2009-01-30, 21:15
Medlem
Jag har Windows Vista 32 Bits och försöker använda Windows Movie maker med .MOD filer/codec då jag har en JVC Everio GZ-MS100E Video kamera... i början krashade programet varje gång jag importerade .Mod fil.. efter läsning om just fil formatet .MOD var det ju nästan lika som MPG så därför ändrade jag namnet till .MPG och därefter gick det att se på .MOD filer i Windows movie maker och även Windows media player samt spara utan krash.. Däremot går det inte att se på hela filmen när jag sparade..

Jag sparade filmen och effekterna syns men själva filmen är borta... så är det på ungefär hälften av alla klipp som sparats... ( Håller på med ett arbete om Ambulanssjukvården så det vore roligt att bli klar )

Det borde inte vara problem med mina egna codecs då jag kan se på filmerna i Windows movie maker och kan spara med de gammla versionerna ( dock med hemsk kvalité istället ),

Så nu vill jag egentligen veta...

Finns det något program som liknar Windows Movie Maker som skulle kunna hantera .Mod filer eller mer avancerade codecs så att jag kan spara filerna och se på dem... Och jag känner till Vegas och Premier och sånna men jag behöver lättare program... har även krash problem med ett antal av dessa program..
Citera
2009-01-30, 23:46
Medlem
LjunG-s avatar
Ett annat alternativ vore ju att hitta ett program som kunde konvertera filerna, det tror jag att jag skulle ha satsat på i din situation.
Citera
2009-01-31, 10:47
Medlem
Jag listade ut att om jag konverterar filerna till WMV (7.0) så gick codecen bra att använda och spara men däremot fick man de " Gröna " Codec error:s som kommer ibland när du ändrar codecs.. men det fungerar dugligt iallfall om någon annan skulle ha samma problem

" Konverterades med YouTube Downloader "
Citera
2009-01-31, 14:56
Medlem
OffT: Personligen använder jag Pinnacle 12 Ultimate eller Corel VideoStudio.. jättebra redigeringsprogram om man vill ha det lite mer avancerat men ändå på en förståelig nivå
OnT: De ovän nämnda stödjer .mod , annars är det väl bara att fixa ett program som konverterar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in