Flashback bygger pepparkakshus!
2009-02-02, 15:55
Medlem
Psychopharmacology har nu ett specialnummer med temat "Special issue on cognitive enhancers"

Jag har inte läst så mycket ännu men tänkte att några kanske är intresserade här.

Edit: kanske ska flyttas till någon av Vetenskap & humaniora forumen?
Senast redigerad av Yoppe 2009-02-02 kl. 15:59.
Citera
2009-02-02, 16:08
Medlem
adequates avatar
Visst är jag intresserad, berätta gärna mer.
Citera
2009-02-02, 16:26
Medlem
Jag tänkte mest som ett tips att man kan läsa senaste numret av Psychopharmacology (om man tex är student eller av någon annan anledning har tillgång till den).

Men hittar jag något särskilt intressant kanske jag raporterar här.
Citera
2009-02-02, 17:00
Medlem
apotekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Jag tänkte mest som ett tips att man kan läsa senaste numret av Psychopharmacology (om man tex är student eller av någon annan anledning har tillgång till den).

Men hittar jag något särskilt intressant kanske jag raporterar här.

Står det något om Modafinil?
Citera
2009-02-02, 17:10
Medlem
Ja en artikel om modafinil. Jag tror jag läst den för några dagar sedan, den var inte jättekul. Finns artiklar som är mer spännande om modafinil.

Oj, såg en till artikel med modafinil. Den ska jag läsa nu.
Senast redigerad av Yoppe 2009-02-02 kl. 17:12.
Citera
2009-02-02, 17:21
Medlem
dawatts avatar
Lustgas har fått mig att se mina egna tankemönster, och därmed kunnat ändra vissa av dom. Detta ihop med LSD.
Citera
2009-02-02, 17:56
Medlem
iquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dawatt
Lustgas har fått mig att se mina egna tankemönster, och därmed kunnat ändra vissa av dom. Detta ihop med LSD.

Lustigt att du säger det! Jag kom på en sak om mig själv som jag borde ändra igår. Det var på N-ethyl-2c-b!

Jag blir väldigt smart av att kombinera mephedrone och cannabis. Raketforskarsmart. Senaste gången försökte jag diskutera en "egen" teori inom relativitetsteorin, som visade sig stämma!

(hade med ljusets hastighet och sträckor att göra, närmare exakt att något kan färdas fortare än ljusets hastighet iom att tiden går långsammare när man färdas fortare)
Citera
2009-02-02, 20:54
Medlem
Det stod inte så mycket kul tyvärr.
Citera
2009-02-03, 10:55
Medlem
apotekets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoppe
Ja en artikel om modafinil. Jag tror jag läst den för några dagar sedan, den var inte jättekul. Finns artiklar som är mer spännande om modafinil.

Oj, såg en till artikel med modafinil. Den ska jag läsa nu.

Det är en spännande smartdrug... Men det var länge sen jag testade den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in