2009-01-30, 12:10
Medlem
Som sagt, vem är denna hysteriska kärring? Hon har härjat länge i AB, såg henne där första gången i mitten på nittiotalet.

Hon raljerar om allt, svär och domderar, "skriker alltid högst men aldrig först", dvs hon tillför aldrig något, kommer aldrig med ny information. Bara raljerar om sånt som andra redan skrivit om.
Om det rapporteras i media om nåt nytt rön gällande fett, livsmedelsfärger, allergier osv, då kommer en ny artikel av henne som ett brev på posten, där hon skriver om att det har hon minsann alltid vetat!! och det är fel på allt och alla: ica, axfood, livsmedelsverket, forskare och professorer, allt är bara skit!! utom hon själv som förstås är ofelbar.
Aldrig några konstruktiva förslag, bara "allt är skit, vem ska ta ansvar!!" typ.

Mat och vin är f.ö. inte den enda delen av AB som hemsöks av henne, hon dyker upp lite varstans med smaklösa utspel. Hon äter kattmat (japp, på bild), flashar sin egen dubbelhaka gång på gång samtidigt som hon förfasar sig över hur män ser ut i "långkalsonger" (träningskläder) , mm

Vet ni ngt om henne, har ni träffat henne irl? (Finns människan på riktigt?)
Citera
2009-01-30, 15:04
Medlem
Hon är kort sagt urtypen för en kvällstidningsjournalist, de stjäl allt och skriver bara om saker som har lagom mycket uppmärksamhet.
Citera
2009-01-30, 17:24
Medlem
En gång i tiden var hon redaktör för tidningen Frida, say no more.
Citera
2009-01-30, 18:02
Medlem
Amors avatar
Man får obehagskänslor när man läser hennes artiklar, man får vara glad att hon inte är ens mamma.
Citera
2009-01-30, 19:28
Medlem
Catyas avatar
Jag tycker Karin Ahlborg är en riktigt bra journalist, faktiskt en av de bästa på AB! Jag läser mer än gärna hennes artiklar!
Citera
2009-01-30, 19:58
Medlem
Stekt bacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Hon är kort sagt urtypen för en kvällstidningsjournalist, de stjäl allt och skriver bara om saker som har lagom mycket uppmärksamhet.

Typisk avundsjuka - du har aldrig jobbat va?
Citera
2009-01-31, 04:52
Medlem
Tantaloras avatar
http://www.aftonbladet.se/matvin/kar...icle3243927.ab

Jag gillar hennes artiklar!
Som den här om torsken. Och många andra artiklar. Kommer ihåg den om smöret. Även de om innehållsförteckningar och vad det egentligen det är som vi stoppar i oss.

Tillsatser i svenska skinkan:
http://www.aftonbladet.se/matvin/kar...icle2565147.ab
Citera
2010-11-05, 17:13
Medlem
Har själv suttit och läst igenom en massa av hennes artiklar efter att jag av en slump insåg att detta är en kvinna som kan leverera humor. Många timmars skrattande har denna begåvade kvinna gett mig! Nu säger jag inta att allt är kul, många av hennes artiklar är faktiskt ganska gråa men sen finns det de där artiklarna som är så jäkla roliga. De artiklarna där vår allas favorit reporter Karin Ahlborg helt utan eftertanke skriver om bristfälliga undersökningar och behandlar dessa som fakta. Man kan fundera om hon är helt tappad eller om hon bara som alla andra får hjärnsläpp ibland.

Jag tycker att vi alla ska vara glada över att journalister som Karin finns. Journalister som saknar förmågan, kritiskt tänkande är ett av livets nöjen! Ett stort tack till denna underbara kvinna!
Citera
2010-11-05, 17:29
Medlem
Ett tips! Artikeln "Fredagsmys - en klassfråga" är helt underbar tycker jag!
http://www.aftonbladet.se/wendela/article8039177.ab
Citera
2011-02-04, 10:37
Medlem
raketpajs avatar
Även om jag inte håller med henne i precis alla hennes åsikter tycker jag hon är förnuftig i mycket. Därför läser jag gärna hennes artiklar men framför allt hennes kolumner.

De senaste månaderna har det dock nästan inte publicerats något alls av Karin. Vad har hänt? Har Karin Ahlborg slutat på Aftonbladet? I så fall varför och vad gör hon nu?
Citera
2016-01-12, 18:15
Medlem
Grävulens avatar
Karin Ahlborg deltog i skapandet av en artikel tillsammans med Oskar Forsberg, Staffan Dickson och Susanna Nygren som karaktärsmördar en 15-årig pojke som samma dag mördats med en kniv i hjärtat när han satt i skolan med sina vänner.

Karin Ahlborg återgav en intervju med GMs far som beskrev mordoffret som en mobbare som fått härja utan att rektorer och polis vågade ingripa. Han hävdade att sonen inte hade fått någon hjälp med att återupprätta sin sons heder efter en dispyt med BO. Dispyten beskrivs inte närmare och inga övriga källor efterfrågas för att beskriva det 15-åriga offret som person.

Hon publicerade sedan karaktärsmordet i Aftonbladet samma dag som mordet skedde.

BOs egna vänner beskriver BO som en snäll kompis som ställde upp för sina vänner. De säger att han inte alls var en mobbare. Det som hände var att en flicka på skolan hade sextrakasserats av en vän till GM som går på samma skola. Vännen kunde inte prata svenska och bad därför GM om hjälp att översätta så att han kunde prata med flickan. Hon uppskattade inte att han hade skickat bilder på sitt könsorgan via snapchat till henne och ville att han skulle sluta trakassera henne.

När GM och hans vän fortsätter trakasserierna vänder hon och försöker lämna platsen varvid GMs vän kallar henne för hora. Flickan vänder sig då om och spottar mot GM och hans vän. GM blir arg och flyger på flickan, slår henne till marken och slår henne i magen.

Flickan säger till sina vänner vad som har hänt och BO konfronterar GM och ger honom en örfil för att han misshandlat flickan. Sedan är det jullov. Andra veckan efter jullovet hugger GM en kniv i hjärtat på BO som hämnd för örfilen innan jullovet.

Istället för att intervjua fler källor för att få en bättre bild av det som skett valde Karin Ahlborg att skriva och publicera en intervju med GMs far där den mördade 15-åringen beskrivs som en mobbare och GM som ett offer.

Karin Ahlborg, detta glömmer internet aldrig.

https://archive.is/Bxm65#selection-1430.1-1505.16
(FB) 15-årige Arminas Pileckas knivskuren till döds i Broby av 14-åring på skola 2016-01-11
Senast redigerad av Grävulen 2016-01-12 kl. 18:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in