Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-02-02, 00:52
Medlem
karlans avatar
Jag kom hem från mitt kvällspass på jobbet och tänkte att nu måste det ju vara tyst på honom där uppe. Bilade golvet i badrummet igår, så nu får man lite lugn o ro på kvällskvisten/natten

Skulle sätta mig och skita, och upptäcker att det ligger en stor blå pöl på golvet. Upptäcker också att det droppar från mina spotlights i taket som jag installerade när jag nyligen renoverade Mitt badrum. (Hela mitt badrum är alltså nyrenoverat och 99% färdigt).

Ser också att det är rinn-märken på väggen ner på golvet och på handfatet. Allt intorkat på kakel (sitter så in i helvete, försökte skrapa bort det på kaklet utan framgång).

Nu är dock min fråga.. Vad fan har hänt? (Nåja, det är väl rätt uppenbart, men hur har mannen lyckats?) Hur får jag bort det? Sitter som fan då det har hunnit torka in. Spolade bort den värsta pölen som låg på golvet, men det är fortfarande märken på golv, väggar och tak.

Hur ska jag gå vidare med detta?

Det är en bostadsrätt det handlar om..

Det kanske inte ser så farligt ut, men tro mig, det är verkligen inte så snyggt på vitt kakel. Vågar inte ens tända lyset nu när jag inte vet hur omfattande skadorna är innanför taket med elsladdar osv.
http://img242.imageshack.us/img242/9508/20090201297bn4.jpg
http://img212.imageshack.us/img212/215/20090201295zb7.jpg
http://img205.imageshack.us/my.php?image=20090201296cg6.jpg
Citera
2009-02-02, 00:59
Medlem
Snubben ovanför dig har ju bilat för långt ner och gått rakt igenom, bara att springa upp och ringa på och slå han på käften

Vem har satt plattorna hos dig förresten? Med tanke på att det är inte någon vidare fogföljd på den tredje bilden du postade.
Citera
2009-02-02, 01:02
Medlem
Celerons avatar
Kontakta bostadsrättsföreningen alt.bostadsbolaget. Något är ju inte som det ska. Grannen har ju uppenbarligen gjort något fel.
Citera
2009-02-02, 01:06
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Snubben ovanför dig har ju bilat för långt ner och gått rakt igenom, bara att springa upp och ringa på och slå han på käften

Vem har satt plattorna hos dig förresten? Med tanke på att det är inte någon vidare fogföljd på den tredje bilden du postade.
gått rakt igenom vad? Han kan ju knappast ha bilat igenom hela vägen ner till mitt "originaltak"..? Eller? Jag har som sagt sänkt taket och satt spotlights, så jag ser ju inte "originaltaket".

Haha, det är faktiskt jag som satt kaklet. Det är också enbart där på bilden det blev så sneknullat, och det är numera väldigt gömt First-timer kaklare snål som man är. Men som sagt, det är bara där det blev fuckat.
Citera
2009-02-02, 01:10
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celeron
Kontakta bostadsrättsföreningen alt.bostadsbolaget. Något är ju inte som det ska. Grannen har ju uppenbarligen gjort något fel.
Jo, får göra detta imorgon. Ska gå upp till honom / ringa honom imorgon innan jobbet och fråga vad de har sysslat med där uppe. Jag ska ju iaf ha detta fixat omgående.

Hörde lite med kusinen som är inne på allt vad renoveringar och plattsättning betyder. Han sa att det kommer bli ett helvete, nästintill omöjligt att få bort det från fogen, samt att primer förstör kablar och plast etc..? Han menade på att jag kommer bli tvingad att riva ner taket och dra om elen om jag inte vill ha en kortslutning att leka med.
Kan detta stämma? Vore inte så jätteattraktivt isåfall..

Jag har ju inte heller öppnat upp taket och kontrollerat hur det ser ut ovanför heller. Men det har ju helt klart runnit ut på gipset och ner via spotlightsen. Finns ju då en risk att det kan bli en kortslutning. Fan fan fan fan.
Citera
2009-02-02, 01:10
Medlem
pretorians1s avatar
Har du hemförsäkring?? Meddela omedelbart till Bostadsrätts bolaget/Hyresbolaget.Fota så mycket du kan,olika tider om du ser spridning osv.Normalt blir grannen ansvarig för evt renovering/åtgärder att fixa detta hos dig.
Citera
2009-02-02, 01:13
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretorians1
Har du hemförsäkring?? Meddela omedelbart till Bostadsrätts bolaget/Hyresbolaget.Fota så mycket du kan,olika tider om du ser spridning osv.Normalt blir grannen ansvarig för evt renovering/åtgärder att fixa detta hos dig.
Nu är det ju "färdigt". Allt är intorkat, och sitter där, så någon spridning, såvitt jag kan se är det inte längre.
Citera
2009-02-02, 01:16
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretorians1

Men hur kul är det att grannen ska ner till honom och renovera när han inte ens klarar att fixa sitt eget badrum?
Citera
2009-02-02, 01:29
Medlem
karlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuffelbutt
Men hur kul är det att grannen ska ner till honom och renovera när han inte ens klarar att fixa sitt eget badrum?
syftar du på att inte ens jag klarar att renovera, eller att han inte kan?

Jag har nu tagit ner en utav spotlightsen, och takplattan var dyngsur där jag kom åt att känna. Hittade också lite smårester av det gamla taket (?) innanför kupolen för min spotlight..? Att han har gått igenom ända ner när han bilat upp golvet låter helt plötsligt inte längre omöjligt. Rann ner en hel del när jag tog bort den. Jaja, Får helt enkelt vänta tills jag snackat med honom imorgon.

Kan vara en stor risk att kablar etc har blivit utsatta, så jag vill hur som helst inte tända ljuset tills jag har undersökt det hela närmare.

Tack för svaren!
Citera
2009-02-02, 01:30
Medlem
Celerons avatar
Citat:

Ja, i praktiken blir det väl att föreningen anlitar en firma som reparerar allt och det som grannen får göra är att stå för "kulorna".
Citera
2009-02-02, 01:34
Moderator
Snuffelbutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlan
syftar du på att inte ens jag klarar att renovera, eller att han inte kan?

Jag har nu tagit ner en utav spotlightsen, och takplattan var dyngsur där jag kom åt att känna. Hittade också lite smårester av det gamla taket (?) innanför kupolen för min spotlight..? Att han har gått igenom ända ner när han bilat upp golvet låter helt plötsligt inte längre omöjligt. Rann ner en hel del när jag tog bort den. Jaja, Får helt enkelt vänta tills jag snackat med honom imorgon.

Kan vara en stor risk att kablar etc har blivit utsatta, så jag vill hur som helst inte tända ljuset tills jag har undersökt det hela närmare.

Tack för svaren!

Självklart syftar jag på att han inte kan renovera! Eller är det kakelplattor i badrummet nedanför dig?

Och jag gissade även att grannen skulle få pröjsa, men på inlägget ovan kunde man skratta lite åt att det såg ut som om att han menade att grannen själv skulle få renovera.
Citera
2009-02-02, 02:27
Medlem
karlans avatar
Citat:
Självklart syftar jag på att han inte kan renovera! Eller är det kakelplattor i badrummet nedanför dig?

Och jag gissade även att grannen skulle få pröjsa, men på inlägget ovan kunde man skratta lite åt att det såg ut som om att han menade att grannen själv skulle få renovera.
Haha, jag bor på bottenplan, så det får jag verkligen hoppas att det inte är Säkert FRA som har sitt tillhåll under mig. Kan vara därför jag känner mig extra iaktagen framför datorn

Yeah, såg det enkla "missförståndet" i hans inlägg Beror lite på vilket humör man är på hur man tolkar det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in