2011-11-11, 08:53
Medlem
MichaelBickles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
B - U - M - P för i helvete någon måste ju ge mig respons va i hela.... har ni aldrig smällt i er något ovanligt gott, maaaagiskt gott.... Munchet måste varieras, låt det komma som ett ufo och landa på bara en utav dom smååå små kuddarna på tungan och låt det smaka som en dramatisk sexdröm vare sig bittert eller surt så hur kan det smaka mer än bara annorlunda säg mig? Neee skojja jag lät nästan seriös där.

Köttbullar med.... wait for it....

Gjorde ett jävla gott munch för ett tagsen faktiskt...

Ostfrallor med philadelpiha ost, några lager med vanlig ost med knaperstekt bacon imellan och in i ugnen tills det ser så där gyllen brunt ut.

till detta gjorde jag en sörja bestående utav: Chesseballs, cheese chrunchers krossade och blandade i gräddfil med lite honung och salt o peppar o chili, som sedan ger en rejäl klick på varje fralla man förberret. farligt jävla gott!!!
Citera
2011-11-11, 09:12
Medlem
Det är ju bara att använda din fantasi. Baka något gott (kan tipsa om bananabread, googla bara o ta första bästa, grymt jävla gott till munchies)

Annars är det väll bara att använda fantasin... Munchies för mig är ungefär; gott + gott + gott + gott = quadgott, gillar man att laga mat, så kommer det att gå hur bra som helst att blanda till sig någon supermunchie
Citera
2011-11-11, 11:25
Medlem
THE-OJAs avatar
Potatischips/Sourcream and onion med holidaydippa/vitlöksdippa! lägger sig som en orgasm i munnen.
Morotskaka eller liknande kaka som har fint glasyrsliknande kräm på toppen!
Kokade snabbmakaroner med nedstrimlad bacon, fyfan vad gott!
Citera
2011-11-21, 16:13
Medlem
Brukar vanligtvis bli att köra på:

Mat i stora lass, gärna lasagne eller nån god köttbit som sköljes ner med iskall päronsoda. Avslutar med nån god glass.

Har jag redan käkat och känner för att feta till mig lite så kan det bli:

Pringles hot n spicy
Kexchoklad
Saltlakrits
Cola/Fanta/Sprite i 33 cl (gärna i glas)

Älskar att röka runt jul, så då brukar jag köra lite annorlunda för att få upp stämmningen lite

En tallrik med, Köttbullar, revben, hemmagjord Jansson (utan ansjovis) och en god sås
Vört och/eller julknäcke med julost och julskinka
Alladin Choklad
Hemmagjord knäck och kola
Ett par julöl och nån snaps
Julmust

Nu blir det att hålla sig ifrån rökat 1 månad så toleransen går ner, och för att få upp suget. Har rökt för mycket det senaste.
Citera
2011-11-24, 00:18
Avstängd
makduis avatar
Ni vet när man inte ätit på ett tag... röker eine holk... så äter man sitt favvomunch också känner man smaklökarna fånga upp varenda detalj på tungan xD

Ingen som har nått speciellt/ovanligt munch? chokladpudding på burk på lidl har dom tagi bort ville väl inte att nån rökare ska komma dit varje dag och köpa upp all chokladpudding
Senast redigerad av makdui 2011-11-24 kl. 00:20.
Citera
2011-11-28, 03:31
Medlem
Kinder maxi är en favorit just nu samt ben and jerry glass ..
Citera
2011-11-28, 17:39
Medlem
Storsnusarns avatar
Jag käkade en dumleklubba igår efter lite röka, det var otroligt nice och den räckte sjukt länge.

Jag gör kärleksmums ibland och tar med hem till polarna när det ska rökas, det uppskattas alltid
Citera
2011-11-29, 12:13
Medlem
lika delar sylt, jordnötssmör och nutella på rostmacka, inte fantastiskt men de är som en aptitretare inför godare ting. (Var ärlig mot dig själv, käka inte upp hela nutellaburken med sked utan håll dig till en macka och gå sedan vidare till något mer avancerat i matväg).
Citera
2011-11-30, 17:55
Medlem
Balonzos avatar
Hemmagjorda wallenbergare med gräddig potatismos, massor av lingonsylt och brunsås. Ett stort glas 3% mjölk till det Sedan en grön tuborg (pilsner) och en ciggarett. Sen är det dags att blanda nästa holk
Citera
2011-12-02, 01:17
Medlem
Ah, munchies.
Kan säga att munch är det största nöjet med att röka, no doubt!

Favoriter!:

Mat: egenstekta hamburgare med angus bröd, smält ost, gurka, sallad och tomat samt goa kryddor.
Jag och en polare exprimentetade lite en gång då vi stekte köttfärs, kokade nudlar och rev lök och morötter. När köttfärsen är stekt och nudlarna klara så lägger man nudlarna i samma panna och kryddar ordentligt med vitlökspulver, grillkrydda samt aromat, sedan lägger du i grönsakerna och blandat ut det och kryddar lite mer. Sen kan du göra en custom sås med gräddfil med lite pressad vitlök och någon annan passande krydda. Men mitt råd är att ha en vitlöksås inköpt från en pizzeria till hands! Juste, riven pizza ost är ett måste på innan du börjat äta

Samt smörstekta nudlar med smak från kryddpåsen du får med i nudelpåsen är gudomligt gott och enkelt!

Godis!: naturgodis sitter alltid bra, dock dyrt :/ chips och dylikt i alla dess smaker och former är underbart, har du chips så är dipp ett måste!

Och många många liter mjölk på till det, mums!!
Citera
2011-12-03, 12:37
Medlem
Firewaias avatar
Ett ämne jag kan skriva tonvis om... Men det får duga med dagens munch-lunch.

Habañero-marinerad fläskfilé, ugnsgrillad färskpotatis med lite kryddor, balsamico-dressad sallad, hemgjord tzatziki och vitlök/habaneñero bröd. Jag älskar mitt jobb.

http://img853.imageshack.us/img853/7742/32978677.jpg
Citera
2011-12-04, 05:37
Medlem
Har inte provat det här än, men ack så gott det måste vara.

http://videogoneviral.com/2011/07/how-to-make-bacon-egg-cupcakes/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in