2009-01-30, 19:41
Medlem
Nickeps avatar
Följande Trådar av Död o återfödd finns nu samtidigt på forumets första sida. Hur ser formets medlemmar på saken. Är det rimligt att en enstaka debattör, i varje fall visuellt, tar upp forumet med så många trådar samtidigt?

Ateisternas barnsliga argument emot Gud...
Död o återfödd

Ny vetenskaplig studie: Barn föds med en tro på GUD!! Vi föds alla till kreationister
Död o återfödd

Intelligent Design, det enda logiska...här får ni alla bevisen...
Död o återfödd

Hjärn-transplantation, vad händer med Jaget?
Död o återfödd

Vem skapade Solen? Vad säger ni, ateister?
Död o återfödd

Andliga behov, bevis på Guds existens!!!
Död o återfödd

Livet är ett evigt kontinuum...det medvetna Jaget är evigt!
Död o återfödd

Det mest logiska beviset för Gud som universums Orsak! (Vi tar det i 7 logiska steg!)
Död o återfödd

Hjärnan vs Medvetandet...ateismens svåra problem..!
Död o återfödd

Man kan inte känna Gud genom fysiska hjälpmedel...
Död o återfödd

Vad säger ni...borde det inte finnas en maximeringsregel för hur många trådar som samma debattör kan ha uppe samtidigt?
Senast redigerad av Nickep 2009-01-30 kl. 19:46.
Citera
2009-01-30, 20:09
Medlem
micaeles avatar
Nej, varför skulle det behövas en sådan gräns? Om en debattör startar tio trådar i minuten är det helt ok, så länge det inte handlar om korspostning.
För det finns väl ingen regel som säger att man som TS måste vara med och debattera i sina egna trådar, även om det är god sed till en början?
Citera
2009-01-30, 20:10
Medlem
Carpe Diems avatar
Religion -> FB

Det finns ingen regel som hindrar en användare att skapa många trådar så länge dessa har olika diskussionsämnen, och följer reglerna i övrigt.
/mod.
Citera
2009-01-30, 20:24
Medlem
Mhaels avatar
Oh sweet, en samlingspost för DoÅ!

OnT så håller jag med om att det är okej så länge det inte är korspostning eller annat regelbrott.
Citera
2009-01-30, 20:25
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carpe Diem
Religion -> FB

Det finns ingen regel som hindrar en användare att skapa många trådar så länge dessa har olika diskussionsämnen, och följer reglerna i övrigt.
/mod.
Nej, sådan regel saknas! I de flesta sammanhang kan dock samme debattör rimligen inte klara att ge meningsfull styrning år så många egna trådar samtidigt - i varje fall på enskilt subforum. Därför anser jag forumets moderatorer borde fundera över att verka för införande av en begränsningsregel. I det aktuella fallet har samme debattör tendens att vid upprepade tillfällen totalt spamma det aktuella forumet på liknande sätt. Effektivt sätt att strypa ett subforums funktion - det kan aldrig vara meningen med flashback!
Citera
2009-01-30, 20:32
Medlem
najass avatar
DoÅ diskuterar ju dessutom sällan utan lägger in inlägg efter inlägg utan reflektion över andra debatörers argument (särskilt de med avvikande åsikt), dvs ytterst sällan är det diskussioner det är frågan om.

Dock tror jag inte på att förbjuda någon att ha mer än x antal inlägg. Jag har helt enkelt valt att strunta i hans trådar (även om jag ibland inte kan motså att kommentera de värsta dumhererna).

DoÅ är ju en sådan som postar samma inlägg på en mycket stort antal forum (jag stöter på honom rätt ofta i andra forum och eftersom hans inlägg är synnerligen karakteristiska så går det inte att missta sig).

Mit råd är att strunta i det, tyvärr får man ju ta sådana här exempel om man vill ha ett fritt forum. Vad beträffar KFK-regeln borde den väl iofs kunna användas men jag har aldrig riktigt begripit vilka kriterier som gäller för den.

Dock, håller jag med dig i sak Nickep, men tror det blir svårt med reglering.
Citera
2009-01-30, 20:44
Medlem
Nickeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
DoÅ diskuterar ju dessutom sällan utan lägger in inlägg efter inlägg utan reflektion över andra debatörers argument (särskilt de med avvikande åsikt), dvs ytterst sällan är det diskussioner det är frågan om.

Dock tror jag inte på att förbjuda någon att ha mer än x antal inlägg. Jag har helt enkelt valt att strunta i hans trådar (även om jag ibland inte kan motså att kommentera de värsta dumhererna).

DoÅ är ju en sådan som postar samma inlägg på en mycket stort antal forum (jag stöter på honom rätt ofta i andra forum och eftersom hans inlägg är synnerligen karakteristiska så går det inte att missta sig).

Mit råd är att strunta i det, tyvärr får man ju ta sådana här exempel om man vill ha ett fritt forum. Vad beträffar KFK-regeln borde den väl iofs kunna användas men jag har aldrig riktigt begripit vilka kriterier som gäller för den.

Dock, håller jag med dig i sak Nickep, men tror det blir svårt med reglering.
Inom de föredömliga och rimliga gränser som flashback tillämpar tror jag ingen är större tillskyndare till ett öppet forum än jag själv. Vad jag är ute efter är enbart rimlighet. Det finns ju fler dagar än en på veckan. Ingen skulle ju känna sig särskilt ofri av en begränsningsregel säg t.ex. tre, fyra trådar per dygn i samma subforum. Intet är som väntans tider!
Citera
2009-01-30, 21:20
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas

Det gynnar verkligen inte diskussionen, mer än att andra diskuterar om hur stor idiot han är.
Nej jag tycker just denne personen rabblar gojja oavsett och det vet varenda medlem eller moderator här.
Citera
2009-01-30, 21:25
Medlem
Läskigs avatar
Nej då, om någon vettig person orkar hålla igång en massa trådar så ska de givetvis få göra det, svårt dock när det gäller DoÅ med tanke på att han bara skapar tramstrådar, bättre vore det om folk lärde sig att ignorera trådar som skapades av personer som uppenbart är troll...
Citera
2009-01-30, 21:27
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Nej jag tycker just denne personen rabblar gojja oavsett och det vet varenda medlem eller moderator här.
Men sådant skall och får inte spela någon roll. Oavsett om man rabblar gojja eller struntar i meddebattörer skall man fortfarande ha full frihet att starta trådar och skriva inlägg obegränsat.
Tramsar man och korspostar åker man dit på det ändå. Och anser man att en tråd är trams skriver man inte däri.
Citera
2009-01-30, 21:40
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Men sådant skall och får inte spela någon roll. Oavsett om man rabblar gojja eller struntar i meddebattörer skall man fortfarande ha full frihet att starta trådar och skriva inlägg obegränsat.
Tramsar man och korspostar åker man dit på det ändå. Och anser man att en tråd är trams skriver man inte däri.

Har man bara skit att skriva på FB kommer det snart en KFK-varning på posten.
Gynnar man inte diskussionen har man inget att göra på ett diskussionsforum, det står jag fast vid oavsett.
Citera
2009-01-30, 21:42
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Har man bara skit att skriva på FB kommer det snart en KFK-varning på posten.
Gynnar man inte diskussionen har man inget att göra på ett diskussionsforum, det står jag fast vid oavsett.
Då är vi helt överens.
Jag vill bara uttrycka min bestämdhet i att det inte ska finnas någon gräns för hur många trådar eller inlägg man får skapa på en viss tid, det skall vara obegränsat - även om en person mest skriver sådant som andra anser är tokerier och flum. Som du säger, KFK-regeln tar hand om de svåraste fallen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in