biverkningarna med råge, så även där kan fingresvaret. Hur är det med vikten?ågot specifikt. Jag har vant mig med att vara sjuk och försöker att med fysisk träning hålla mig i kroppslig och mental form. Jag kör 2 en-timmars pass i gymmet och har dessutom en timme yoga och därtill en timme allmän gymnastik, allt per vecka. Årskort på gymmet? Givetvis.

Det är som jag antyder; man vänjer sig vid allt. Men, utan Lyrica skulle jag nog inte klara av att jobba 75%, och sjukskriven lär jag nog förbli.

Så... var inte orolig, du lär dig snart hur du reagerar på medicineringen, efter 2 - 3 månader känner du både dig och Lyrica bättre, och då vet du om du är på rätt spår.

Tack för svaret. Hur är det med vikten?
Är det 300mg per dygn som är maxdos eller 300x3 som är maxdos?
Citera
2015-01-16, 13:37
  #12028
Medlem
popcorn.mannens avatar
jag har försökt leta efter svaret men ej hittat det, så jag frågar er.
hur är bästa intag utav lyrica?? alltså ta dom oralt eller nasalt eller rektalt eller iv?? alltså frågan beståt av vilket e det bästa o man bli mest bäng på?? för ibland kan jag slänga i mig 20-30 st 300 mg:are och känner ingenting! helt värdelöst! så därför vill jag veta det bästa sättet o ta det på så man blir bängare än vanligt och det går snabbare upp i hjärn kontoret hehehehe
Citera
2015-01-16, 13:42
  #12029
Medlem
Skullheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popcorn.mannen
jag har försökt leta efter svaret men ej hittat det, så jag frågar er.
hur är bästa intag utav lyrica?? alltså ta dom oralt eller nasalt eller rektalt eller iv?? alltså frågan beståt av vilket e det bästa o man bli mest bäng på?? för ibland kan jag slänga i mig 20-30 st 300 mg:are och känner ingenting! helt värdelöst! så därför vill jag veta det bästa sättet o ta det på så man blir bängare än vanligt och det går snabbare upp i hjärn kontoret hehehehe


20-30st!? du kanske ska ta det lugna så din tolerans går ner igen, jag blir helskev på 600mg
Citera
2015-01-16, 13:49
  #12030
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skullhead
20-30st!? du kanske ska ta det lugna så din tolerans går ner igen, jag blir helskev på 600mg
jo jag vet. men jag fick mina utskrivna för ca 2 dagar sen. och då hade jag inte käkat lyrica på säkert 4 veckor ungefär, men proppade i mig 10-15 st ändå, då tror jag att jag vart skev. hade käkat massvis av imovane också så vet inte riktigt om jag vart bäng på dom eller om det var imovanen som spökade i mig hehe jag vart också bäng på 600 mg förrut men när man har ätit dom ett tag (för o flumma) så biter dom inte alls lika bra som dom gjorde dom första gångerna, inte ens i närheten. käkade 50 st 300:mgare förrut kände knappt någonting förutom att jag vart lite gladare osv. men fick typ krampanfall senare den dagen :/
Citera
2015-01-16, 14:37
  #12031
Medlem
Sezlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoki
Tack för svaret. Hur är det med vikten?
Är det 300mg per dygn som är maxdos eller 300x3 som är maxdos?

Hur stor maxdosen är det vet jag inte. Men jag tvivlar på att man får mer än 600mg Lyrica/dygn utskrivet, undantag finns kanske.

Vikt? Ja den är för hög, alldeles för hög. Nu väger jag strax över 90 och är 1,73 lång.

Fast å andra sidan är jag ganska bred och allmänt massivt byggd från början.


Men... Aoki, du får nog räkna med en viss viktuppgång.
Håll ett öga på kalorierna.
Citera
2015-01-16, 15:23
  #12032
Medlem
rhymenoceross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoki
Tack för svaret. Hur är det med vikten?
Är det 300mg per dygn som är maxdos eller 300x3 som är maxdos?

Jag måste säga att jag tycker att du kommer in hit i tråden med en jäkligt taskig attityd. En övervägande majoritet av oss som "hänger" här i tråden är inte narkomaner eller missbrukare utan tar Lyrica i terapeutiskt syfte.

300mg två gånger dagligen är maxdosen.
Citera
2015-01-16, 19:24
  #12033
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhymenoceros
Jag måste säga att jag tycker att du kommer in hit i tråden med en jäkligt taskig attityd. En övervägande majoritet av oss som "hänger" här i tråden är inte narkomaner eller missbrukare utan tar Lyrica i terapeutiskt syfte.

300mg två gånger dagligen är maxdosen.

Sorry. Men många inlägg är ju väldigt lika de som t ex popcornmannen gör. Inlägg nr #12029
Citera
2015-01-16, 21:42
  #12034
Medlem
popcorn.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoki
Sorry. Men många inlägg är ju väldigt lika de som t ex popcornmannen gör. Inlägg nr #12029
fan yrar du om din idiot vad har jag skrivit som e drygt eller uppkäftigt eller något liknande????
Citera
2015-01-17, 10:14
  #12035
Medlem
Jag blir väldigt svängd på 75mg. Det enda som finns inne där jag brukar handla nu är 300mg och 150mg.

Hur kommer jag mest sannolikt reagera på dessa om 75mg är en "lagom" dos för mig?
Citera
2015-01-17, 16:03
  #12036
Medlem
en fråga, jag vet att lyrica boostar oxy. Men om jag tar mer lyrica kommer det boosta mer då också eller håller den sig på samma nivår.? tack för snabbt svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in