2009-02-06, 16:26
Medlem
.50cals avatar
Shit! Ditt orginaltak (hans golv) måste ju iaf vara 15cm tjockt, om inte 25cm. Hur fan har han lyckats? Har han bara hällt ut hela spannen med primer eller? Haha!

Primer rollar man ut, ett tunt lager. Jesus!
Citera
2009-02-06, 16:47
Medlem
I våran BRF är det helt förbjudet att göra i ordning badrummet själv eller anlita nån hobbysnickare.

Det måste vara en certifierad våtrumsbyggare.

Tveksamt om man får ut nåt från hemförsäkringen/bostadsrättsförsäkringen vid "hemmabyggen".
Citera
2009-02-06, 17:06
Medlem
Sightnesss avatar
Tycker du ska ta loss en spotlight och kolla med spegelpinne vad som finns däruppe...

Surt förövrigt
Citera
2009-02-06, 20:12
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
I våran BRF är det helt förbjudet att göra i ordning badrummet själv eller anlita nån hobbysnickare.

Det måste vara en certifierad våtrumsbyggare.

Tveksamt om man får ut nåt från hemförsäkringen/bostadsrättsförsäkringen vid "hemmabyggen".
Finns väl nått uttryck "fackmannamässigt gjort" sen om hur detta funkar har jag inte en aning.
Citera
2009-02-06, 22:00
Medlem
Det finns en anledning till att försäkringsbolag inte ger ersättning i del fall något händer vid ett badrum som är renoverat av en privatperson och inte en fackman.

Det här med att din granne ska fixa det, GLÖM det! Han ska inte röra ett skit i din lägenhet. Ditt badrum ska fixas av en fackman, med största sannolikhet så får de riva ner ditt tak, göra om och sedan givetvis fixa i tomtens badrum ovanför. Givetvis kommer din granne få stå för fiolerna om han gjort det själv utan någon hantverkare.

Kontakta ditt försäkringsbolag så sköter det ärendet åt dig! Din granne ska som sagt inte ens pilla med en topps i ditt badrum. Din granne har dessvärre gjort bort sig REJÄLT med golvbrunnen och det MÅSTE ordnas ORDENTLIGT av en FACKMAN.

För övrigt förstår jag inte hur du, TS, vågat dig på att renovera ditt eget badrum? Det kan bli rätt feta kostnader där. Du kan tänka dig vad din granne kommer få punga ut med Nu har han tur också om det bara hänt något med ditt badrum. Tänk dig själv om man bott på fjärde våningen och ens tät skikt i badrummet gett vika så lägenheterna under har fått fukt skador. Kan säga att din försäkring skulle inte täcka ett skit då. Förstår som sagt inte hur en vanlig Svensson vågar sig på en badrumsrenovering.

Lika illa att pilla med el själv, börjar det brinna så får man inte heller då någon ersättning utan kan se fram emot ett liv med skulder Finns också en hel del "härliga" exempel med människor som också råkat ut för både diverse eldsvådor och fukt olyckor som äventyrat deras ekonomi.
Senast redigerad av Locos 2009-02-06 kl. 22:04.
Citera
2009-02-07, 09:29
Medlem
Ser ut som hederlig FB6 ångspärr. Borde inte vara något problem att skrapa bort med en kniv.
Citera
2009-02-07, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Locos
Det finns en anledning till att försäkringsbolag inte ger ersättning i del fall något händer vid ett badrum som är renoverat av en privatperson och inte en fackman.

Det här med att din granne ska fixa det, GLÖM det! Han ska inte röra ett skit i din lägenhet. Ditt badrum ska fixas av en fackman, med största sannolikhet så får de riva ner ditt tak, göra om och sedan givetvis fixa i tomtens badrum ovanför. Givetvis kommer din granne få stå för fiolerna om han gjort det själv utan någon hantverkare.

Kontakta ditt försäkringsbolag så sköter det ärendet åt dig! Din granne ska som sagt inte ens pilla med en topps i ditt badrum. Din granne har dessvärre gjort bort sig REJÄLT med golvbrunnen och det MÅSTE ordnas ORDENTLIGT av en FACKMAN.

Kan bara hålla med, och får TS för sig att låta grannen komma ner och fixa får han skylla sig själv när allt går åt helvete.
Citera
2009-02-07, 18:00
Medlem
Dessa jävla gör-det-självare
Citera
2009-02-16, 16:32
Medlem
Nåt nytt om detta TS?
Citera
2009-02-20, 22:33
Medlem
onemanarmys avatar
Lånade polarens konto.. (karlan)

Citat:
Ursprungligen postat av bran
Nåt nytt om detta TS?
Se själv Har "spårat" skadan till avloppsstammen. När grannen spolade vatten i sitt kök, så rann det ner i mitt badrum. Pga jobb på annan ort, samt jobbat 2-skift här hemma, så har jag inte hunnit ta tag i det mer, än att blanda in föreningen och deras försäkringsbolag. Mer info väntar på mån-tis..

Se filmen själva
http://www.youtube.com/watch?v=Z_qnQqXhBsE
(just nu ligger filmen och bearbetas, men bör vara tillgänglig inom kort).

Man kan inget annat än att se det roliga i det hela... Jag orkar verkligen inte göra annat.....
Citera
2009-02-20, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onemanarmy
Lånade polarens konto.. (karlan)

Se själv Har "spårat" skadan till avloppsstammen. När grannen spolade vatten i sitt kök, så rann det ner i mitt badrum. Pga jobb på annan ort, samt jobbat 2-skift här hemma, så har jag inte hunnit ta tag i det mer, än att blanda in föreningen och deras försäkringsbolag. Mer info väntar på mån-tis..

Se filmen själva
http://www.youtube.com/watch?v=Z_qnQqXhBsE
(just nu ligger filmen och bearbetas, men bör vara tillgänglig inom kort).

Man kan inget annat än att se det roliga i det hela... Jag orkar verkligen inte göra annat.....

Man blir ju sjukt trött på folk som verkligen har tummen mitt i näven och tror dom är grymt skillade. Man finner verkligen inga ord när man läser om vad som har hänt dig!

Hoppas det löser sig enkelt & snabbt för dig, håller mina tummar uppe!
Citera
2009-02-21, 19:50
Medlem
Profossens avatar
Din granne lär väl i vilket fall som helst bli ersättningsskyldig personligen, eftersom han alldeles uppenbart inte är fackman och har en egen firmaförsäkring.

Om det är bollet själv som filmar så lär han ju sucka ännu mer när räkningen i 100.000:- klassen uppenbarar sig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in