Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-03, 21:36
Medlem
Farbror Fazers avatar
Har nyligen tankat en film som jag hört mycket bra om. När ja ska spela upp den i VLC så fastnar den dock. Väljer språk i menyn varpå filmen startar. Sen kommer den till "om du låter din granne titta på fodralet till denna filmen bryter du mot upphovsrättslagen" bilden och där stannar allt. Kan inte spola eller hoppa i kapitel.

Tror detta hänt innan och att ja kom runt det på något vis men nu funkar det inte.

Någon som känner igen detta?
Citera
2009-02-03, 22:00
Medlem
tomorres avatar
Min första tanke är korrupt fil. Laddat ner i rar-arkiv? Kollat filerna med svf-filen!
Citera
2009-02-03, 22:04
Medlem
dominaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Har nyligen tankat en film som jag hört mycket bra om. När ja ska spela upp den i VLC så fastnar den dock. Väljer språk i menyn varpå filmen startar. Sen kommer den till "om du låter din granne titta på fodralet till denna filmen bryter du mot upphovsrättslagen" bilden och där stannar allt. Kan inte spola eller hoppa i kapitel.

Tror detta hänt innan och att ja kom runt det på något vis men nu funkar det inte.

Någon som känner igen detta?
Skaffa kmplayer i stället 10 gr bättre och stabilare. Filer som strular i vlc spelas upp perfekt i kmplayer
Citera
2009-02-03, 22:49
Medlem
hottentotts avatar
antar att det är en DVDR eftersom du skriver att det är menyer.
gör såhär
klicka på "media" sedan "open disc" bocka i "no dvd menus" längst ner i "customize" står det nu "dvdsimple://X:\"
ändra x'et till din enhetsbokstav tryck på play å voila.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in