En liten uppdatering.
Dagen efter så ringde jag upp grannen, och han kom ner o kollade på det. Hans far var med, och såg väl direkt att det inte var som det skulle.
Tydligen, så hade de testat denna blå primer på ena väggen, men märkt att den var för blaskig, och därför bytt ut den till en annan. Sen när de skulle ta bort elementet, så hade de stängt fel kran, och vattnet hade forsat på rätt duktigt. Deras förklaring var att det hade blandat ut sig med element-vattnet, och sedan runnit ner till mig. Varför man väljer att plocka bort ett vägg-element efter/mitt i när man ska prima är för mig oförståeligt. Hur som helst, så erkände de felet, och sa att de skulle åtgärda det. Denna veckan har jag haft kvällspasset på jobbet, så jag har inte orkat ta tag i det riktigt än.
Ska ta hit vaktmästaren på måndag tänkte jag, och be han inspektera det hela närmare.
Frågan jag ställer mig nu dock, är att om det nu har runnit ner massa element-vatten till mig, hur stor vattenskada kan jag då ha?
Lite kuriosa runt det hela är att jag renoverade köket och badrummet samtidigt, pga just en vattenskada i badrummet (på väggen mittemot där detta element ska ha suttit på deras våning).
I detta fallet så har det iaf runnit längsmed taket och ner på just den väggen som jag hade vattenskada på. Ska se vad vaktmästaren och hans verktyg säger, så ska jag ta det därifrån nästa vecka.