2009-02-01, 16:00
Medlem
ComicBakerys avatar
Läste en nystartad tråd om en kille som tyckte det var ett problem att han fick försats när han myste med en tjejkompis (https://www.flashback.org/showthread.php?t=838555)

Då började jag fundera på i hur stor utsträckning tjejer känner till denna försats, alltså att killar vid upphetsning kan "komma lite", det blir nån droppe (varierar iofs).

Så...känner tjejer till detta fenomen? Eller tror dom/ni att killen fått orgasm/utlösning? Nån kanske har en spännande anekdot på ämnet?
Citera
2009-02-01, 16:02
Medlem
4283s avatar
Tror de är mycket väl medvetna om detta. I alla fall några tjejer jag har varit med har nämnt detta några gånger - dock anser dessa kvinnor inte att det är något hot i form av att bli gravid. De tar de nog inte på så stort allvar - om något.
Citera
2009-02-01, 16:12
Medlem
csts avatar
Det är väl klart som fan att de känner till fenomenet. Iaf alla tjejer som har haft sex. Man får vara allt bra ouppmärksam om man skall lyckas missa det, det tror iaf jag.
Citera
2009-02-01, 16:13
Medlem
bloodredpouts avatar
försats, vad är det? nej då, skämt åsido. jo, jag har märkt av det, men nån spännande anekdot vete fan om jag har...
Citera
2009-02-01, 16:14
Medlem
NoReplys avatar
Hur kan man missa det egentligen? Får inte ungdomar idag sexualundervisning i skolan eller?

Självklart känner jag till försatsen, och jag har aldrig haft problem med den. Använd skydd så går det ju bra.
Citera
2009-02-01, 16:14
Medlem
R.Rs avatar
Hur är det egentligen med försatsen förresten, mer vanligt eller ovanligt?
Själv får jag aldrig någon försats såvida min orgasm inte blivit avbruten.
Citera
2009-02-01, 16:23
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Hur är det egentligen med försatsen förresten, mer vanligt eller ovanligt?
Själv får jag aldrig någon försats såvida min orgasm inte blivit avbruten.

Exakt samma här.
Jag har aldrig heller haft någon försats, fastän jag brukar självservera väldigt ofta, och har gjort så i flera år.
Citera
2009-02-01, 16:26
Medlem
Innehåller försatsen fungerande spermier? Alltså kan hon bli gravid av det?
Citera
2009-02-01, 16:32
Medlem
anordmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnol
Innehåller försatsen fungerande spermier? Alltså kan hon bli gravid av det?
Jepp, absolut, kan hända.
Var inte du närvarande vid biologilektionerna?
Citera
2009-02-01, 16:33
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ComicBakery
Läste en nystartad tråd om en kille som tyckte det var ett problem att han fick försats när han myste med en tjejkompis (https://www.flashback.org/showthread.php?t=838555)

Då började jag fundera på i hur stor utsträckning tjejer känner till denna försats, alltså att killar vid upphetsning kan "komma lite", det blir nån droppe (varierar iofs).

Så...känner tjejer till detta fenomen? Eller tror dom/ni att killen fått orgasm/utlösning? Nån kanske har en spännande anekdot på ämnet?

Försats fick vi lära oss om redan på högstadiet.
Angående att den kan innehålla spermier och därför skall man inte tro att man kan skydda sig med avbrutna samlag.
Alla tjejer i Sverige med någorlunda sinnesnärvaro borde känna till detta.
Citera
2009-02-01, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anordman
Jepp, absolut, kan hända.
Var inte du närvarande vid biologilektionerna?

Berättade läraren om försatser på era lektioner?
Citera
2009-02-01, 16:41
Medlem
ComicBakerys avatar
Jag vet ju själv att försatsen finns, och att den kan innehålla spermier, och att man kan göra någon gravid på så sätt. Jag minns bara inte var jag lärt mej det, samma som det mesta annat jag kan om sex och samlevnad. Alltså har jag svårt för att avgöra i hur stor utsträckning tjejer skulle känna till det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in