2009-02-03, 02:11
Medlem
asskes avatar
Har precis installerat om Windows och allt fungerar bra förutom en liten irriterande sak; datorn verkar tro att min hårddisk (C) är ett USB-minne eller något liknande. En grön pil dyker upp nere till höger och när jag klickar på den finns min hårddisk med där i listan över enheter att "stoppa". Någon som vet hur det går att fixa?
Citera
2009-02-03, 08:24
Medlem
hottentotts avatar
det är en S-ATA hårddisk det blir såhär på alla dessa hårddiskar du kan gå in i enhetshanteraren och gå in på hårddisken gå in i "policys" och ändra till quick removal så kanske den försvinner, inte rekommenderat dock.
Citera
2009-02-03, 09:47
Medlem
-ELF-s avatar
Jag trodde också att det var något fel ner jag fick min första S-ATA hdd. Men det skulle visst vara så. Jag kommer inte ihåg hur det försvann för mig. Antingen så tog jag bort det med min kusses hjälp (som berättade att det skulle vara så) eller så försvann det efter ett par dagar. Det kan också har varit moderkortet som detectade det på ett visst vis. För om jag inte minns helt fel så kanske det försvann när jag köpte nytt moderkort.

Om någon vet. Det är väl till för att hotswapp ska fungera i XP?
Citera
2009-02-03, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asske
Har precis installerat om Windows och allt fungerar bra förutom en liten irriterande sak; datorn verkar tro att min hårddisk (C) är ett USB-minne eller något liknande. En grön pil dyker upp nere till höger och när jag klickar på den finns min hårddisk med där i listan över enheter att "stoppa". Någon som vet hur det går att fixa?

Som sagt... SATA specifikationerna möjliggör bla sk hotswap av enheter... dvs du kan stoppa en SATA enhet under gång och sen byta ut den medans systemet är uppe och kör...
Citera
2009-02-04, 11:51
Medlem
-ELF-s avatar
Behövs inte gröna pilen i Vista för S-ATA diskar eller kan dom ha inaktiverat det så man måste aktivera det?
För jag har inte gröna pilen i aktivitetsfältet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in