Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-02-04, 00:01
Medlem
Hur har det gått med badrummet, TS?
Citera
2009-02-04, 00:48
Medlem
BluesBross avatar
Ajaj. Det ser inte bra ut. Det där blåa ser ut som typ Höganäs ångspärr FB6 (ångspärr) som jag nyligen använde i mitt tillbyggda badrum. Det skall väl rollas på väggar av vad jag förstått och inte på golv som din granne verkar ha gjort?? Det är iaf HELT kört om detta har kommit på dina fogar, trädetaljer eller så. Det är i stort omöjligt att få bort. Klinkersen kan du nog få bort det ifrån. Hoppas att jag har fel!

Kontakta din granne, bostadsförening och försäkringsbolag direkt. Hoppas det löser sig.
Citera
2009-02-05, 01:19
Medlem
Hypokondrias avatar
Hur gick det ? Vill veta mera
Citera
2009-02-05, 11:29
Medlem
ICanHass avatar
Fyfan, jag lider med dig TS...
Hur går det för dig?
Citera
2009-02-06, 00:06
Medlem
karlans avatar
En liten uppdatering.
Dagen efter så ringde jag upp grannen, och han kom ner o kollade på det. Hans far var med, och såg väl direkt att det inte var som det skulle.

Tydligen, så hade de testat denna blå primer på ena väggen, men märkt att den var för blaskig, och därför bytt ut den till en annan. Sen när de skulle ta bort elementet, så hade de stängt fel kran, och vattnet hade forsat på rätt duktigt. Deras förklaring var att det hade blandat ut sig med element-vattnet, och sedan runnit ner till mig. Varför man väljer att plocka bort ett vägg-element efter/mitt i när man ska prima är för mig oförståeligt. Hur som helst, så erkände de felet, och sa att de skulle åtgärda det. Denna veckan har jag haft kvällspasset på jobbet, så jag har inte orkat ta tag i det riktigt än.

Ska ta hit vaktmästaren på måndag tänkte jag, och be han inspektera det hela närmare.

Frågan jag ställer mig nu dock, är att om det nu har runnit ner massa element-vatten till mig, hur stor vattenskada kan jag då ha?

Lite kuriosa runt det hela är att jag renoverade köket och badrummet samtidigt, pga just en vattenskada i badrummet (på väggen mittemot där detta element ska ha suttit på deras våning).

I detta fallet så har det iaf runnit längsmed taket och ner på just den väggen som jag hade vattenskada på. Ska se vad vaktmästaren och hans verktyg säger, så ska jag ta det därifrån nästa vecka.
Citera
2009-02-06, 00:13
Medlem
Ajaj..

Tråkigt när det händer..förhoppningsvis har det inte blivit allt för mycket vattenskador och dylikt.
Citera
2009-02-06, 09:00
Medlem
Jonves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlan
Varför man väljer att plocka bort ett vägg-element efter/mitt i när man ska prima är för mig oförståeligt..

Antagligen för att man vill ha primer på alla väggar, sen lär det ändå bli kakel på väggen ändå!
Citera
2009-02-06, 09:26
Medlem
klybans avatar
Citat:
En liten uppdatering.
Dagen efter så ringde jag upp grannen, och han kom ner o kollade på det. Hans far var med, och såg väl direkt att det inte var som det skulle.

Tydligen, så hade de testat denna blå primer på ena väggen, men märkt att den var för blaskig, och därför bytt ut den till en annan. Sen när de skulle ta bort elementet, så hade de stängt fel kran, och vattnet hade forsat på rätt duktigt. Deras förklaring var att det hade blandat ut sig med element-vattnet, och sedan runnit ner till mig. Varför man väljer att plocka bort ett vägg-element efter/mitt i när man ska prima är för mig oförståeligt. Hur som helst, så erkände de felet, och sa att de skulle åtgärda det. Denna veckan har jag haft kvällspasset på jobbet, så jag har inte orkat ta tag i det riktigt än.

Ska ta hit vaktmästaren på måndag tänkte jag, och be han inspektera det hela närmare.

Frågan jag ställer mig nu dock, är att om det nu har runnit ner massa element-vatten till mig, hur stor vattenskada kan jag då ha?

Lite kuriosa runt det hela är att jag renoverade köket och badrummet samtidigt, pga just en vattenskada i badrummet (på väggen mittemot där detta element ska ha suttit på deras våning).

I detta fallet så har det iaf runnit längsmed taket och ner på just den väggen som jag hade vattenskada på. Ska se vad vaktmästaren och hans verktyg säger, så ska jag ta det därifrån nästa vecka.
En sak som du absolut inte ska gå med på i början i alla fall är att dom ska bara komma ner och sätta och fixa nytt kakel.
En ordentlig besiktning av en sån som kan detta dvs en fackman.

Sen när han gjort sitt utlåtande som betyder att det är bara att kakla om, då kan du släppa in dom och sätta nytt.
Är det mer så bör ju detta fixas av fackman annars kan du få problem i framtiden.

Bästa är givetvis om en fackman gör allt från början till slut, så pusha för det.

Sen hur elementvatten och fuktspärren kom ner till er måste väl komma från en skarv i bottenplattan väl?
Citera
2009-02-06, 13:21
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonve
Antagligen för att man vill ha primer på alla väggar, sen lär det ändå bli kakel på väggen ändå!
Jo, men det jag undrade var, att varför gör man inte detta innan man börjar prima? Ställa sig o mecka bort ett vägg-element medans man primar just den väggen känns bara som taskig planering. eller har jag missat något?
Citera
2009-02-06, 15:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Jo, men det jag undrade var, att varför gör man inte detta innan man börjar prima? Ställa sig o mecka bort ett vägg-element medans man primar just den väggen känns bara som taskig planering. eller har jag missat något?
Dålig planering är väl ett säkert kort här
Citera
2009-02-06, 15:23
Medlem
Heims avatar
Det där ser inte bra ut alls. Lycka till med att få det fixat!
Citera
2009-02-06, 16:11
Medlem
Eftersom klämringen i golvbrunnen är ett krav från f-bolaget kan man misstänka att han har bilat upp den bef brunnen och lyckats komma lite långt ner(inget ovanligt)Sedan har tättskiktet runnit ner till dig.
Kontakta ditt f-bolag.Prata ej med grannen.Prata ej med värden.Låt försäkringsbolaget sköta allt, det är därför du betalar en försäkring.
Vet inte om FB 60(tättningsmedel)leder ström när det väl torkat men dess förinnan ska man nog hålla kokekorvarna ifrån kontakterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in