2009-01-30, 04:06
Medlem
Tjena!

Sitter i Thailand pa ett datacafe och hoppas pa er hjalp, har en HP Pavilion Entertainment pc dar skarmen forblir slackt nar man satter pa datan, tror sjalv att det ar nan typ av handhavande fel typ att den e installd pa "night panel" eller nagot sadant medans visa har tror pa kontaktfel..
Iallafall sa hoppas jag att ni kan hjalpa mig att fa igang skarmen..

Tillaggas kan att efter typ 10 sek efter start tjuter/tuttar datan till pa ett satt som paminner mig om nagot med "felsakert lage"

MVH
Citera
2009-01-30, 06:08
Medlem
Shoffens avatar
Prova ta ut batteriet och sätt sedan in strömkabeln.
Har aldrig varit med om att datorn låter annorlunda om man kör den i felsäkert läge.

Men så går det om man köper en DY dator. ( Läs HP uppochner så ser det ut som det står DY ) :P
Citera
2009-01-30, 07:35
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Tjena!

Sitter i Thailand pa ett datacafe och hoppas pa er hjalp, har en HP Pavilion Entertainment pc dar skarmen forblir slackt nar man satter pa datan, tror sjalv att det ar nan typ av handhavande fel typ att den e installd pa "night panel" eller nagot sadant medans visa har tror pa kontaktfel..
Iallafall sa hoppas jag att ni kan hjalpa mig att fa igang skarmen..

Tillaggas kan att efter typ 10 sek efter start tjuter/tuttar datan till pa ett satt som paminner mig om nagot med "felsakert lage"

MVH

Har en likadan dator. Har haft samma fel TVÅ ggr. Det är nått med grafikkortet om jag minns rätt. Så du måste lämna in den om du har garanti kvar.
Citera
2009-01-30, 07:48
Medlem
sinder15s avatar
hadde samma problem på min laptop skjärmen var helt svart och gjorde nån pip ljud lemnade den inn på service där dom bytte skjärmkort
Citera
2009-01-30, 08:17
Medlem
thezushs avatar
Det du kan göra är att prova reseta hela datorn till hp default, detta gör du genom:
1. Stäng av datorn och ta ut strömkabeln
2. Ta ut batteriet
3. Håll in start knappen på datorn i 10sec
4. Sätt i batteriet igen och starta

Kan fungera
Citera
2009-01-30, 08:32
Medlem
Pilsnerns avatar
Exakt samma problem på en väns dator, lämnade in och fick nytt. Verkar vara ett vanligt problem.
Citera
2009-01-30, 13:02
Moderator
MondoBizarros avatar
ÖDOI -> Hårdvara

/Mod
Citera
2009-01-30, 14:17
Medlem
tack for svaren.. Javla skit att inte Hp kallar tillbaka skiten nar problemet verkar vara kannt..

iallafall sa ett tu tre precis sa funka skarm o allting men tyvarr va det inte jag som upptackte det utan ebn tjej som sen tyckte det va smart o slacka datan for att se om den nu funka...

och dar e jag nu, assa skarmen startar givetvis inte igen...

nu ska jag prova thezushs forslag..

brb
Citera
2009-01-30, 14:27
Medlem
Megaforces avatar
Det kan vara fel drivrutiner också vilket gör att datorn inte känner av skärmen korrekt. Därför aktiveras/tänds den aldrig.

Förmodar att ni redan testat med fn-bildskärm och fn-ljus upp/ned utan resultat?
Citera
2009-01-31, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det kan vara fel drivrutiner också vilket gör att datorn inte känner av skärmen korrekt. Därför aktiveras/tänds den aldrig.

Förmodar att ni redan testat med fn-bildskärm och fn-ljus upp/ned utan resultat?

Det har lat intressant men vad e fn-bildskarm och fn-ljus?
Mycket riktigt sa ar dar nya drivrutiner installerade for ljudet som forsvann helt plotsligt for typ 2 veckor sedan?
Senast redigerad av brasnyggman 2009-01-31 kl. 07:08.
Citera
2009-01-31, 11:48
Medlem
Är det NVIDIA (med DX 10 stöd) grafik hos er som haft problem?

Vad det inte någon nyhet om det här som gällde alla bärbara med NVIDIA (8xxx serien tror jag) och att alla tillverkare av bärbara ville ha ersättning från NVIDA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in