Citat:
Ursprungligen postat av grinz
Jag hittade sidan (
www.videoglasogon.se) för två veckor sedan. Sidan var inte igång då men jag beställde via mail. Jag köpte en paketlösning med mediaspelare och videoglasögon. Jag är helnöjd med dom. Först känns det ganska speciellt men man man vänjer sig vid dom.
Jag har använt dom på tåget mellan Gbg och Sthlm utan några problem. Film är mitt stora intresse och jag kollar på minst en film om dagen med dom i sängen. Jag har en liten tv så de passar även när jag spelar playstation.
För ca 3 år sedan köpte jag ett par av annat märke och modell. Priset var det dubbla och kvaliten var usel. Så visst har det skett framsteg. Jag ångrar inte mitt köp.
Citat:
Ursprungligen postat av njetski-
Det blir alltså inte tröttsamt för dina ögon när du ser en tvåtimmarsfilm t ex?
Hur mycket ögonkorsning handlar det om? Hur många cm alltså. Som att läsa en bok, eller längre bort?
Jag har aldrig blivit trött men i början gjorde jag lite fel. Jag placerade dom för långt upp på näsan. Man får ha dom lite längre ner på näsan än ett par vanliga glasögon. Då får man riktigt bra bild. Man vänjer sig snabbt och nu är det inga problem alls. Jag kan även meddela att jag använder vanliga glasögon under utan problem.
Jag läste att man skulle ta en paus efter några timmar. Samma sak gäller för datorskärmar
Angående ögonkorsningen så har jag inte ens reflekterat över det. Det är alltså längre bort än en bok.
Köpte Motorstorm 2 idag till Playstation 3. Det var ritktigt skön känsla att spela det med videoglasögonen. Köpte trådlös bildöverföring från samma sida också. Jag spelar alltså helt portabelt