• 1
  • 2
2009-02-02, 00:08
Medlem
ajmons avatar
Det är så att jag har blivit allt mer och mer sugen på att testa någon drog. Har tillgång till Hasch och kokain , men är det något men bör testa innan ?
Vet inte riktigt hur dom ligger till i "skalan" med farliga droger, men är det något jag bör testa innan som inte är så starkt ?
sen undrar jag med , är hasch samma som , cannabis ,weed,brunt och fan alla namn folket säger ?
Citera
2009-02-02, 00:11
Medlem
shizzles avatar
Du bör nog läsa på lite. Vet du inte skillnaden mellan cannabis och kokain så är du nog inte redo att knarka. Enligt min mening.
Citera
2009-02-02, 00:13
Medlem
Börja med en rekreationell drog, t.ex. heroin.
Citera
2009-02-02, 00:16
Medlem
Alkohol verkar passa dig.
Citera
2009-02-02, 00:17
Medlem
Herregud. Om det svenska samhället tog sitt ansvar skulle den här tråden inte existera.
Citera
2009-02-02, 00:17
Medlem
wilcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azraeli
Börja med en rekreationell drog, t.ex. heroin.

rekreationell betyder ungefär "för nöjets skull" de flesta som använder droger använder ju det för nöjets skull. eller var du ironisk?
Citera
2009-02-02, 00:20
Medlem
Åh fy fan..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ajmon
Det är så att jag har blivit allt mer och mer sugen på att testa någon drog. Har tillgång till Hasch och kokain , men är det något men bör testa innan ?
Vet inte riktigt hur dom ligger till i "skalan" med farliga droger, men är det något jag bör testa innan som inte är så starkt ?
sen undrar jag med , är hasch samma som , cannabis ,weed,brunt och fan alla namn folket säger ?

Innan tråden låses så tänkte jag hjälpa dig lite, nöjer du dig inte med mitt svar så sök bara, då lär du hitta mer än nog.

Jag skulle nog rekommendera cannabis (hasch) eller alkohol som första drog, jag gissar på att du redan druckit en gång eller två så vi hoppar över till cannabis.

Weed betyder grönt röka, dvs rena buds (förhoppningsvis) vilket är helt enkelt delar av cannabisplantan som har plockats av och torkats / kurerats.

Hasch är för att beskriva det simpelt - koncentrerat weed, detta är oftast brunt eller svart till färgen, detta varierar dock väldigt mycket.

Om du nu bestämmer dig för att testa att '' röka på '' så ta en liten dos först, helst i joint eller pipa för enkelhetens skull, rök tills du känner något men ta det lugnt, tar du för mycket så blir det lätt att man börjar spy och må illa när man är ny.

Börja med typ 2 - 4 tändstickshuvuden som mått.

angående '' skalan '' så ligger troligtvis kokain ganska högt och cannabis ganska lågt.

Jag har själv ingen erfarenhet av kokain så jag lämnar det osagt om du borde testa det som din första drog eller ej.
Citera
2009-02-02, 00:20
Medlem
-o-s avatar
Eftersom att alla andra är så elaka, ja alla dem namnen är ungefär samma sak. hasch kan ju vara en bra förstadrog.
Citera
2009-02-02, 00:22
Medlem
Alkohol -> Cannabis -> Stopp
Citera
2009-02-02, 00:26
Medlem
ajmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shizzle
Du bör nog läsa på lite. Vet du inte skillnaden mellan cannabis och kokain så är du nog inte redo att knarka. Enligt min mening.

Joo , jag vet att det är skillnad mellan cannabis och kokain, men det jag vet hjälper mig inte i detta läget.
och nej jag vet inte så himla mycket om droger överhuvudtaget, men när jag väl fått reda på vad som är bra att börja med så tänker jag läsa på just om den drogen.
Citera
2009-02-02, 00:29
Medlem
ajmons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åh fy fan..
Innan tråden låses så tänkte jag hjälpa dig lite, nöjer du dig inte med mitt svar så sök bara, då lär du hitta mer än nog.

Jag skulle nog rekommendera cannabis (hasch) eller alkohol som första drog, jag gissar på att du redan druckit en gång eller två så vi hoppar över till cannabis.

Weed betyder grönt röka, dvs rena buds (förhoppningsvis) vilket är helt enkelt delar av cannabisplantan som har plockats av och torkats / kurerats.

Hasch är för att beskriva det simpelt - koncentrerat weed, detta är oftast brunt eller svart till färgen, detta varierar dock väldigt mycket.

Om du nu bestämmer dig för att testa att '' röka på '' så ta en liten dos först, helst i joint eller pipa för enkelhetens skull, rök tills du känner något men ta det lugnt, tar du för mycket så blir det lätt att man börjar spy och må illa när man är ny.

Börja med typ 2 - 4 tändstickshuvuden som mått.

angående '' skalan '' så ligger troligtvis kokain ganska högt och cannabis ganska lågt.

Jag har själv ingen erfarenhet av kokain så jag lämnar det osagt om du borde testa det som din första drog eller ej.

Tack för att du tog dig tid att svara.
Med tändstickshuvuden , menar du på jointen då?
Blir ca 2-4 bloss ?
Citera
2009-02-02, 00:29
Medlem
Lokalizers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilcore
rekreationell betyder ungefär "för nöjets skull" de flesta som använder droger använder ju det för nöjets skull. eller var du ironisk?
Vad tror du själv?

Till ts: https://www.flashback.org/showthread.php?t=447673
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här