Familjen potatisväxter är ju spännande. Där finns tomater och potatis lika väl som spikklubba och bolmört. Läste nyss att Linné nedtecknat hur en familj skickade ut jungfrun i trädgårdslandet efter pepparrot men hon kryddade istället med bolmört, hur hon nu lyckades med det.

Husfadern satt i alla fall sedan och stirrade på ett fönster i en timme och började sedan slåss och hans fru ville dansa med alla. Så jag var tvungen att kolla om det fanns en tråd om bolmört här och blev ju inte helt förvånad att det fanns mer än en. Intressant läsning i tråden.
Går ju att köpa fröer för den som vill odla själv och jag har länge funderat på att sätta av ett hörn av trädgården och hägna in för mer eller mindre giftiga medicinalväxter, bara för att odlingen är kul av historiska skäl.
Sedan är inte droger min grej men människor får göra sina egna val och ta sina egna konsekvenser, fast jag skulle avråda från experiment med skiten. Det är som sagt en deleriant och inte en psykedelisk drog i vanlig mening.