• 1
  • 2
2009-02-03, 19:42
Medlem
insanejohns avatar
http://se.youtube.com/watch?v=BH1QkTlDtIw

har aldrig gjort sån här typ av musik förut...kommentera gärna. Den är bara 1 min lång, men iaf...
Citera
2009-02-03, 19:52
Medlem
krysz1s avatar
Hyffsat bra lite segt men helt okej, men vad var det som var så bra med den att den inte passade in i egen musik tråden?
Citera
2009-02-03, 19:55
Medlem
insanejohns avatar
postade fel helt enkelt
Citera
2009-02-05, 15:03
Medlem
insanejohns avatar
har gjort om den lite, kommentera gärna

http://www.youtube.com/watch?v=f60jZ...e=channel_page
Citera
2009-02-05, 15:40
Medlem
Sanctuss avatar
Duger väl som hissmusik.
Citera
2009-02-05, 22:14
Medlem
Pizzicatos avatar
Trevlig, men "ohändelserik".. svårt att finna rätt ord...
Kolla gärna upp funktionsanalysen i låten, den känns väldigt oregelbunden.
Citera
2009-02-05, 22:16
Medlem
Alvéss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pizzicato
Trevlig, men "ohändelserik".. svårt att finna rätt ord...
Kolla gärna upp funktionsanalysen i låten, den känns väldigt oregelbunden.
Håller med, bra jobb i övrigt
Citera
2009-02-05, 22:25
Medlem
är det bara jag som får en känsla av The Sims?

jag blir ledsen...
Citera
2009-02-06, 01:47
Medlem
Escapisms avatar
Gillar inte pianoljudet. Ackorden blir alldeles för "svajjiga" eller "klonkiga". Bl.a. för hårt nedslag om du frågar mig. Lite för våt reverb också, blir väldigt lätt cheesy.

Hade varit nice om trummorna kom in på högre volym. Kanske göra dom lite mer neutrala och ta bort klapparna som låter alldeles för synth för min smak.

Melodierna gillar jag dock, spännande rytm. Kanske lite för osammanhängande i vissa partier innan trummorna kommer in.
Citera
2009-02-06, 03:32
Medlem
snattacks avatar
Tyvärr, detta gillade jag icke.

Pianoljudet bestod av en och samma velocity, klankigt, oklart vad melodin överhuvudtaget vill berätta (låter mest som random toner efter varandra). Bastrumman var märklig, klapp-ljudet bör bannlysas i allt annat utom nån sorts retro-trance/eurodisco, och då inte för att det är snyggt utan bara för att "det skall vara där". =)

"Ologisk funktionsanalys" var det knappast, snarare tvärtom, totalt förutsägbar ackordföljd, du som nämnde detta kanske möjligtvis saknar ett D-dur innan vändan börjar om, vilket var skönt att det inte kom eftersom det då hade varit ännu mer schablonartat.

Är brutalt ärlig i detta fallet, märk dock att detta är subjektivt. Finns säkert folk som tilltalas.
Citera
2009-02-06, 10:27
Medlem
insanejohns avatar
tack för svaren...jag har aldrig gjort den här typen av musik förut och jag vet att ackorden är förutsägbara och att melodin är ganska så ointressant, ville mest bara testa mig fram och få precis såna åsikter som jag har fått här. Det "blev lite som det blev"...kul med så många svar, ska mecka vidare lite på låten eller göra en ny...tack
Citera
2009-02-06, 19:58
Medlem
Civile99s avatar
Tycker det var bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto