2009-01-30, 22:15
Medlem
hoppas jag har skrivit i rätt avdelning nu, för har inte riktigt koll på dessa saker..

jo så här är det, jag har 4 st extra dvd enheter på min dator, trots att jag bara har en.. hm jag förstår inte riktigt tänket, men jag vet att det krävdes denna inställning pga något spel för massa år sedan. men iochmed att jag inte spelar spel på denna dator längre vill jag helst försöka ta bort dessa "extra" dvd enheterna. hur går jag till väga.
jag har en printscreen att visa om någon har lust att hjälpa mig.

http://i609.photobucket.com/albums/t...xaa/tabort.jpg

någon som vet vad jag ska göra nu?
Citera
2009-01-30, 22:21
Medlem
ja du kan ju börja med att ta reda på vilken DVD emulator du använder..
Daemon tools eller anydvd etc etc...

Sedan avinstallerar du skiten så slipper du det helt och hållet.

Annars kan du alltid gå in i programmet och ändra antalet dvdäs till 1st !!

nu kan tråden låsas
Citera
2009-01-30, 22:21
Medlem
noremlacs avatar
Det är inte så att du har något "mount" program installerat? Som t.e.x Daemon Tools, Alcohol 120% ?? Testa avinstallera dessa.
Citera
2009-01-30, 22:34
Medlem
tyvärr så hade jag inte så bra koll på min dator då denna inställning skedde. men daemon tools känns igen.. dock är det avinstallerat nu.. och ändå är detta kvar.
alkohol... finns inte heller installerat. finns det några andra program som jag ska kika efter?

vart ska jag leta? vad ska jag leta efter? :/
Citera
2009-01-30, 23:19
Medlem
tomorres avatar
Tja, ett tips är ju att gå igenom programfolder och kolla vad som finns installerat. Program som du inte vet vad dom gör är det ju bara att googla!
Citera
2009-01-30, 23:23
Medlem
k4r4t3k4n4k4ss avatar
Allra enklast är att inaktivera enheterna i Enhetshanteraren

Start -> kör -> devmgmt.msc -> OK

Leta upp DVD-enheterna, högerklicka och välj inaktivera.

Inaktiverar du alla kommer du att inaktivera din riktiga DVD-enhet också men det är egentligen bara att pröva sig fram till vilken det är. Det är enkelt att aktivera dem igen på motsatt sätt.
Citera
2009-01-30, 23:30
Medlem
tomorres avatar
Typisk har ju emulerade enheter namn som "LQZ 3WPAH8BW". Fysiska tenderar att ha namn som "Lite-on", "Optiarc", "NEC", "Sony"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in