2009-01-31, 14:42
Medlem
Har precis fått hem min macbook 10.5.6, hade synkat en beställning med mer ram. I början var det problem på båda. Sökte då och fick reda på att det behövdes lite kraft. Då gick det, iallafall i den ena.

Den andra kortplatsen (som är den vänstra sett från arbetsläge) skådar jag en liten plastflärp som är dubbelvikt i. Ser ut som en sådan bred plastflärp med små kablar i. Ska den vara där? Det känns som det är den som tar emot. Har testat att trycka ordentligt men den vill inte riktigt. Misstänker att den plastflärpen inte ska vara där.

Ussch. Oroande. Så här vill man ju inte ha det. Någon som har något förslag hur jag skulle kunna ordna det?

Mvh
Citera
2009-02-01, 19:23
Medlem
zoobits avatar
Vänt minnet bakofram?
Citera
2009-02-01, 19:31
Medlem
Pallemans avatar
Vik ut plastflärpen och sätt i minnet, vik in plastflärpen igen. Den är ju till för att hjälpa dig att dra ut minnet när du ska ut med det.
Citera
2009-02-01, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Vik ut plastflärpen och sätt i minnet, vik in plastflärpen igen. Den är ju till för att hjälpa dig att dra ut minnet när du ska ut med det.
Några sådana finns det inte i MacBook. Det är i iMac...

Citat:
Ursprungligen postat av flytime
Har precis fått hem min macbook 10.5.6, hade synkat en beställning med mer ram. I början var det problem på båda. Sökte då och fick reda på att det behövdes lite kraft. Då gick det, iallafall i den ena.

Den andra kortplatsen (som är den vänstra sett från arbetsläge) skådar jag en liten plastflärp som är dubbelvikt i. Ser ut som en sådan bred plastflärp med små kablar i. Ska den vara där? Det känns som det är den som tar emot. Har testat att trycka ordentligt men den vill inte riktigt. Misstänker att den plastflärpen inte ska vara där.

Ussch. Oroande. Så här vill man ju inte ha det. Någon som har något förslag hur jag skulle kunna ordna det?

Mvh
Vilken Macbook är det? Aluminum eller vita i plast? Ta en bild på det och lägg upp, gör ingenting annat! Jag jobbar som Appletekniker. Har du Alumnium så är det en kabel , som är ganska bred och dubbelvikt och sitter in i en kontakt på logikkortet(moderkortet på pc-språk).. Den har kontakter med kol, för att leda strömmen, den är fruktansvärt ömtålig. Så ta en bild och lägg upp!
Citera
2009-02-01, 22:42
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Några sådana finns det inte i MacBook. Det är i iMac..

Ah, läste inte noga nog!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in