2009-02-02, 20:50
Medlem
Amex88s avatar
Jag har ett problem med min nya laptop, det r en hgprestanda laptop och har Windows Vista sp1.

Den r Ca 2 mnader gammal och det r ungefr 200GB ledigt p hrddisken. Jag har laddat ner en del spel frn bland annat tpb osv. Som jag spelar med hjlp av Deamon Tools och crack ( Kan vara problemet?)

Men nu senast idag, har den brjat hnga sig nr man anvnder den. Det hnder nr man spelar, kollar p film eller bara anvnder den till surfing.

Och det som hnder r att allt bara stannar, och nr man frsker avsluta det sger den bara att programmet inte svarar. Varken Ctrl+Alt+Delete, Alt+f4 eller frska shifta+tabba bort det funkar. Det nda som funkar r att starta om datorn, detta kan hnda mellan en interval p 10-60 minuter.

Jag antar dock att det r ett virus av ngot slag och jag r full proteced av det nyaste Norton Anti-virus.

Ngon som vet vad felet kan vara?

/mvh A
Citera
2009-02-02, 20:53
Medlem
Andreasvbs avatar
Kan vara Vista som indexerar filerna fr skfunktionen.

Kan ocks vara Norton som scannar filerna.

Kolla i Task Manager vad som tar mycket nr den brjar hnga sig.
Citera
2009-02-02, 21:21
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andreasvb
Kan vara Vista som indexerar filerna fr skfunktionen.

Kan ocks vara Norton som scannar filerna.

Kolla i Task Manager vad som tar mycket nr den brjar hnga sig.
JAg kollade precis i aktivitetshanteraren och det var inget program som tog jtte mycket minne. Kollade ven min CPU-anvndning och den ligger p mellan 20-50% nr jag surfar, msnar och skypar.

Kan det vara ngot virus?
Citera
2009-02-02, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
JAg kollade precis i aktivitetshanteraren och det var inget program som tog jtte mycket minne. Kollade ven min CPU-anvndning och den ligger p mellan 20-50% nr jag surfar, msnar och skypar.

Kan det vara ngot virus?

Ja. Norton Antivirus r ett virus i sig som suger upp prestanda frn datorn. Testa med med att kra hijackthis och kr resultatet mot deras databas. Alltid ett bra stt att hitta tveksamma processer som kan bloata din dator.

Du kan ven se vad det r som tar 20-50% processorkraft i task managern.
Citera
2009-02-02, 23:29
Medlem
Amex88s avatar
Jag har testat kra hijackthis, vad skulle jag gra med resultatet?

Jag har testat kra datorn frnkopplad frn internet men samma fel uppstod efter ca 20 minuter.

Brjar bli sjukt irriterad ( mitt tlamod rcker inte lngt nr det gller datorer).

Verkar inte ha hg CPU anvndning, ngon som har fler frslag p vad man kan gra eller vad felet kan vara?
Citera
2009-02-02, 23:37
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsoderberg
Ja. Norton Antivirus r ett virus i sig som suger upp prestanda frn datorn. Testa med med att kra hijackthis och kr resultatet mot deras databas. Alltid ett bra stt att hitta tveksamma processer som kan bloata din dator.

Du kan ven se vad det r som tar 20-50% processorkraft i task managern.

ja, du verkar vara en stund efter din tid. Norton r numera ganska snllt mot datorn. Jag upplever inga nmnvrda prestandafrluster p min laptop med Celeron-processor. Mjligen kan det g lite lngsammare vid uppdateringar o dyl.
Citera
2009-02-02, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
ja, du verkar vara en stund efter din tid. Norton r numera ganska snllt mot datorn. Jag upplever inga nmnvrda prestandafrluster p min laptop med Celeron-processor. Mjligen kan det g lite lngsammare vid uppdateringar o dyl.

Grejen r den att jag r s frstrd ver att haft Norton p min dator och se hur det frstr alla andras datorer s jag har skjutit ifrn mig det s gtt det gr. Finns s himla mnga andra program dr ute som r s mycket bttre.
Citera
2009-02-03, 01:37
Medlem
Amex88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wsoderberg
Grejen r den att jag r s frstrd ver att haft Norton p min dator och se hur det frstr alla andras datorer s jag har skjutit ifrn mig det s gtt det gr. Finns s himla mnga andra program dr ute som r s mycket bttre.
Sluta whina om norton! Jag vill ha min mndagsporr!! ^^
Citera
2009-02-03, 01:41
Medlem
dobbelinas avatar
Norton + Vista= Marriage made in hell
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem