2009-01-30, 10:26
Medlem
P0rnSt4rs avatar
Har ett Nvidia Geforce FX 5500 som jag får bluescreen på (nv4_disp.dll dumpar fysiskt minne bla bla bla.) Vilket är någon typ utav Nvidia drivrutin. Försökt installera upp/neddateringar utav drivrutinen även tankat någon typ utav 'fix'. Har även testat ändra ap size i BIOS utan framgång. Någon annan som kunnat lösa problemet? Eller om det finns någon som tror sig veta hur det skulle gå att återgälda eller tror ni det bara är å slänga skiten å köpa nytt?
Citera
2009-01-30, 10:51
Medlem
ja om det är nv4 som crashar hela tiden skulle jag prova med äldre drivrutiner till den, FX 5500 är ju inte busfärsk direkt.

Sedan tycker jag att Nvidia de senaste åren blivit skitdåliga, allt började med att de tog bort video overlay....köp ATi, billigare & bättre
Citera
2009-01-30, 13:12
Medlem
Får också bluescreen p.g.a. nv4_disp.dll ibland. Har en riktigt gammal dator, och som tur är hämtade jag ut en ny AMD x2 6000+ med ett Radeon 4650 512mb igår ^_^ Ska bygga ihop den imorron.
Citera
2009-01-30, 18:08
Medlem
Problemen med blåskärmar finns både för ati och nvidia, jag får blåskärm var och varannan dag med mitt ati. Det är drivrutinerna som felar och vad gäller ati så finns det ingen lösning i dagsläget, vet inte hur det är med nvidia dock.

Kör både vista x64 och w7, blåskärmar på bägge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in