Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-03, 20:59
Medlem
Maskhoeles avatar
Hejsan.
Nu är det så att det är någon här i stan som skriver en massa skvaller och skit om en hel del människor och är anonyma. Vi skulle nu vilja knäcka dessa jävlar genom att ta reda på vilka dom är och för detta så krävs ju vilken IP-adress dom bloggar ifrån, eller om det nu skulle vara så att det var någon här från Karlstad som visste vilka det var så skulle ni gärna kunna skicka ett PM eller liknande.

Här är bloggen: http://preskriberat.blogg.se/

Vore väldigt tacksam för hjälp, om det nu är så att det överhuvudtaget går!
Citera
2009-02-03, 21:04
Medlem
Razzuss avatar
Vem bryr sig om den där påhittade smörjan?

Gör det ju bara för att reta upp folket och det har dom ju lyckats med.
Citera
2009-02-03, 21:20
Medlem
Lillknoddens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blogg.se
# Publicerat Material får inte:

* Kränka, hota eller förtala andra personer eller utgöra intrång i andra människors privatliv
* strida mot upphovsrättsliga regler

# Publicerat Material skall även i övrigt vara förenligt med god sed och får inte vara av stötande, våldsam, hotfull, kränkande eller obscen natur.

# Blogg Esse har rätt att i efterhand granska allt Publicerat Material, och har rätt att i efterhand ta bort sådant Publicerat Material som strider mot Användarvillkoren. Enligt lagen (1998:12)

Vet inte om de vill lämna ut vem som har skrivit dock kanske om de görs en polisanmälan?
Citera
2009-02-04, 15:23
Medlem
Maskhoeles avatar
Det känns ju nästan lite overkill att polisanmäla dem men om de fortsätter med att kränka människor på det sättet de gör så är väl det enda utvägen. Men först och främst vore det väldigt roligt att knäcka dem genom att få reda på deras identitet.
Om det absolut inte går så är det väl inte mer med den saken men om någon skulle kunna ha möjlighet och ork så vore det väldigt snällt att hjälpa mig.

Jag har ju inte vänt mig hit utan anldening utan för att jag vet att Flashback är stället där man verkligen kan fårga allt och kan även få hjälp med det.
Citera
2009-02-05, 21:11
Medlem
Maskhoeles avatar
Verkar inte som att detta går, vore väldigt tacksam för svar
Citera
2009-02-05, 22:21
Medlem
tmk77s avatar
Citat:
2. Bröderna Gawor
Två av Karlstads snyggaste hunkar. De har förmodligen erövrat fler flickor än självaste Casanova och säkerligen gjort fler pojkspolingar sjuka av avund än Hugh Heffner

Alltså måste det vara bröderna Gawor som ligger bakom bloggen Vad är det för blogg egentligen, det känns som sånt en del sysslade med på mellanstadiet och göra listor över snyggaste killarna/tjejerna.... tragiskt.
Senast redigerad av tmk77 2009-02-05 kl. 22:24.
Citera
2009-02-09, 13:32
Medlem
Svarade tidigare i ett PM eftersom jag inte hade aktiverat mitt medlemsskap. Kan väl skriva det här också så vi inte har en sådan loose end.

Du bör kunna skriva en eller flera kommentarer på deras blogg med en länk till din hemsida. På hemsidan har du ett skript som sparar deras ipn. Det går enkelt i php med t ex: $_SERVER['REMOTE_ADDR'];.

Säkerligen kommer fler än de du vill åt gå in på sidan men om du även ser till att lagra referraladressen så kan du urskilja publicerarna från mängden. Jag vet inte vad blogg.se använder sig av men de har väl nån form av backend-panel så du bör se en referraladress i stil med "http://www.preskriberat.blogg.se/admin/comments/edit.php"
Citera
2009-02-19, 17:24
Medlem
Jag skulle

Själv vilja veta vem det är som skriver på min blogg som är anonym. Men det verkar som man bara kan spåra till ort och inte till person
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in