2009-02-03, 18:28
Medlem
Jag har en Acer Aspire One med Fedora 8 / Linpus Lite på. Mitt problem är att när jag installerar program med yum så får jag versioner som är 3-4 år gamla.

Hur fixar jag detta?

Mvh
Citera
2009-02-03, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemoreuser
Jag har en Acer Aspire One med Fedora 8 / Linpus Lite på. Mitt problem är att när jag installerar program med yum så får jag versioner som är 3-4 år gamla.

Hur fixar jag detta?

Mvh

Installerar en ny dist? Varken linpus eller asus xandros är värda att användas, iaf enligt mitt tycke.
Citera
2009-02-03, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ehnvis
Installerar en ny dist? Varken linpus eller asus xandros är värda att användas, iaf enligt mitt tycke.

Jag ska installera en annan dist när jag orkar lägga ner tiden på det.

Men just nu har jag inte orken.. Vill bara att yum ska installera senaste versionen av till exempel Transmission när jag skriver "sudo yum install transmission" och inte en från 2006.

Hur fixar jag det?

Allt annat är OT just nu!
Citera
2009-02-04, 00:54
Medlem
swedish_ducks avatar
Du får den senaste versionen för Fedora 8 (i Fedora 8 repositories). Du måste antingen lägga till andra repositories eller ladda ner programmet manuellt. Installerar du nyare version av Fedora har du nyare program att tillgå. Kan vara så att du kan få backportade program från senare versioner av Fedora genom att lägga till lämpligt repository. Om annars lägg till något tredjeparts repository.
Citera
2009-02-05, 19:30
Medlem
Jag installerade Ubuntu till slut istället..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in