2013-11-25, 02:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SysterMidnatt
Tar gärna lite tips på böcker liknande Hermann Hesses, där österländsk filosofi blandas in.

Sen om någon vet en bra bok om alkemi så skulle det vara grymt!

Citat:
Ursprungligen postat av IronRandy
Kanske, The Alchemist, Paulo Coelho?
Hehe, var påväg att svara personen över mig att folk antingen brukar älska den eller inte riktigt bry sig, varav jag tillhör den senare skaran. Skön bok, men skulle nog gett mer ifall jag läst den när jag var yngre.
Citera
2013-12-06, 12:43
Medlem
SkepticalHippos avatar
På ålderns höst (26...) har jag lämnat de litterära mästarna och fastnat väldigt mycket för mysböckerna. Tänkte kolla om någon kan rekommendera någon bok som är lik följande:

En man som heter Ove
Min mormor hälsar och säger förlåt
Hundraåringen som gick ut genom ett fönster...
Analfabeten som kunde räkna
Kaffe med rån
Citera
2013-12-06, 13:22
Medlem
choiz_88s avatar
[quote=SkepticalHippo|46461162]På ålderns höst (26...) har jag lämnat de litterära mästarna och fastnat väldigt mycket för mysböckerna. Tänkte kolla om någon kan rekommendera någon bok som är lik följande:

Hundraåringen som KLEV ut genom Fönstret och försvann

Gillade du den boken så rekommenderar jag varmt en författare som heter: ARTO PAASILINNA!

Har läst 4 böcker av denna herre (vet att han har skrivit 30-tal böcker eller fler)

Hoppsan, jag är död!

Snablar

Den ylande mjölnaren

Tio rivjärn

Riktigt roliga böcker som får dig att skratta mer än 1 gång
Senast redigerad av choiz_88 2013-12-06 kl. 13:34. Anledning: Missade boktitelns fullständiga namn
Citera
2013-12-06, 14:01
Medlem
Carobnjaks avatar
Jag är inte säker på att det är en mysig bok, även om jag upplevde den som varm och just mysig i dess förhållande att porträttera karaktärernas förhållande, men Sov du så diskar jag av Slas kan jag rekomendera.
Citera
2013-12-06, 15:09
Medlem
[quote=choiz_88|46461631]
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
På ålderns höst (26...) har jag lämnat de litterära mästarna och fastnat väldigt mycket för mysböckerna. Tänkte kolla om någon kan rekommendera någon bok som är lik följande:

Hundraåringen som KLEV ut genom Fönstret och försvann

Gillade du den boken så rekommenderar jag varmt en författare som heter: ARTO PAASILINNA!

Har läst 4 böcker av denna herre (vet att han har skrivit 30-tal böcker eller fler)

Hoppsan, jag är död!

Snablar

Den ylande mjölnaren

Tio rivjärn

Riktigt roliga böcker som får dig att skratta mer än 1 gång

Kollektivt självmord av Paasilina är också att rekommendera.
Citera
2013-12-08, 14:52
Medlem
Fyra20s avatar
har börjat läsa sci-fi på senaste tiden och skulle få tips på böcker som liknar rendezvous with rama och forever war.
Citera
2013-12-11, 20:44
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyra20
har börjat läsa sci-fi på senaste tiden och skulle få tips på böcker som liknar rendezvous with rama och forever war.

Längesedan som jag läste Rendevouz with Rama, men spontant kanske böckerna av Iain M. Banks skulle falla dig på läppen, rymdopera och så.
Citera
2013-12-14, 16:48
Medlem
Ge mig nåt som liknar Romträsket! Det får gärna utspela dig i 50-talets Karibien.
Citera
2013-12-14, 17:55
Medlem
bananasplit99s avatar
Har just läst klart My Life av Bill Clinton. Tyckte att den var bra. Skulle gärna vilja ha intressanta böcker om amerikansk politik! Gärna tegelstenar då jag har väldigt mycket tid att läsa just nu
Citera
2013-12-16, 11:00
Medlem
Göran Rosenbergs Friare kan ingen vara (http://sv.wikipedia.org/wiki/Friare_kan_ingen_vara) är en riktigt bra bok, som bra sammanfattar den amerikanska idéhistorien och hur dagens politik formats.
Citera
2013-12-16, 22:16
Medlem
EdgeofEndings avatar
Gillar skräckfilmer rätt mycket, och börjat läsa en del på sistone... Har bl a läst The Hellbound Heart, som jag gillade rätt mycket, och även Clockwork av Philip Pullman. Har njutit av många filmer & spel som haft sina inspirationer från t ex Lovecraft & King. Jag har Necronomicon hemma som sitter och väntar på mig, men jag borde nog även läsa nåt av King, så vilka tillhör hans bästa?

Blev intresserad av handlingen i The Dead Zone och Carrie, är dessa något att hänga i granen?
Citera
2013-12-20, 10:26
Medlem
zio86s avatar
Hej.

Jag söker en bok som är lik Sinuhe egyptien.

tack på förhand
/Z
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in