2009-01-30, 15:47
Medlem
BSGs avatar
Jo har sökt och ni får ursäkta om jag inte sökt tillräckligt bra så, finns det liknande tråd hänvisa gärna till den...

Låt oss säg att jag vill att Daemon Tools eller Windows Sidopanel inte startar vid uppstarten hur gör jag?
Citera
2009-01-30, 15:54
Medlem
micaeles avatar
Program som startar automatiskt erbjuder i nästan alla fall själva en inställning som avgör ifall du vill att det ska starta med Windows eller inte. Det gör iaf Daemon Tools i sina preferences.

Om inte annat kan du kolla i Windows register för att stänga av automatstarter. Hur du gör detta kan du kolla på Google på fem sekunder, för att få adekvata instruktioner och hjälp om vad man kan och inte kan göra däri.

Det finns också uppsjöar av program som hjälper dig med sådana här inställningar och mycket mer. T.ex. Windows Defender har funktionalitet för att kolla program som startas automatiskt.
Citera
2009-01-30, 16:04
Medlem
BSGs avatar
Ok tack det hjälpte tråden kan låsas!
Citera
2009-01-30, 17:14
Medlem
MaRcizcos avatar
micaele hjälpte dig mycket bra.

Men om programmet inte har någon sådan så kan du gå in via: Start -> kör -> msconfig -> autostart sen klickar du bara ur dom du inte vill ha !
Citera
2009-01-30, 18:17
Medlem
4283s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco

Men om programmet inte har någon sådan så kan du gå in via: Start -> kör -> msconfig -> autostart sen klickar du bara ur dom du inte vill ha !
Micaele hjälper alla bra! Du kan också gå in i Start > alla program > autostart och ta bort lite grejs! Fast det är väl bara program som du lagt till manuellt där... kanske...
Citera
2009-01-30, 22:13
Medlem
BSGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaRcizco

Okej de fanns några program som jag behövde då de inte fanns..

Hade typ 10 program som startade i uppstart bla Babylon,Sidopanel,Google Earth,Daemon Tools och massa anant som jag inte ens vet varför jag har installerat på datorn.
Senast redigerad av BSG 2009-01-30 kl. 22:16.
Citera
2009-01-30, 22:16
Medlem
Andreasvbs avatar
Om du inte hittar "kör" är det för att den inte finns där från början, du kan lägga till den i egenskaper för startmenyn.

Annars fungerar Win+R också.
Senast redigerad av Andreasvb 2009-01-30 kl. 22:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in