Citat:
Ursprungligen postat av ajmon
Det är så att jag har blivit allt mer och mer sugen på att testa någon drog. Har tillgång till Hasch och kokain , men är det något men bör testa innan ?
Vet inte riktigt hur dom ligger till i "skalan" med farliga droger, men är det något jag bör testa innan som inte är så starkt ?
sen undrar jag med , är hasch samma som , cannabis ,weed,brunt och fan alla namn folket säger ?
Innan tråden låses så tänkte jag hjälpa dig lite, nöjer du dig inte med mitt svar så sök bara, då lär du hitta mer än nog.
Jag skulle nog rekommendera cannabis (hasch) eller alkohol som första drog, jag gissar på att du redan druckit en gång eller två så vi hoppar över till cannabis.
Weed betyder grönt röka, dvs rena buds (förhoppningsvis) vilket är helt enkelt delar av cannabisplantan som har plockats av och torkats / kurerats.
Hasch är för att beskriva det simpelt - koncentrerat weed, detta är oftast brunt eller svart till färgen, detta varierar dock väldigt mycket.
Om du nu bestämmer dig för att testa att '' röka på '' så ta en liten dos först, helst i joint eller pipa för enkelhetens skull, rök tills du känner något men ta det lugnt, tar du för mycket så blir det lätt att man börjar spy och må illa när man är ny.
Börja med typ 2 - 4 tändstickshuvuden som mått.
angående '' skalan '' så ligger troligtvis kokain ganska högt och cannabis ganska lågt.
Jag har själv ingen erfarenhet av kokain så jag lämnar det osagt om du borde testa det som din första drog eller ej.