• 1
  • 2
2009-02-02, 13:43
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anderna
Det är inte så att det är en något äldre dator och att du har glömt ta ur startdisketten vid omstart?
Som man kunde utläsa från datormodellen i första inlägget handlar det om en bärbar dator. Och du tror inte att man hade märkt ifall man hade en startdiskett i eventuell floppy vid varje tidigare omstart man gjort?
Citera
2009-02-02, 13:51
Medlem
4283s avatar
Windows Vista, min räddare i nöden. Hittade både hårddisken och installeras just nu. Några minuters väntetid dvs. Jag passar på att skapa en annan tråd, om ett häftigt OS X-alternativ jag sprang och snubblade på.

Häng gärna på!
https://www.flashback.org/showthread.php?p=14927856
Senast redigerad av 4283 2009-02-02 kl. 13:54.
Citera
2009-02-02, 14:59
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4283
Windows Vista, min räddare i nöden. Hittade både hårddisken och installeras just nu. Några minuters väntetid dvs. Jag passar på att skapa en annan tråd, om ett häftigt OS X-alternativ jag sprang och snubblade på.

Häng gärna på!
https://www.flashback.org/showthread.php?p=14927856
Du kan installera Xp på datorn om du fixar SATA-drivare, tror det är F6 under inläsningen av drivers för att lägga in "SCSI-drivers". Du behöver drivarna på en CD och kan stoppa in den efter att du tryckt F6.
Citera
2009-02-03, 21:55
Medlem
F-I-M-Ps avatar
Min första tanke var att IDE kabeln inte var kopplad till hårddisken. Pröva öppna datorn och byt IDE kabel eller raid, jag vet inte. värt ett försök.
Citera
2009-02-03, 23:17
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F-I-M-P
Min första tanke var att IDE kabeln inte var kopplad till hårddisken. Pröva öppna datorn och byt IDE kabel eller raid, jag vet inte. värt ett försök.
Nae, var ingenting sånt. Det var någonting med att NTFS/FAT-formatet hade försvunnit. Tack i alla fall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in