2009-02-04, 14:35
Medlem
D_Devils avatar
Om jag 2-3-4 gånger i veckan simmar ett bra antal längder, kommer detta ge några visuella förbättringar?
Givetvis är det inte det viktigaste, men det är aldrig fel få en snyggare kropp samtidigt som du får bättre kondition.

Kommer det ge något eller bör jag kör stenhårt på gymmet eller kanske varva simning med gym?
Citera
2009-02-04, 14:45
Bannlyst
Du bör varva.
Simning bränner mer fett än att bygga muskler.
Så tillsammans med gym är det en riktigt bra kombination, om du har lite mer tid över kanske du tillochmed har tid att springa lite också.
Citera
2009-02-04, 14:49
Medlem
Nadines avatar
Simma är grymt bra träning, jag har börjat simma 2 ggr per vecka. Bra för magmusklerna!
Citera
2009-02-04, 14:52
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nadine
Simma är grymt bra träning, jag har börjat simma 2 ggr per vecka. Bra för magmusklerna!

Armarna är väl det jag är mest intresserad av.
Jag är förövrigt rätt vältränad och har relativt "fin" kropp, men armarna känns lite väl smala.
Hade vart snyggt att förstora dem lite.
Citera
2009-02-04, 14:57
Medlem
Nadines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Jag är förövrigt rätt vältränad och har relativt "fin" kropp, men armarna känns lite väl smala.

Jo snygga armar får man ju också.. Som kille. Simkropp är dock inte lika fint om man är tjej, därför försöker jag förneka att armarna tränas!
Citera
2009-02-04, 14:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av D_Devil
Då låter det som du ska dra på gym istället.
Citera
2009-02-04, 15:06
Medlem
boba fetts avatar
Hur gör man för att lära sig bra simteknik? Gå med i simklubb är ju rätt uteslutet om man inte är i tidiga tonåren.
Citera
2009-02-04, 15:14
Medlem
Nadines avatar
Det brukar finnas kurser för vuxna. Dock är det oftast crawlkurser för de som vill lära sig det. Det går säkert att få hjälp med sin bröstsim/ryggsim/fjärilsteknik om man vill det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in