Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-02, 16:18
Bannlyst
Hejsan.. Jag måste ta ut bilder från min kamera.. Men när jag sticker in den i en USB port så kommer ett felmeddelande upp "En USB-enhet känns inte igen"

Testar igen... = Samma fel
Testar igen... = Samma fel
Jag blir galen !

Har testat andra portar.. Alla förutom 1 säger det.. Men den "Fungerande" så händer ingeting.. Jag kan öppna "Flyttbar disk" på "Den här datorn" men inga mappar kommer upp...

VÄLDIGT tacksam för hjälp
Citera
2009-02-02, 16:25
Medlem
carbsons avatar
ingen skiva med drivrutiner? är kameran på?
Citera
2009-02-02, 16:27
Bannlyst
Nej.. ingen skiva med drivrutiner.. Kameran är på ja XD.. Jag har testat avinstallerat det.. Sen kopplar jag in det.. "Maskinvaran har installerats korrekt" eller ngt sånt.. 5 sek senare.. BOOM En USB-enhet känns inte igen XD

Btw.. Har hört att man ska dra ur kontakten ur datorn i 15 minuter... å då funkare.. Ofta :P ?
Citera
2009-02-02, 16:28
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrixXx
Nej.. ingen skiva med drivrutiner.. Kameran är på ja XD.. Jag har testat avinstallerat det.. Sen kopplar jag in det.. "Maskinvaran har installerats korrekt" eller ngt sånt.. 5 sek senare.. BOOM En USB-enhet känns inte igen XD

Btw.. Har hört att man ska dra ur kontakten ur datorn i 15 minuter... å då funkare.. Ofta :P ?

ingen aning, har det fungerat förut? testat att starta om datorn? du har ingen minneskortläsare så du bara kan köra in minneskortet istället?
Citera
2009-02-02, 16:33
Bannlyst
Minneskortet funkar inte.. nu funkar usb'n.. Men när jag går in på flyttbar disk så finner jag inte ngn mapp XD.. Och det finns bilder på kameran... Helt sjukt... Jag har testat boota datorn såklart ^^

-----------
EDIT
Asså jag får fan damp !!! Det funkar för Tangentbord och musen, men inte för ngt annat !! :S
Senast redigerad av BrixXx 2009-02-02 kl. 16:37.
Citera
2009-02-02, 17:02
Medlem
carbsons avatar
Citat:
Minneskortet funkar inte.. nu funkar usb'n.. Men när jag går in på flyttbar disk så finner jag inte ngn mapp XD.. Och det finns bilder på kameran... Helt sjukt... Jag har testat boota datorn såklart ^^

-----------
EDIT
Asså jag får fan damp !!! Det funkar för Tangentbord och musen, men inte för ngt annat !! :S

okej? då kanske det är minneskortet som är paj.
Citera
2011-01-18, 15:16
Medlem
Citat:

-----------
EDIT

Säker på att minneskortet är trasigt? kan ju vara så att kameran sparar bilder på kameran och inte minneskortet, och de funkar ju bara på usb för att det inte finns nå kort på minneskortet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in