2009-01-30, 15:08
Medlem
rezzs avatar
Om ja gör blandar i hop en god sallad och ställer i en skål i kylen (med gladpack på). Hur länge kan den stå utan att smaka illa? En vecka?

Sedan skulle ja vilja ha tips på sallader.
Ja brukar blanda grönsallad, oliver, fetaost, tomater och hälla på någon dressing.
Citera
2009-01-30, 15:11
Medlem
micaeles avatar
Efter ett par dagar brukar den mesta smaken ur sallad ha försvunnit och det är bara vatten kvar, är min erfarenhet.
Citera
2009-01-30, 15:12
Medlem
tzjs avatar
Skär bort "frögeggan" i tomaterna. Dvs så bara det tjockaste skalet blir kvar. Godare att äta och den blir inte lika blaskig.

Alltså skär i klyftor och filéa dem.
Citera
2009-01-30, 15:21
Medlem
LaToyas avatar
Nej, absolut inte så länge som en vecka. Beror ju såklart på vad du har i, saker som oliver, soltorkade tomater och fetaost håller ju länge, men grönsallad av olika slag, tomater, gurka etc, tycker åtminstone jag, sunkar till sig efter bara något dygn i kylen.

Jag brukar göra en råkostsallad med finhackad vitkål, rivna morötter, hackad purjolök och finhackad paprika i olika färger. Lägg allt ihopblandat i en stor bunke med lock, häll därefter på en uppvärmd vinegrette med rapsolja/olivolja, äppelcidervinäger, honung, salt, peppar och kryddor. Låt svalna, sätt på locket och förvara sedan i kylen, upp till en vecka klarar den sig.
Citera
2009-01-30, 15:22
Bannlyst
Ta även bort frögeggan i gurkan med en tesked. Min erfarenhet är att sallader håller sig längre, ju "torrare" den är
Citera
2009-01-30, 16:45
Medlem
dePauls avatar
Din sallad kommer att tappa i kvalité efter ca 40 minuter.

~Paul~
Citera
2009-01-30, 17:27
Medlem
krypmetodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adapterpenis
jag har svaret på detta dilemma ! du måste förmodligen formatera om datan, och inte bara en gång utan 68 gånger. Det kan ta tid jag vet men din data blir som ny !

hare gött !

va? försöker du vara rolig nu eller?
Citera
2009-01-30, 21:02
Medlem
rezzs avatar
ok, mer förslag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto