2009-02-01, 16:42
Medlem
Jag berättade om försatsen till en tjejkompis som alltid gick och skröt om att hon fick killarna att komma redan innan de ens hade börjat. Det enda jag fick som svar var först en lång tystnad, sen kom ett något konstigt uttryck sen vart hon äcklad då hon insett vad det var hon hade lekt med så mycket.

Vad jag förstått så är det tjejer som har erfarenhet i ämnet "vara först ner i byxan" som vet vad det är för något.

Alltså: De som kommer innanför underkläderna först vet om det.

Varför: Ingen jävla aning, de kan mer bara. Vet vad de ska göra och är allmänt mycket bättre på sex.
Citera
2009-02-01, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ComicBakery
Läste en nystartad tråd om en kille som tyckte det var ett problem att han fick försats när han myste med en tjejkompis (https://www.flashback.org/showthread.php?t=838555)

Då började jag fundera på i hur stor utsträckning tjejer känner till denna försats, alltså att killar vid upphetsning kan "komma lite", det blir nån droppe (varierar iofs).

Så...känner tjejer till detta fenomen? Eller tror dom/ni att killen fått orgasm/utlösning? Nån kanske har en spännande anekdot på ämnet?
Känner du till det, känner tjejer också till det
Citera
2009-02-01, 17:27
Medlem
karlpessars avatar
är det vekligen så att försats innehåller spermier?
började tveka lite när jag nyligt läste att försatsen kommer från en körtel för att bygga upp en "spermietrevlig" miljö innan utlösing.
tror dock fortfarande mer på den traditionella historien men kan de vara så att "De" bara vill att man ska använda skydd för att motverka könssjukdomar eller då killen i fråga är aningen dum i huvet och kommer i kissgrottan i alla fall i stället för att köra avbrutet?
Citera
2009-02-01, 18:05
Medlem
myrrhas avatar
Jodå, klart att jag vet vad det är. Däremot så verkar det variera väldigt mellan olika killar, jag har varit med killar som får massor och andra som är snustorra tills de kommer Jag tycker att det är rätt sexigt!
Citera
2009-02-01, 18:23
Medlem
Sauce-Bamps avatar
Så vitt jag vet så är försatsen till för att rensa/rena urinröret och att det kan följa med en liten del spermier i försatsen.
Eftersom dom små rackarna lever upp till 4dagar(rätta mig om jag har fel) så tror inte jag själv att avbrutet samlag skulle vara det säkraste
Citera
2009-02-01, 18:24
Medlem
ComicBakerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av musli
Känner du till det, känner tjejer också till det

Så allt jag vet om killar (är själv kille) vet tjejer också? Det var antingen naivt eller förolämpande, beroende på hur du menar...

Citat:
Ursprungligen postat av karlpessar
började tveka lite när jag nyligt läste att försatsen kommer från en körtel för att bygga upp en "spermietrevlig" miljö innan utlösing.
tror dock fortfarande mer på den traditionella historien men kan de vara så att "De" bara vill att man ska använda skydd för att motverka könssjukdomar eller då killen i fråga är aningen dum i huvet och kommer i kissgrottan i alla fall i stället för att köra avbrutet?

Hmm, det var en konspirationsteori jag inte hört förr, men jag betvivlar starkt att det skulle vara så. Nu är jag aningen obildad vad gäller min egen anatomi, men försatsen är väl typ en spermiefri utlösning? Och eftersom spermierna och övriga vätskan delar en stor del av transportvägen, så är det väl lätt hänt att några spermier slinker med. En utlösning innehåller ju nåt i stil med 100 miljoner spermier, så det borde finnas ganska många potentiella som kan åka snålskjuts med försatsen?
Citera
2009-02-01, 19:07
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Läste en nystartad tråd om en kille som tyckte det var ett problem att han fick försats när han myste med en tjejkompis (https://www.flashback.org/showthread.php?t=838555)

Då började jag fundera på i hur stor utsträckning tjejer känner till denna försats, alltså att killar vid upphetsning kan "komma lite", det blir nån droppe (varierar iofs).

Så...känner tjejer till detta fenomen? Eller tror dom/ni att killen fått orgasm/utlösning? Nån kanske har en spännande anekdot på ämnet?

Jag känner till det.. Vissa killar har större försats och vissa mindre.. Hos individen kille så kan det oxå skilja beroende på grad av upphetsning.

Vad skulle man ha för spännande anekdoter kring ett naturligt fenomen som alla känner till om man har varit vaken på sexualundervisningen?
Citera
2009-02-01, 19:11
Medlem
Choklaads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av R.R
Hur är det egentligen med försatsen förresten, mer vanligt eller ovanligt?
Själv får jag aldrig någon försats såvida min orgasm inte blivit avbruten.
Det är ju jätteolika en del får massor och andra ingen.

Kan tänka mig att det är precis lika inviduellt som hur pass våt/blöt en tjej blir.
Citera
2009-02-01, 19:12
Medlem
Tolvans avatar
Försats, nä vad är det??? Men jag vet vad en företsats är, räknas det
Citera
2009-02-01, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rohypnol
Innehåller försatsen fungerande spermier? Alltså kan hon bli gravid av det?
Nej. Försatsen per se innehåller inte spermier. Däremot kan den "ta med sig" ev. kvarvarande spermier i urinröret från tidigare "sats," som inte sköjlts bort med t.ex. urin.
Citat:
Ursprungligen postat av karlpessar
Det man kallar försats (el. pre-ejakulat) är en klar, seg vätska som produceras i de s.k. bulbouretrala körtlarna, som sitter nära prostatan. Man kan tänka sig dess funktion som att den "banar väg" för satsen (ejakulatet) som komma skall genom att fungera som glidmedel etc.
Citera
2009-02-01, 20:00
Medlem
karlpessars avatar
Citat:
Hmm, det var en konspirationsteori jag inte hört förr, men jag betvivlar starkt att det skulle vara så. Nu är jag aningen obildad vad gäller min egen anatomi, men försatsen är väl typ en spermiefri utlösning? Och eftersom spermierna och övriga vätskan delar en stor del av transportvägen, så är det väl lätt hänt att några spermier slinker med. En utlösning innehåller ju nåt i stil med 100 miljoner spermier, så det borde finnas ganska många potentiella som kan åka snålskjuts med försatsen?

men om vi säger så här jag har varken dragit i skinnflöjten eller doppat veken på minst en vecka och igentligen borde mitt basiska urin döda mina mini-me direkt. jag vet inte om det är så men om vi säger att jag inte har några levande spermier i urinröret så borde väl försatsen inte ha någon befruktande effekt?
Citera
2009-02-01, 22:01
Medlem
-Jamaica-s avatar
Haha, ja jag vet vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in