2003-09-09, 16:30
Medlem
Novachss avatar
Skulle vilja höra eran åsikt om det här med att skaffa mer barn igen när man kommer till rond nr 2. Alltså:

Rond 1: 20-30 år, gift, barn, villa, volvo och vovve
Rond 2: 30-40 år, skild, barn v/v, toyota och katt.

De tjejer som jag träffar nu, och som är i ungefär samma sits som jag, verkar vara intresserade av nästan samma sak allihopa. De verkar vara programmerade på: 1) Mera barn, 2) Bröllop, 3) Ny bostad, 4) Ny bil och 5) Banken (hur mycket har vi?)

Man ser så många i bekantskapen som har så väldigt bråttom att skaffa mera barn så fort dom har hittat en ny partner... Varför så bråttom och varför måste kärleksruset nästan alltid kryddas med mera barn?

Har själv två underbara pojkar, så jag tycker att jag klarar mig, men för de tjejer som jag träffar så verkar det inte spela någon roll hur många barn det finns i förhållandet, de vill ha alltid ha fler även om de själva kommer dragandes med ett par stycken!

Upplever fler än jag det här? Ska man säga nej eller "börja om från början"? Det måste väl finnas andra saker att göra i livet än att uppfostra barn, eller?
Citera
2003-09-09, 16:39
Medlem
johnjohns avatar
Jag har alltid sagt att jag inte ska ha barn. De quinnor jag träffar vill ha barn eller gar redan och precis som du skriver så vill de ha fler utav ngn anledning som jag inte kan förstå. Hur som haver din fråga: du ska vara tydlig med barnfråga direkt. Om du inte vill ha så säg det innan det blir för seriöst.
Citera
2003-09-10, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novachs
[...] men för de tjejer som jag träffar så verkar det inte spela någon roll hur många barn det finns i förhållandet, de vill ha alltid ha fler även om de själva kommer dragandes med ett par stycken!
[...]Det måste väl finnas andra saker att göra i livet än att uppfostra barn, eller?

Kvinnlig drift

Det ligger nog i vårt väsen ganska mycket faktiskt. Diskutera det som vuxna, kanske finns det inte utrymme för fler barn? Rimligen borde hon inse detta?

-Laura
Citera
2003-09-10, 11:09
Medlem
Mihailovics avatar
Att skaffa barn är ett stort åtagande och ansvar. Känner du att du gjort
ditt på den fronten och är nöjd och inte vill typ gifta dig igen så är mitt
råd att på ett så tidigt stadium som möjligt säga detta bestämt.
(en sak är många tjejer inte bryr sig om detta utan tänker att dom nog
kommer att få dig att ändra uppfattning)

Finns en del tjejer som trots att de har flera barn vill skaffa ännu fler, ibland av den orsaken att så att säga försöka låsa dig vid ett förhållande samt att de inte har någon egen karriär och trivs med att vara hemma
och uppfostra barn. Inget fel i det men den typen skall du nog hålla
dig borta från.
Citera
2003-09-10, 11:17
Bannlyst
Ja, har jag inte sagt att folk är idioter? När de precis har lyckats krångla sig ur ett äktenskap med advokater, delad vårdnad och diverse bodelningtvister så träffar de en ny partner och hoppar i skiten igen med bägge benen.

Ibland blir man så trött...

// Roger P.
Citera
2003-09-10, 13:54
Medlem
Sekalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Ja, har jag inte sagt att folk är idioter? När de precis har lyckats krångla sig ur ett äktenskap med advokater, delad vårdnad och diverse bodelningtvister så träffar de en ny partner och hoppar i skiten igen med bägge benen.

Ibland blir man så trött...

// Roger P.

Japp.Precis så är det.Samma misstag om och om och om och om....
...............igen.
Citera
2003-09-10, 14:35
Medlem
LadyTieras avatar
Jag har ett och det räcker......

Man ska INTE skaffa barn bara för att tjejen vill...verkar vara ett dumt sätt att bli pappa på, men ska vilja båda två...kan tjejen inte acceptera att killen inte vill ha barn eller inte ha fler barn så får hon gå till någon annan eller leva ensam med katter i en etta i bagarmossen.

De jag vet som skaffar barn i "Fas 2" utan att egentligen vilja det hammnar i någon sorts fälla, börja om igen med små och samtidigt ha halvstora unger på annat håll. en djävla soppa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in