2009-02-02, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blotarn
Skulle snarare lägga dessa två ovan nämnda rullar i kategorien "ungdomsfilmer", och inte tjejfilmer. Fucking Åmål ÄR bra. Såg den på bio när den släpptes och jag blev väldigt överaskad över hur pass bra den var. Svensk film i allmänhet brukar suga röv men sen dyker det upp några få guldkorn som faktiskt förtjänar mera än skällsord från folk som går efter grupptrycket från polarna.

Okej vi säger ungdomsfilmer då, men jag tycker fortfarande inte att de är bra, min åsikt är och du får faktiskt hålla med mig om att svensk ungdomsfilm suger? kanske finns någon lysande men inte fucking åmål och hipp hipp hora..
Citera
2009-02-02, 19:16
Bannlyst
Bra film detta.
Citera
2009-02-03, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 899
Bra film detta.

Håller tyvärr inte alls med dig
Citera
2009-02-04, 02:17
Medlem
Incabuloss avatar
vet någon hur man kan hitta låtarna som är i denna film? nån som har nån länk eller så? pm:a mig gärna eller skriv det här =)
Citera
2009-02-09, 07:38
Medlem
talans avatar
Jag tyckte filmen var kanonbra, fast det beror nog på att jag kan relatera till den också, mamma fick cancer för några år sedan.
Citera
2009-02-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talan
Jag tyckte filmen var kanonbra, fast det beror nog på att jag kan relatera till den också, mamma fick cancer för några år sedan.

Aha gick det lika illa för henne som i filmen?
Citera
2009-02-09, 22:29
Medlem
MiniGangsters avatar
zzzZzzZ, de enda filmer svenskar kan göra är polisfilmer, filmer om relationer och dessa
Citera
2009-02-09, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnschore
Ikväll var jag och en polare med om något obehagligt.. Vi hade fått biljetter till den I taket lyser stjärnorna, av hans kompis som spelar med i den. När vi väl satt där insåg vi efter ett tag att :

1. Publiken var till 95 procent tjejer i åldern 12- 35
2. Deras humor var den värsta som nånsin existerat
3. Efter ca halva filmen satt alla och grät.. alltså GRÄT! Inte snyftade utan GRÄT..

Bruden bredvid mig i typ 20 års åldern växlade mellan att garva åt otroligt tråkiga såkallade "skämt" och att storgråta! Filmen var inte så rörande.. Titta då istället på Gladiator där till och med en vuxen man kan torka en tår ur ögat bara för att den är så bra!

Kanske drar igång värsta bråket här nu men seriöst tjejer, särskilt ni över 20, bit ihop när ni ser en icke speciell ungdomsfilm!

Helvete....

Nu har jag bara sett en teaterversion av boken men det låter som att du har väldigt dålig kontakt med dina känslor och blir provecerad av folk som har nära kontakt med sina känslor. Varför ska man bita ihop? Varför ska man inte visa sina känslor. Jag uppfattar dig som väldigt avstängd från det viktigaste här i livet nämligen känslor.
Citera
2009-02-10, 22:20
Medlem
Frostnatts avatar
Två trådar ihopslagna
/moderator
Citera
2009-02-14, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hong-Kong
Nu har jag bara sett en teaterversion av boken men det låter som att du har väldigt dålig kontakt med dina känslor och blir provecerad av folk som har nära kontakt med sina känslor. Varför ska man bita ihop? Varför ska man inte visa sina känslor. Jag uppfattar dig som väldigt avstängd från det viktigaste här i livet nämligen känslor.

Jag har redan erkänt att jag kan vara känslosam men då till en bra film i en annan genre. Om du kan erkänna att du kan sitta och gråta i popcornskålen med mamma bredvid och pappa som sitter och suckar till I taket lyser stjärnorna och sedan erkänna det här på FB måste du ha lyckats i livet. För det viktigaste som finns, det vi lever för, är nämligen känslor om du inte visste det?
Citera
2009-05-05, 21:32
Medlem
swedenrockss avatar
Någon som vet vart man kan tanka? finns inte på thepiratebay
Tacksam för svar
Citera
2009-06-03, 18:21
Medlem
SKiTSURs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swedenrocks
Någon som vet vart man kan tanka? finns inte på thepiratebay
Tacksam för svar

Nu finns den. Släpptes på dvd här i dagarna.

Såg den nyss och tycker den var helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in