2009-02-03, 17:57
Medlem
skott i råttans avatar
Är så jädra oteknisk så egentligen borde jag väl inte ens ha en dator, hahaha...
Men hur funkar detta med internet utan fast telefon? Är det ADSL, bredband eller mobilt bredband jag skall ha? Behöver inget snabbt & märkvärdigt, laddar inte ner något, läser bara mail & tidningen typ.

Vilka erbjuder & till vilka priser?
Citera
2009-02-03, 18:01
Medlem
Micke666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skott i råttan
Är så jädra oteknisk så egentligen borde jag väl inte ens ha en dator, hahaha...
Men hur funkar detta med internet utan fast telefon? Är det ADSL, bredband eller mobilt bredband jag skall ha? Behöver inget snabbt & märkvärdigt, laddar inte ner något, läser bara mail & tidningen typ.

Vilka erbjuder & till vilka priser?
Vad har du för bolag som erbjuder sina tjänster i huset?
Har du Comhem så har dom ju genom tv-uttaget, BBB har väl adsl genom telejacket och du behöver ej ha fast tele för att få adsl.
Det är bara att ta reda på vilka som levererar tv och internet i ditt hus och sedan googla eller ringa dom och kolla priser...
Citera
2009-02-03, 22:55
Medlem
Kamelen Berts avatar
Man behöver inte ha Fast telefon för att ha Internet.

Dock kan man behöva ha en kopplarkabel indragen i huset för att få kopparbaserade tjänster såsom ADSL och dylikt.

Jag har inte haft fast telefon sen tre år tillbaka och jag har 100megabit åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in